More

    Latest Posts

    Nico Hulkenberg revine în Formula 1 cu Haas F1

    Nico Hulkenberg va reveni anul viitor în Formula 1 alături de Haas F1, după ce a fost confirmat ca pilot al echipei în 2023.

    Nico Hulkenberg va avea ocazia să testeze mașina din acest an în cadrul testului organizat de către Pirelli marți de la Abu Dhabi, iar pilotul de rezervă și debutantul Pietro Fittipaldi va conduce celălalt șasiu al echipei. Numele lui Nico Hulkenberg a apărut pentru prima dată ca potențial candidat pentru Haas F1 în septembrie, Antonio Giovinazzi – alegerea favorită a partenerului de motoare Scuderia Ferrari – fiind principalul său rival pentru acest post.

    Șeful echipei, Gunther Steiner, a insistat întotdeauna asupra faptului că Scuderia Ferrari nu poate oferi consultanță decât în privința piloților, iar un accident în FP1 la Austin a pus capăt oricăror speranțe persistente pe care le-ar fi putut avea Antonio Giovinazzi. Decizia de a-l înlocui pe Mick Schumacher cu Nico Hulkenberg reflectă o schimbare remarcabilă de strategie din partea echipei, care a rulat doi debutanți în 2021 și care acum va aborda sezonul următor cu doi piloți care vor avea peste 320 de starturi în Mari Premii între ei.

    Nico

    Steiner a precizat că experiența lui Nico Hulkenberg a fost esențială pentru ca acesta să primească acceptul și să revină în F1 cu normă întreagă după trei ani de absență. „Sunt, firește, foarte încântat să îi urez bun venit lui Nico Hulkenberg înapoi la un rol de pilot cu normă întreagă în F1”, a declarat Steiner. „Experiența și baza de cunoștințe pe care Nico le aduce echipei sunt evidente – cu aproape 200 de starturi în carieră în F1 – și reputația de a fi un mare calificator și un pilot solid și de încredere”.

    „Acestea sunt atribute care, atunci când le asociezi cu experiența lui Kevin Magnussen, ne oferă o linie de piloți foarte credibilă și bine experimentată, care credem că va ajuta echipa să avanseze mai departe pe grilă. Acesta este, evident, obiectivul și această ambiție a fost cea care a determinat revenirea lui Nico în F1 – el împărtășește viziunea noastră și poate fi un jucător cheie, împreună cu restul echipei, pentru a construi pe bazele pe care le-am pus în acest an, odată cu revenirea noastră în lupta pentru puncte”.

    Nico Hulkenberg a declarat: „Mă simt ca și cum nu aș fi părăsit niciodată cu adevărat Formula 1. Sunt entuziasmat să am din nou ocazia de a face ceea ce îmi place cel mai mult și vreau să le mulțumesc lui Gene Haas și Gunther Steiner pentru încrederea acordată. Avem de lucru în fața noastră pentru a putea concura cu toate celelalte echipe de la mijlocul clasamentului și abia aștept să mă alătur din nou acestei bătălii”.

    Nico

    Nico Hulkenberg are un CV stelar la juniori, după ce a condus Germania la titlul A1 GP în 2006-7, înainte de a câștiga campionatul european de F3 în 2008 și coroana GP2 în ani consecutivi. El a debutat în F1 cu Williams Racing în 2010, obținând Pole Position la Interlagos, înainte de a fi abandonat pentru a-i face loc lui Pastor Maldonado, bine sponsorizat, în 2011. Astfel, a petrecut acel sezon ca rezervă la Force India, înainte de a concura pentru echipa din Silverstone în 2012.

    După un singur an la Sauber în 2013, a revenit în tabăra Force India în 2014-16, găsind timp pentru a câștiga Le Mans cu Porsche în 2015. Apoi s-a bucurat de trei ani la Renault începând din 2017, terminând pe locul șapte în clasamentul din 2018, cel mai bun din carieră, dar și-a pierdut locul în favoarea lui Esteban Ocon la sfârșitul anului 2019 și de atunci nu a mai concurat cu normă întreagă, ocupând în schimb rolul de rezervă la Racing Point și Aston Martin F1.

    Nico Hulkenberg a apărut ca pilot de rezervă la Racing Point de trei ori în 2020. Nu a reușit să ia startul la GP-ul Marii Britanii, iar apoi s-a calificat surprinzător pe locul trei la cursa celei de-a 70-a aniversări din weekendul următor. El a obținut puncte solide cu locul șapte în cursă, pe care l-a urmat cu locul opt la Nurburgring. În octombrie 2021 a avut un test IndyCar cu McLaren F1 SP, dar a precizat că nu era interesat să concureze în această serie.

    Anul acesta a fost din nou solicitat ca pilot de rezervă de Aston Martin F1, fiind titular în primele două curse ale anului, în Bahrain și Arabia Saudită, când Sebastian Vettel a fost exclus din cauza Covid-19.

    Nico

    Grilă 2023 confirmată:

    Nominalizarea lui Nico Hulkenberg pentru echipa Haas F1 înseamnă că toate cele 20 de locuri au fost în sfârșit ocupate, cu doar trei campioni mondiali în competiție. Jumătate din grilă va fi formată din câștigători de Grand Prix-uri, în timp ce un campion mondial, Sebastian Vettel, și un multiplu câștigător de curse, Daniel Ricciardo, se pregătesc să plece de pe grilă. Se alătură trei debutanți – unul la McLaren și altul la Williams, în timp ce AlphaTauri va obține probabil cel mai experimentat pilot „debutant” din istoria F1, dar și unul dintre cei mai versatili.

    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss