Latest Posts

Nico Hulkenberg: „Nu vreau să detaliez”

Vizualizări: 8650

Nico Hulkenberg a avut parte de un final „brutal” la cursa de Formula 1 de la Baku 2024: A sărutat zidul, a apăsat butonul greșit și a reacționat prea lent

Nico Hulkenberg a fost mult timp în cursă pentru un al zecelea loc în cursa de Formula 1 din Azerbaidjan, dar în cele din urmă germanul a trecut linia de sosire pe locul al unsprezecelea, chiar dacă Sergio Perez și Carlos Sainz s-au accidentat cu două tururi înainte de final, ceea ce ar fi trebuit să-l plaseze pe pilotul Haas pe locul al optulea. Ce s-a întâmplat?

„A fost o cursă bună, părea promițătoare”, a declarat pilotul din Emmerich. „Cred că eram P10 înainte ca Carlos și Checo să aibă accidentul și totul era de fapt sub control, dar apoi lucrurile au mers prost în ultimele două tururi. S-au întâmplat câteva lucruri pe care nu vreau să le detaliez acum. Dar da, am pierdut cursa și un rezultat cu puncte”.

Dar ce a vrut să spună Hulkenberg? Într-un interval foarte scurt de timp, pilotul de 37 de ani a pierdut trei poziții. În primul rând în fața pilotului Franco Colapinto de la Williams, înainte ca Lewis Hamilton de la Mercedes și coechipierul său Oliver Bearman să se strecoare la scurt timp după aceea. Lupta de la mijlocul plutonului nu a fost vizibilă pe transmisia TV din cauza luptei tensionate din față, dar imaginile de la bord ale pilotului Haas clarifică situația.

hulkenberg

Camera de bord: Hulkenberg atinge zidul în turul 48

„Înregistrări. Cred că am atins peretele”, a transmis Hulkenberg prin radio echipei sale la sfârșitul turului 48. În acest moment, Hulkenberg avea încă aproximativ 2,5 secunde avans față de Colapinto din spatele său și, de fapt, a fost prea departe spre dreapta la începutul virajului 15 și a sărutat bariera de protecție.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Ok Nico, presiunile încă arată bine”, asigură inginerul de cursă Gary Gannon. „Porniți modul push, presiunile pneurilor sunt ok”, a adăugat el la scurt timp după aceea. Dar până atunci Colapinto aproape trecuse de Haas și apoi efectuase ultima manevră de depășire înainte de virajul trei în turul 49.

Datele telemetrice arată că Hulkenberg a pierdut aproape două secunde față de timpul său anterior după ce s-a sărutat cu zidul în turul 48, în drumul spre linia de start și de sosire. Eroarea de conducere în sine l-a costat doar aproximativ două zecimi. Așadar, a fost Hulkenberg doar în modul de motor greșit?

Ce ar putea fi așa-numitul „buton de intrare”

„Sunt deja în modul push„, răspunde el la radio la solicitarea lui Gannon, care răspunde: Butonul in dezactivat. Trebuie să dezactivați butonul in, este activat chiar acum, așa că dezactivați-l”. Hulkenberg răspunde: „Nu funcționează”.

Conform datelor telemetrice, Hulkenberg a pierdut o secundă pe liniile drepte ale primului sector în turul 49, ceea ce i-a oferit lui Colapinto un joc ușor înainte de virajul trei. Este posibil ca germanul să fi apăsat așa-numitul „buton de intrare” după ce a lovit zidul, deoarece a crezut că pneul a dispărut. Butonul ar putea însemna să intre la boxe, adică să fie pe un „inlap”, ceea ce, la rândul său, a dus la trecerea Haas la un mod de motor mai lent.

În sectorul doi, inginerul său de cursă a dat apoi undă verde: „Mașina este ok acum, încă două tururi când treci linia de sosire”. Și imediat a revenit viteza pe liniile drepte, dar poziția față de Williams era deja pierdută.

hulkenberg

Accidentul Perez-Sainz: Hulkenberg reacționează prea lent

Următorul accident a avut loc un tur mai târziu, când Hulkenberg a dat peste accidentații Perez și Sainz în primul sector și a trebuit să treacă peste diverse resturi. În acest moment, doar steagul galben a fost arborat pentru acest minisector, înainte ca monitorul să afișeze din nou verde după locul accidentului. Cu toate acestea, Hulkenberg era încă atât de lent încât Hamilton și coechipierul său Bearman au venit din spate și l-au depășit în virajul trei.

„Am lovit resturile cu aripa față”, a transmis germanul prin radio după incident. „Vom verifica”, răspunde Gannon, înainte ca mașina de siguranță virtuală să fie activată, în timp ce Hulkenberg se află acum în spatele lui Colapinto, Hamilton și Bearman în secțiunea castel a turului 50.

„La naiba, cum ar putea să nu o facă?”, înjură Hulkenberg la radioul echipei, înainte ca inginerul său de cursă să intervină: ”Virtual safety car. VSC”.

Având în vedere gravitatea accidentului, se pare că Hulkenberg se aștepta ca mașina de siguranță virtuală să fie activată, ceea ce a însemnat în cele din urmă că Hamilton și Bearman au văzut steagul verde mai devreme. George Russell, președintele Asociației piloților GPDA, și-a exprimat, de asemenea, surprinderea după cursă: „Am fost șocat că mașina de siguranță sau VSC nu a ieșit mai devreme”.

hulkenberg

Hulkenberg își cere scuze față de Haas: „V-am dezamăgit”

În cele din urmă, există doar dezamăgire pentru Hulkenberg, după cum reiese clar din traficul radio de după linia de sosire. „Steagul roșu, Nico. Steagul cu cecuri. Apasă butonul de intrare. Îmi pare rău, Nico”, spune inginerul de cursă Gannon. Hulkenberg răspunde: „Nu-ți cere scuze, trebuie să-mi cer scuze. Te-am dezamăgit, ne-am dezamăgit astăzi. A fost de fapt una dintre cele mai bune curse ale noastre din acest an”. Gannon a răspuns: „Da, Nico, este brutal, dar suntem cu toții în aceeași barcă”.

Pentru a spori suferința, germanul l-a depășit pe coechipierul său Oliver Bearman după ce a trecut linia de sosire, chiar dacă pista era încă în condiții VSC. Comisarii de cursă au emis un avertisment pentru acest incident.

În interviul de după, Hulkenberg poate cel puțin să rețină din cursă că performanța sa a fost semnificativ mai bună după o sesiune de calificări neobișnuit de slabă sâmbătă: „Am fost capabil să o întorc și practic am spart nuca”, spune el. „Pentru că vineri și ieri nu m-am simțit confortabil în mașină”.

„Dar astăzi am reușit cumva să găsesc un pic de armonie și performanță în mașină, ceea ce este evident frumos și bun și important. Din păcate, un tic, o zi, prea târziu, dar bine, este ceea ce este. Cu toate acestea, cred că putem fi mulțumiți de cursă în cea mai mare parte.”

hulkenberg

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss