Adrian Newey colaborează cu Red Bull din 2006, ceea ce a adus echipei șase titluri de campion mondial dar faptul că nu a lucrat niciodată pentru Ferrari “regretă emoțional”.
Adrian Newey a colaborat în cariera sa cu numeroase echipe de Formula 1 și a proiectat multe monoposturi de succes. Și totuși, existau lucruri care i-au scăpat inginerului. În podcastul F1 “Beyond The Grid”, Newey spune că “ar fi fost fabulos” să lucreze cu Fernando Alonso și Lewis Hamilton și, eventual, să se mute la Ferrari.
De fapt, Newey, care colaborează cu Red Bull din 2006, a refuzat mai multe oferte din partea italienilor. Dar faptul că nu a activat niciodată pentru Ferrari este un lucru pe care “îl regretă emoțional”, spune Newey. “Ferrari m-a abordat în timpul zilelor mele din Indy Car, ceea ce probabil nu se pune, apoi în 1993 și, după cum știți, în 2014, oferta din ’93 a fost foarte tentantă”.
“M-am dus, Jean Todt [șeful echipei] tocmai începuse”, a spus Newey. “Îmi amintesc că vorbea despre dacă să-l angajeze sau nu pe Michael [Schumacher]. Credeți că este o idee bună?”. Proaspăt căsătorit, Newey a refuzat oferta din cauza destrămării căsniciei sale anterioare, după ce s-a plimbat între Anglia și SUA, unde a lucrat pentru March.
A vorbit cu Ferrari “din frustrare”
A avea propriul centru de dezvoltare în Anglia, așa cum John Barnard l-a înființat la Guildford pentru că nu a vrut să lucreze în Italia, a fost exclus pentru Newey. “Nu mi-am pus niciodată întrebarea și nici nu cred că s-a discutat”, spune britanicul.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
“Ideea de a avea un centru de cercetare și proiectare care se află într-un loc complet diferit de cel al echipei de curse – știu că avem o echipă soră [AlphaTauri, împărțită între Faenza în Italia și Bicester în Marea Britanie] care face acest lucru – dar nu cred în acest concept”, spune Newey.
Când Ferrari l-a abordat din nou pe Newey în 2014, în zorii erei turbo hibrid de 1,6 litri, acesta era fericit la Red Bull. Dar atitudinea furnizorului de motoare Renault l-a făcut să se gândească să renunțe.
“Discuțiile mele cu Ferrari în 2014 au fost pur și simplu din frustrare”, dezvăluie tehnicianul de 64 de ani. “Chiar nu am vrut să plec, dar eram într-o situație în care Renault nu dezvoltase un motor turbo-hibrid competitiv”.
Să lucrezi cu Alonso sau Hamilton ar fi fost “fabulos”
“Asta se poate întâmpla în primul an, bine, reguli noi. Cu toții facem greșeli”, știe Newey. “Dar Christian [Horner], Helmut [Marko] și cu mine ne-am întâlnit cu Carlos Ghosn [fostul șef al Renault] pentru a face presiuni asupra lui să crească bugetul”.
“Răspunsul lui Ghosn a fost: “Ei bine, nu sunt interesat de Formula 1. Sunt aici doar pentru că oamenii mei de marketing spun că ar trebui să fiu în Formula 1″. A fost o situație foarte deprimantă”, spune veteranul inginer. Newey recunoaște că a avut un gust amar să nu fi mers la Ferrari. De asemenea, i-ar fi plăcut să aibă ocazia de a lucra cu Hamilton și Alonso.
Întrebat dacă regretă că a refuzat oferta de la Maranello, Newey spune: “Din punct de vedere emoțional, cred că până la un anumit punct. Da. Cum ar fi, de exemplu, să lucrez cu Fernando și Lewis ar fi fost fabulos. Dar nu s-a întâmplat niciodată. Uneori sunt doar circumstanțe, așa au stat lucrurile”.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.