Latest Posts

MotoGP: Rins, cel mai rapid în FP1, iar Zarco conduce în FP2.

Vizualizări: 11600

Alex Rins, de la Suzuki, a fost în fruntea FP1 pentru Marele Premiu al Americii la MotoGP, în ciuda unei probleme tehnice timpurii, în timp ce Marc Marquez a revenit în acțiune în urma unor probleme de vedere.

Rins

În urma unei căzături violente în timpul încălzirii pentru GP-ul Indoneziei, Marc Marquez a suferit un nou episod de diplopie – sau vedere dublă – care l-a ținut pe tușă timp de trei luni la sfârșitul anului trecut. Lipsind de la GP-ul Argentinei în timp ce se recupera, pilotul de la Honda a primit undă verde pentru a continua să concureze în acest weekend pe iubitul său Circuit of the Americas.

Marc Marquez a avut nevoie de doar cinci tururi pentru a reveni la viteză, septuplul câștigător de la COTA devenind lider cu un timp de 2m04.469s după doar 15 minute de la FP1. El avea să rămână în fruntea clasamentului cu acest tur până cu puțin sub 12 minute înainte de final, când Maverick Vinales, pe Aprilia, s-a distanțat la 0,096s cu 2m04,373s. După ce a făcut o descoperire cu set-up-ul pe Aprilia în Indonezia și a continuat cu un weekend puternic în Argentina, Maverick Vinales a venit la COTA încrezător că poate fi puternic.

Sesiunea lui Alex Rins a fost întreruptă pe la jumătatea distanței, GSX-RR-ul său încetinind la ieșirea din virajul 11 pe linia dreaptă din spate. Dar câștigătorul cursei COTA din 2019 a reușit să revină pe pistă pe al doilea său Suzuki și a aprins ecranele de cronometrare în ultimele etape cu o serie de trei timpi succesivi de topuri ale sesiunilor. Această cursă a culminat cu un timp de 2m04,007s, care l-a plasat în fruntea plutonului la steagul în carouri cu doar 0,008s.

Rins

Un atac întârziat al lui Maverick Vinales a amenințat turul lui Alex Rins, dar pilotul Aprilia a trebuit să se mulțumească cu locul doi în fața pilotului de la Ducati Jack Miller. Campionul mondial în exercițiu, Fabio Quartararo, a condus sesiunea în primele etape și a fost al patrulea la steagul cu carouri, la 0,0443s de timp, în timp ce Marc Marquez a parcurs 17 tururi pe locul cinci.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

El l-a devansat pe coechipierul său de la Honda, Pol Espargaro, care s-a oprit pe pistă până în virajul 10 după steagul cu carouri. Fostul lider al campionatului, Enea Bastianini, și-a ghidat Ducati-ul Gresini pe locul șapte, în fața actualului lider al punctelor, Aleix Espargaro, pe a doua dintre piloții Aprilia. În urma învingătorului din Argentina s-a clasat Takaaki Nakagami de la LCR Honda, în timp ce Johann Zarco (Pramac Ducati) a completat topul 10 în fața campionului mondial din 2020, Joan Mir, pe Suzuki-ul frate.

Contingentul KTM a fost condus de Brad Binder, coborât pe locul 12 cu un timp de 2m04.983s, cu Francesco Bagnaia pe Ducati, echipa de fabrică, și Jorge Martin de la Pramac în spatele său. COTA a fost parțial reasfaltată din virajele 2-10 și virajele 12-16 de la cursa din octombrie anul trecut, după ce denivelările au dus la probleme de siguranță și la un ultimatum din partea piloților. Cu toate acestea, mai multe viraje – inclusiv virajul rapid și în picaj la stânga din Turn 10 – par să aibă în continuare denivelări agresive.

Rins

Johann Zarco de la Pramac a condus un Ducati 1-2 în fața lui Jack Miller în cea de-a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Americilor la MotoGP.

Cea de-a doua sesiune de 45 de minute a weekend-ului s-a desfășurat în condiții perfecte pe Circuit of the Americas, iar timpii pe tur au depășit imediat cei mai buni din FP1. Jack Miller de la Ducati a fost primul care a depășit reperul lui Alex Rins de vineri dimineață cu un timp de 2m03,567s, după ce a stabilit ritmul inițial cu 2m04,121s. Abia după alte 15 minute Jack Miller a fost în cele din urmă detronat de pe primul loc, Alex Rins, cel care a fost cel mai bun timp de dimineață, revenind din nou în fruntea clasamentului.

Pilotul de la Suzuki a realizat un timp de 2m03.030s pentru a fi cel mai rapid dintre toți, cu coechipierul Joan Mir sărind pe locul doi în ultimele etape pentru a face un 1-2 pentru producătorul japonez. O avalanșă de tururi rapide în ultima parte a anului a făcut ca ordinea să fie amestecată în mod repetat, iar Jack Miller a ajuns pe primul loc cu un timp de 2m02.789s. Acesta a fost depășit de omologul său de la Pramac, Johann Zarco, cu un timp de 2m02.542s, care nu a avut nicio concurență până la steagul roșu.

Rins

El l-a devansat pe Jack Miller cu o diferență considerabilă de 0,247 secunde, iar campionul mondial în exercițiu Fabio Quartararo a urcat pe poziția a treia la finalul cursei, cu un timp de 2m02,837s, după ce fusese împins înapoi pe locul 12. Enea Bastianini de la Gresini a continuat după-amiaza puternică a celor de la Ducati cu o cursă până pe locul patru pe motocicleta sa cu specificația 2021, în timp ce Alex Rins a încheiat sesiunea pe locul cinci.

Marc Marquez, care a revenit, a fost al șaselea pe Honda de fabrică, la 0,499s de timp, iar Maverick Vinales a fost singurul Aprilia aflat în top 10 în acest moment la COTA, pe locul șapte. Top 10 a fost completat de sora Suzuki a lui Joan Mir, iar Francesco Bagnaia pe Ducati, echipa de fabrică, l-a devansat pe Jorge Martin de la Pramac – care nu a rulat un pneu spate soft proaspăt la sfârșitul FP2 și a rămas în schimb cu cel mediu – pe locurile nouă și zece.

Câștigătorul cursei din Argentina, Aleix Espargaro, se află în prezent pe locul 11 în Q1 provizoriu, după ce a ratat top 10 cu 0,015s pe Aprilia sa – deși condițiile ar trebui să permită îmbunătățiri combinate ale foii de parcurs în FP3 sâmbătă dimineața. El a fost la 0.068s în fața fratelui său, Pol Espargaro, pe cealaltă Honda a uzinei, în timp ce KTM a continuat să aibă o zi discretă, Brad Binder fiind cel mai bun pilot al său, pe locul 13 – la aproape o secundă de ritm.

Rins

Coechipierul Miguel Oliveira a fost cu 2,8s în spate, pe ultimul loc pe foaia de timpi, în spatele debutantului Tech3 Raul Fernandez. Darryn Binder, de la RNF Racing, a fost singurul care a căzut în FP2, sud-africanul alunecând de pe Yamaha sa în virajul 11 la sfârșitul sesiunii. La final, el a ocupat locul 22 în spatele omologului său de la Yamaha de fabrică, Franco Morbidelli.

GP-ul Americii de MotoGP din 2022 continuă astăzi, la ora locală 21:55 (17:55, ora României), cu FP3.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss