Top 18 în 0.541 secunde! Iată de ce sunt atât de apropiați. Câmpul MotoGP este mai strâns ca niciodată vineri, în Thailanda. Piloții văd în configurația pistei cauza.
Puțin mai mult de trei zecimi de secundă în spatele liderilor nu a fost suficient pentru o poziție între primii zece de pe foaia de parcurs MotoGP vineri în Thailanda. Primii 18 piloți au fost despărțiți de puțin peste o jumătate de secundă. Chiar și întârziații Enea Bastianini, Takaaki Nakagami și Miguel Oliveira au pierdut doar o secundă bună.
MotoGP, care a fost extrem de echilibrat în ultimii ani, nu a mai văzut niciodată un pluton atât de strâns. În mod normal, astfel de diferențe atât de mici se văd doar pe circuite precum Jerez sau Misano, unde testele sunt frecvente, iar piloții și echipele lucrează cu toții aproape de perfecțiune datorită bogatei experiențe.
Cu toate acestea, nu este cazul pe Circuitul Internațional Chang din Buriram. Aici nu există teste de MotoGP, iar clasa regină a fost aici doar de trei ori pentru weekenduri de curse: în 2018, 2019 și din nou anul trecut, după o pauză de doi ani de la Corona. Deci, cum se poate ca plutonul să fie atât de strâns pe acest circuit rar folosit?
Motivul este, probabil, configurația traseului proiectat de Hermann Tilke. Cu o lungime de 4,554 kilometri și un timp pe tur de numai 1:29 de minute, este unul dintre cele mai scurte din calendarul al Campionatului Mondial de MotoGP. Dar numai acest lucru nu înseamnă neapărat distanțe apropiate. „Sachsenring este extrem de scurt și vedem diferențe mari acolo”, subliniază Aleix Espargaro. De fapt, un tur la Hohenstein-Ernstthal este mai rapid cu aproximativ opt secunde, circuitul cu 3,671 kilometri fiind cu 883 de metri mai scurt decât omologul său din Buriram.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Însă Sachsenring este extrem de tehnic și complex, cu 14 viraje. Acesta nu este cazul circuitului internațional Chang. „Pista este relativ simplă și nu este deosebit de solicitantă. Cu greu poți face timp din el și cu greu poți pierde timp”, explică Jack Miller. „Și apoi ai mai multe linii drepte puternice în acest traseu scurt”. Colegul de echipă Brad Binder este de acord cu explicația lui Miller: „Aici rulezi în linie dreaptă timp de aproximativ 30 de secunde. Nu ai prea mult spațiu pentru a face diferența”.
Pentru sprintul de sâmbătă și mai ales pentru cursa principală de duminică, vedetele MotoGP se așteaptă la o mai mare dispersie în pluton. Pentru că uzura pneurilor va juca un rol important și în Marele Premiu al Thailandei. Odată ce pneurile s-au degradat, acest lucru poate însemna o diferență de câteva secunde pe tur.
MotoGP în Thailanda: Reacțiile piloților după cursa de vineri
Jorge Martin domină cu două cele mai bune timpi și accidentări. Francesco Bagnaia în Q2. Marc Marquez ratează la mustață. Vocile tuturor piloților.
1. Jorge Martin (Pramac): „Primul în ambele sesiuni. Dimineața a fost ușor cu pneuri proaspete. După-amiaza am fost deja foarte competitiv cu pneurile de dimineață. Toată lumea era pe pneuri proaspete, dar eu eram încă pe pneuri uzate. Am fost în continuare în primii șase, ceea ce arată foarte bine pentru mâine și duminică. Este o pistă unde pneurile se degradează foarte mult în față și în spate. Va fi dificil de evaluat acest lucru pentru duminică. Dar este la fel pentru toată lumea și sper să mă pot îmbunătăți puțin mâine”.
2. Maverick Vinales (Aprilia): „Pe astfel de circuite, secretul pentru a fi rapid este să fii precis. Astăzi am reușit să facem asta și asta este important. Înseamnă că am învățat din experiențele noastre din acest sezon. Așa cum spun mereu, trebuie să ne îmbunătățim performanțele zi de zi și să adăugăm mereu o altă piesă la puzzle. Este doar vineri, dar voi face tot ce pot pentru a fi în față și mâine. Avem o șansă și trebuie să o fructificăm”.
3. Aleix Espargaro (Aprilia): „Am fost surprins de performanța noastră de astăzi, mai ales în unele secțiuni, cum ar fi virajele, unde în mod normal pierdem câteva zecimi. Condițiile pistei sunt diferite față de anul trecut, dar lucrăm mult și la poziția în șa. Băieții de la Aprilia analizează datele și, din rapoartele lor, se pare că acesta este un aspect la care putem lucra pentru a îmbunătăți RS-GP. Trebuie să subliniez că suntem cu toții extrem de apropiați, așa că trebuie să fim perfecți pentru a ne califica bine mâine”.
4. Johann Zarco (Pramac): Nicio declarație.
5. Luca Marini (VR46): „În general a fost o zi bună, m-am simțit destul de bine de la început. Trebuie să lucrăm la ultima parte a frânării și la intrarea în viraje, nu sunt competitiv acolo. Diferențele sunt foarte mici, nivelul este foarte ridicat. Pentru mâine trebuie să punem totul la bătaie și să încercăm să facem un tur perfect în calificări. La nivel fizic, sufăr mai mult din cauza time attack-ului decât din cauza cursei lungi. Nu am suficientă putere, dar este un lucru care nu mă va afecta în cursă”.
„Ținta sunt primele două rânduri, prima este mai bună, dar nu va fi ușor. Ducati, Yamaha și Aprila sunt toate foarte puternice”.
6. Marco Bezzecchi (VR46): „Sunt foarte mulțumit de timpul obținut în turul de circuit: Am fost foarte rapid la ultima mea încercare, care a fost apoi oprită din cauza steagurilor galbene, dar cu siguranță un timp foarte respectabil. Încă mai trebuie să lucrez la ritm, cu pneurile uzate nu sunt perfect și nu pot forța 100% întreaga sesiune din cauza umărului. Top 10 a fost obiectivul pentru astăzi, ne-am arătat potențialul, atât Ducati cât și Aprilia sunt foarte competitive”.
„Din punct de vedere fizic sunt mai bine, am scos copcile, pielea din jurul rănii este mai puțin dureroasă și am mai multă forță. Nu sunt complet mulțumit de gâtul meu, dar nu mă plâng și sunt încrezător pentru mâine”.
7. Francesco Bagnaia (Ducati): „Pot frâna puternic și este foarte bine. Mi-a lipsit această senzație de a frâna puternic în față și motocicleta să mă urmărească. Sunt foarte fericit în legătură cu asta. Din păcate, nu am avut această senzație în prima sesiune de antrenamente. Senzația pe pneul spate nu a fost cea mai bună. Pe flancul drept al pneului mediu am avut probleme în a acumula aderență. Dar imediat ce am pus un cauciuc mediu nou pentru turul rapid, m-am simțit din nou bine”.
„Totul a decurs fără probleme. Din nefericire, din cauza steagului galben declanșat de Jorge, nu am avut șansa unui al doilea tur, dar sentimentul era că puteam face un 1:29. Pot fi foarte fericit cu ziua de astăzi”.
8. Fabio Quartararo (Yamaha): „A fost o zi bună și o după-amiază bună. Am avut un ritm bun și ne-am atins obiectivul de a intra în Q2. A fost un sentiment grozav astăzi. Vom avea o șansă bună aici. Ritmul pare foarte bun. Dacă vom face o calificare bună, cred că avem șansa de a lupta pentru podium. Dar trebuie să fac un tur bun în calificări și să fiu în față. După cum am văzut astăzi, sunt în P8 și la 0,2 secunde de vârf, așa că va fi foarte important să fac un tur perfect”.
9. Brad Binder (KTM): „Nu a fost o zi rea. A fost puțin dificilă dimineața, dar am făcut un pas bun înainte după-amiaza. Am fost surprins să intru în Q2 pentru că nu am reușit să fac un tur în ultima cursă. O dată am primit steaguri galbene și o dată am ieșit în larg. Așa că ultima cursă nu a fost cu siguranță ideală, dar sunt totuși fericit că am reușit să trec. Cred că avem un potențial bun pentru mâine. Cred că avem ceva mai mult în tolbă și putem îmbunătăți unele detalii de pe motocicletă. Dacă pot face o îmbunătățire în sectorul trei, atunci pot face un pas bun înainte”.
10. Augusto Fernandez (GASGAS): „Este primul meu Q2 consecutiv în acest sezon, care a fost principalul nostru obiectiv în ultimele curse, așa că sunt foarte fericit că am reușit în cele din urmă. În mod normal, mergem în direcția opusă, dar astăzi am fost bun în testele de timp și m-am luptat cu ritmul de cursă. Așa că în seara asta trebuie să lucrăm să ne pregătim cât mai bine pentru sprint și pentru cursă, dar, desigur, este un lucru important pentru noi faptul că avem garantat startul din primele patru rânduri. Să muncim din greu în seara asta și să încercăm să avem o sâmbătă grozavă.”
11. Marc Marquez (Honda): „Sunt mulțumit de ziua de astăzi. A fost un obiectiv optimist să ajungem direct în Q2, așa că nu putem fi prea dezamăgiți. Faptul că am ratat-o cu 0,06 secunde nu este prea rău, per total. Mâine vom încerca din nou, chiar dacă va fi dificil. Viteza noastră este între al zecelea și al cincisprezecelea, așa că dacă facem un tur în spatele cuiva putem fi mai rapizi, pentru că purtătorul de sfoară poate fi foarte util aici, în prima parte a pistei”.
„După lovitura cu partea de carbon a lui Martin nu am avut nicio problemă, a fost dureros doar în primele unu sau două minute, pentru că atunci când mergi atât de repede, totul te poate durea. După aceea nu este o problemă nici astăzi, nici mâine”.
12. Franco Morbidelli (Yamaha): „Era foarte important să intrăm în Q2 și am avut viteza necesară astăzi. Puteam fi rapid, dar nu am fost suficient de rapid. Nu am făcut un al doilea time attack din cauza steagurilor galbene și am făcut o greșeală în primul tur. Dar, sincer, cu ritmul pe care l-am avut, ar fi trebuit să fac imediat un timp suficient de bun pentru a intra în Q2. Din păcate, nu am fost suficient de agresiv la primul time attack. Am luat-o un pic prea ușor și acum suntem aici. Dar încă avem o șansă – viteza este acolo. Vom încerca din nou mâine să intrăm în Q2, pentru că asta este important”.
13. Jack Miller (KTM): „Nu este ceea ce speram pentru acest weekend. După ce am trecut la pneul hard, m-am simțit mult mai bine acolo, dar mai este încă de lucru. Este o pistă grozavă și timpii sunt foarte apropiați. Așa că vom ieși și vom vedea ce putem face mâine”.
14. Fabio Di Giannantonio (Gresini): „Sentimentul general în configurația de cursă este excelent și avem un ritm bun cu opțiunea de pneuri hard pentru duminică. Am avut unele probleme de aderență la partea din spate în timpul atacului contra cronometru și este păcat că nu am reușit să intrăm deja în Q2, dar suntem cu toții foarte apropiați și orice mic pas înainte se poate traduce într-un salt mare în poziție”.
15. Pol Espargaro (GASGAS): „Toată lumea este atât de aproape, a fost o zi foarte interesantă! Am avut o viteză bună în această dimineață, dar știam că trebuie să devenim mai rapizi pentru antrenamentele de după-amiază. Când ești la 0,4 secunde de vârf și în P15, tururile tale trebuie să fie perfecte, dar nu am făcut turul perfect în această după-amiază. Mi-a lipsit ceva în unele viraje pe care aș fi putut să le fac mai bine și, cu toți piloții atât de apropiați, nu sunt în top 10 la final. Trebuie să forțăm mâine dimineață și să încercăm să facem un tur mai bun și să ne calificăm pentru Q2”.
16. Joan Mir (Honda): „Ziua noastră nu a început în cel mai bun mod. Baza pe care am avut-o dimineața nu a fost ceea ce avem nevoie pe acest circuit. Așa că am petrecut timp corectând asta, făcând pași înainte și învățând din ce în ce mai mult. În ultimele două curse am avut o motocicletă cu care am putut să împingem destul de bine și am terminat la doar 0,4 secunde în urmă. Așa că am reușit să terminăm ziua bine, dar timpii sunt atât de apropiați aici încât chiar și cea mai mică greșeală într-un tur rapid poate face o mare diferență. Dacă putem găsi ceva mai mult timp peste noapte, vom vedea ce este posibil mâine”.
17. Raul Fernandez (RNF): „Cred că a fost o zi bună în ceea ce privește ritmul și turul cel mai rapid. Problema a fost ultima cursă, când au ieșit steagurile galbene și nu am reușit să fac cel mai bun timp al meu. În prima manșă a mers bine și am știut că am mai mult, dar în a doua manșă a fost dificil să împing și să mă descurc, nu mai am aceeași aderență. Cel mai important lucru pentru mine acum este ritmul și suntem foarte aproape de Maverick (Viñales) și mai mult sau mai puțin la egalitate cu Aleix (Espargaro), iar în principiu sunt fericit. Mai trebuie să găsim câteva soluții pentru contratimpul de mâine”.
18. Alex Marquez (Gresini): „Sunt puțin supărat pe mine însumi pentru că am făcut prea multe greșeli în timpul atacului contra cronometru. Am fi putut fi în Q2 până acum, dar din cauza greșelilor mele și a steagului galben din ultimul tur, pur și simplu nu a fost posibil. Sentimentul cu motocicleta este bun și trebuie să ne îmbunătățim puțin, în special cu performanța pe un tur, pentru că din punct de vedere al ritmului de cursă suntem deja la un nivel bun. Va fi important, ca întotdeauna, să ajungem în Q2”.
19. Enea Bastianini (Ducati): Nicio declarație.
20. Takaaki Nakagami (LCR Honda): “Sunt mulțumit de feeling-ul meu pentru partea din față a motocicletei; am îmbunătățit echilibrul. Suntem buni din punct de vedere al ritmului, dar nu m-am simțit confortabil cu compoziția medie a pneurilor și nu am putut face atacul de timp. Planul este să facem un pas înainte, deoarece am văzut câteva lucruri pozitive dimineața”.
21. Miguel Oliveira (RNF): „De fapt, ritmul este mai bun decât poziția pe care am atins-o astăzi. Am avut o problemă tehnică cu frânele față dimineața, când aveam pneuri noi. Am vrut să mă simt bine pe motocicletă cu noile pneuri înainte de antrenamentele de după-amiază, dar nu am reușit să o fac. După-amiaza, motocicleta s-a simțit bine și normal, ritmul nu a fost prea rău, dar în ultimul atac cronometrat am avut două steaguri galbene la final și nu mi-am putut îmbunătăți timpul pe tur”.
„Bineînțeles că sunt dezamăgit de ziua de astăzi, nu este locul în care mi-aș dori să termin și să-mi arăt întregul potențial. Dar în acest moment aceasta este realitatea și trebuie să acceptăm acest lucru și să intrăm în cursa de mâine motivați și cu toată încărcătura pentru a întoarce situația”.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.