GP24 Media

LATEST POSTS

MP al Australiei: Verstappen câștigă o cursă plină de haos și controverse

Vizualizări: 22364

Max Verstappen câștigă cursa de la Melbourne, în fața lui Lewis Hamilton și a lui Fernando Alonso. Etapa cu numărul 3 a sezonului a fost una haotică, plină de decizii controversate. În nota ultimilor ani, F1 se poate identifica perfect cu renumele de „Marele Circ”. În Australia, am avut parte de 3 steaguri roșii, 2 restarturi (unul dintre ele absolut dezastruos) și un final pueril sub SC.

Verstappen a dominat cursa. În ciuda unui start slab, în care a fost depășit de cele 2 monoposturi Mercedes, olandezul a părut stăpân pe situație. Asta într-o oarecare măsură și datorită avantajului tehnic pe care îl are, comparativ cu adversarii.

Primul incident serios al întrecerii, s-a petrecut odată cu accidentul lui Alex Albon. Prin urmare, datorită pericolului reprezentat de debriurile și de pietrișul adus pe pistă, cursa a fost oprită. În urma acestei decizii, George Russell și Carlos Sainz au avut cel mai mult de suferit.

Anticipând un SC, ambii au intrat la boxe și au trecut pe harduri. Astfel, pilotul britanic a pierdut șefia cursei, iar Sainz a ieșit din zona podiumului. Comparativ, ceilalți piloți din plutonul fruntaș au schimbat pneurile la standuri, după afișarea steagului roșu.

La restart, Hamilton și-a menținut prima poziție, moștenită de la coechipierul său. Nu pentru multă vreme însă… Odată cu activarea sistemului DRS, Verstappen a trecut într-o manieră categorică de monopostul cu numărul 44.

Campionul celor de la RedBull a preluat astfel conducerea. În ciuda dramatismului care a urmat, Max avea să se mențină pe prima poziție, până la finalul cursei. La scurt timp după schimbarea liderului, motorul mașinii lui George Russell și-a dat „obștescul sfârșit”. Astfel, un singur Mercedes mai rămânea în cursă.

Având în vedere fiabilitatea „săgeților argintii”, acest incident ar trebui să îi pună serios pe gânduri pe cei care au dominat autoritar F1 între 2014 și 2020. Clasamentul constructorilor (cel puțin în lupta pentru poziția secundă) este destul de strâns, iar un pas greșit contează de cele mai multe ori, la finalul sezonului.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

MP al Australiei: Verstappen câștigă o cursă plină de haos și controverse

Revenind la cursă, până la evenimentele din turul 56, am avut parte de o întrecere anostă. Fiecare pilot a mers sub un barem (poate mai puțin Gasly), datorită fragilelor pneuri ale celor de la Pirelli. Hamilton (în stilul său caracteristic) a decretat pe radio, că anvelopele sale hard nu vor ține 50 de tururi.

Ecartul între el, Alonso și Sainz, era unul constant de 1.5-2s în această perioadă a cursei. Un pic mai în spate (în jurul a 1s), se afla mai sus menționatul, Pierre Gasly. Până la acel moment, francezul a fost autorul unei curse extraordinare. Alpine a arătat în Australia, faptul că este a 5-a echipă în acest moment.

Max Verstappen a fost protagonistull unui moment care a mai redus din monotonia existentă, datorită unei excursii pe iarbă, în penultimul viraj al circuitului. Cel care avea să pună capăt, finalul liniștit de cursă (anticipat de toată lumea), a fost Kevin Magnussen. Danezul a suferit o până la ieșirea din 2. Un accident cu posibile urmări serioase a fost evitat ca prin urechile acului (mai ales că a fost aproape să atingă zidul).

Pilotul celor de la Haas s-a oprit în virajul 4. Un nou steag roșu (al 2-lea) a fost decretat pe pistă. Cei mai nemulțumiți de această decizie, au fost Max Verstappen și Fernando Alonso. Ambii și-au exprimat dezacordul față de această decizie, în cadrul conversațiilor radio cu echipa.

MP al Australiei: Verstappen câștigă o cursă plină de haos și controverse

Pentru a menține spectacolul (în cel mai pur stil american), s-a luat decizia ca un start de pe loc să se petreacă la reluarea cursei. Astfel, rămâneau 2 tururi de acțiune pură, pe circuit. Metoda asta a mai fost aplicată de multe ori, pe parcursul ultimilor ani (ex. Baku 2021), tocmai pentru a evita un final de cursă sub SC (așa cum s-a întâmplat la Monza în 2022, într-o cursă de tristă amintire pentru pasionați).

Doar că această hotărâre, în aparență corectă, atât pentru spectacol cât și pentru fanii din tribune sau din fața televizoarelor, s-a dovedit a fi una dezastruoasă. În urma unui start bun, Verstappen a preluat conducerea. Ulterior, au apărut pe rețelele sociale, mai multe poze în care olandezul „părea” că a ieșit din „căsuța” alocată pe grilă.

Cu toate aceste „dovezi”, o penalizare pentru posesorul monopostului cu numărul 1, ar fi fost injustă. Verstappen nu a depășit cu roțile din față în totalitate, acea linie albă. Prin urmare, nu a încălcat regulamentul, iar o „pedeapsă” nu își avea rostul. Manevra a fost la limită, însă a fost una corectă.

Revenind la restart, Alonso a plecat mai bine decât Hamilton. Britanicul l-a împins ușor la intrarea în primul viraj, astfel că spaniolul a fost atins din spate, chiar de către conaționalul său, Carlos Sainz. Ce a rezultat din acest incident? Fernando s-a răsucit și a ajuns la coada grilei.

În spate, Pierre Gasly a frânat violent în spatele lui Sainz. Francezul a ieșit de pe pistă în virajul 2, alături de alti competitori (cum ar fi Perez de exemplu). La reintrarea pe circuit, pilotul Alpine și-a acroșat propriul coechipier. Prin urmare, șansele la un rezultat bun al celor de la Alpine au fost aruncate la coșul de gunoi.

Pe lângă asta, trebuie menționat că Pierre Gasly are deja 10 puncte de penalizare pe licența sa de pilot. Cel mai probabil, s-ar putea sa îl vedem pe francez cu o etapă de suspendare, în viitorul apropiat. Lance Stroll a ieșit și el larg în virajul 3, în urma unui duel cu Sainz. După acest „carnagiu”, un nou steag roșu a fost arătat pe circuit.

FP2

Au trebuit să treacă încă 30 de minute, pentru a se lua o decizie. Având în vedere că ne aflam deja în turul 58, s-a decis (deși la prima vedere pare o măsură lipsită de sens), ca piloții să mai efectueze un tur în spatele mașinii de siguranță. Ordinea avea să fie cea dinainte de oprirea cursei. Astfel, Alonso își recupera poziția a 3-a.

Pentru incidentul cu dublul campion mondial, Carlos Sainz a primit o penalizare de 5 secunde. O decizie drastică, având în vedere că acel impact nu a avut urmări asupra mersului ulterior al cursei. Carlos a avut o reacție violență pe radio: „Nu pot să îmi facă așa ceva! Este imposibil! Ei (stewarzi) trebuie să vorbească cu mine!”

Ulterior, MP al Australiei avea să se finalizeze sub SC. Verstappen, Hamilton și Alonso și-au păstrat pozițiile. În urma penalizări, „smoth operator” s-a trezit aruncat în afara punctelor. Având în vedere că Leclerc a abandonat în urma unui contact cu Lance Stroll, la startul GP-ului (incident de cursă), Ferrari se întoarce fără nici măcar un punct de la Melbourne.

Aston Martin a punctat serios prin ambii piloți. Pe lângă podiumul lui Fernando, Lance a terminat pe locul 4. După ce a plecat de la boxe, Sergio Perez a limitat pagubele și a încheiat întrecerea pe locul 5. O altă echipă fericită care a profitat de gafele celor de la FIA, a fost McLaren. Garajistul din Wooking a adunat 12 puncte astăzi (8 cu Norris, 4 cu Piastri), iar legendara companie britanică face un salt considerabil în clasamentul constructorilor.

Dacă Ferrari se întoarce cu mâna goală din Australia, nu același lucru îl putem spune și despre Haas și Afla Romeo. Hulkenberg a văzut steagul în pătrățele de pe poziția a 7-a, în urma unei evoluții remarcabile. Zhou a adus și el 2 puncte pentru echipa lui Peter Sauber. Tsunoda a câștigat ultimul punct pus în joc.

Din punct de vedere tehnic, așa cum am specificat deja în primele paragrafe, Verstappen nu a avut egal. Temperaturile de la nivelul asfaltului au fost cu 10-12°C mai mari decât în calificări. Toată lumea a avut un control mai bun al pneurilor, însă din nou cei de la RedBull au fost privilegiați de condițiile prezente pe circuit.

În ciuda dezastrului din cursă, Alpine a arătat un potențial notabil. Ritmul de cursă a fost unul apropiat de Aston Martin și Mercedes (asta într-o oarecare măsură și datorită prudenței în ceea ce privește  pneurile). După gigantul francez, McLaren a fost a 6-a echipă în Australia. Iar rezultatul final a confirmat acest lucru.

MP al Australiei: Verstappen câștigă o cursă plină de haos și controverse

Așa cum se tot observă de ceva timp, circuitul Albert Park nu este un loc unde poți depăși cu ușurință. „Liniile drepte”, sunt alambicate și înguste. RedBull a avut un avantaj de 4-5 kp/h față de concurență, în speed trap. Diferența a fost mai mică datorită decât la Jeddah, din cauza aripii spate (high downforce). Mercedes a rulat convingător aici, datorită coborâri gărzii la sol. Aston Martin este trasă în jos de suspensia spate și  cutia de viteze Mercedes.  În acest moment, din punct de vedere al performanței RedBull domină autoritar, urmată de Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Alpine și McLaren.

Concluzionând, în total, doar 12 monoposturi au ajuns la sosire. Bottas și Sainz au rămas în afara primelor 10 poziții. După cursa haotică din Australia, urmează o pauză competițională lungă, de o lună de zile, până la etapa din Adjerbaijan. Să sperăm că acolo, totul se va decide pe circuit și nu în biroul stewarzilor (și da, în ciuda apariției pe circuit, Michael Masi nu este vinovat pentru incidentele de astăzi). Lăsând gluma la o parte, asemenea hotărâri luate fără absolut nici o logică, distrug ADN-ul acestui sport, vechi de 73 de ani…

GP24 PronoContest, jocul gratuit în care vă încurajăm să creați pronosticuri pentru cursele de Formula 1.

Pronocontest

Apăsați click pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest, unde puteți să vă jucați și să câștigați premii interesante.

  • Mai multe știri despre Formula 1 vizionați AICI.
Sursa: GP 24 Media / Ionut Timofte
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Timofte

Ionut Timofte

Pasionat încă de la o vârstă foarte fragedă de F1, pasiunea față de acest sport a crescut odată cu trecerea timpului. Apreciază pe toți piloții care și-au lăsat amprenta asupra acestei discipline, considerând că între anii 80 și începutul anilor 2000, F1 a fost la apogeu. Modelul care l-a inspirat cel mai mult din lumea „Marelui Circ", este Ayrton Senna. Scrie articole din pasiune și pentru a împărtăși cu ceilalți cunoștințele pe care le are în acest domeniu.

RELATED ARTICLES