Latest Posts

MotoGP – Noi reguli privind limita de vârstă și lista de înscrieri introduse din 2022

Vizualizări: 29392

Campionatul Mondial de MotoGP anunță airbag-urile obligatorii, comunicarea cu piloţii și limita de vârstă pentru 2022.

Biroul permanent a lucrat îndeaproape timp de mulți ani cu toate părțile interesate de curse pe șosea și circuit, inclusiv IRTA și MSMA, pentru a crea cel mai sigur sport posibil.

În timp ce toate părțile și fanii sunt conștienți că cursele de motociclete sunt periculoase, toate organismele sunt angajate în îmbunătățirea și evoluția continuă, făcându-le mai sigure în fiecare zi și asigurându-se că sportul continuă să crească la scară globală.

Printr-un proces de revizuire constantă, acest angajament din partea Biroului Permanent și a tuturor celor din cadrul sportului datează de mai multe decenii, în strânsă colaborare cu piloții înșiși din Comisia de siguranță, și a avut deja ca rezultat îmbunătățiri semnificative ale siguranței în cursele de motociclete.

Pentru a continua acest progres, vor intra acum în vigoare reglementări și îmbunătățiri suplimentare de siguranță în patru domenii cheie, menite să reducă în continuare riscul curselor de motociclete cât mai mult posibil.

Aceste domenii cheie sunt limitele minime de vârstă și dimensiunile listelor de înscrieri pentru fiecare serie, alături de proiectele în curs de dezvoltare referitoare la îmbunătățirea echipamentului și a comunicării cu piloţii.

Dimensiunile listei de înscrieri și limitele de vârstă:

În sezoanele următoare, numărul de concurenți pe pistă în fiecare serie va fi limitat, după cum este prezentat mai jos. În plus, vor intra în vigoare noi limite de vârstă pentru fiecare clasă, serie sau campionat.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Aceste limite de vârstă vor fi introduse ca parte a unei politici care urmează să fie implementată la nivel mondial, FIM angajându-se să se asigure că acestea sunt respectate și de Federațiile Naționale și Uniunile Continentale, pentru a face o diferență vizibilă pentru sport la fiecare nivel.

Creșterea vârstei minime pentru fiecare categorie de curse de motociclete este o decizie luată pentru a asigura un parcurs mai sigur pentru toți piloții care încep și își continuă cariera.

În plus, creșterea limitei de vârstă pentru anumite categorii va permite o paritate mai mare între diferite țări și continente, contribuind la creșterea accesibilității prin egalizarea condițiilor de joc și asigurând că fiecare motociclist poate câștiga experiență similară în diferite categorii din întreaga lume.

Din 2022:

Cupele de Talente, care sunt organizate și/sau susținute de Dorna, precum European, British, Northern and Asia Talent Cup, precum și seria pre-Moto3, vor ridica vârsta minimă la 13 ani și vor fi maxim 30 de concurenți pe fiecare grilă.

Vârsta minimă pentru concurenții de la Red Bull MotoGP Rookies Cup va fi ridicată la 14 ani.

Campionatul Mondial FIM Moto3 de juniori din FIM CEV Repsol va ridica limita minimă de vârstă de la 14 la 15 ani. În fiecare cursă vor fi permisi maximum 32 de concurenți.

În clasa WorldSSP300 din Campionatul Mondial de motociclete MOTUL FIM, limita minimă de vârstă va fi ridicată de la 15 la 16. Un maxim de 32 de piloți vor avea voie să se alinieze pe grilă.

Pentru sezonul 2022, va exista o excepție acordată pentru motocicliștii care s-au înscris deja în aceeași clasă în 2021, pentru a le permite să continue cursa.

Pentru 2023 și ulterior, propunerea este de a crește și mai mult limitele de vârstă, după cum urmează:

O vârstă minimă de 14 ani ar trebui să fie aplicată tuturor curselor de pe orice circuit de tip Grand Prix, inclusiv tuturor celor care au sau au avut omologare de gradul A, B sau C, care va include Cupele Asia, Marea Britanie, Europa și Northern Talent.

Vârsta minimă pentru concurenții din orice clasă din Campionatul Mondial FIM MotoGP va fi ridicată la 18 ani. Aceasta include pentru Moto3 și Moto2, pentru care limita de vârstă este în prezent de 16 ani.

Câștigătorul Campionatului Mondial FIM Moto3 de juniori și/sau Red Bull MotoGP Rookies Cup va avea voie să se alăture Moto3 la vârsta de 17 ani.

Doar pentru sezonul 2023, va exista și o excepție acordată pentru piloții care au intrat deja în Moto3 în 2022, pentru a le permite să continue cursa.

Campionatul Mondial FIM Moto3 de juniori și Campionatul European Moto2, ambele în FIM CEV Repsol, vor avea o limită de vârstă minimă de 16 ani. Red Bull MotoGP Rookies Cup va crește și vârsta minimă cu încă un an, până la 15 ani.

Cu aceeași filozofie ca cea aplicată în 2022 (pentru motocicliștii care au concurat deja în 2021), se va acorda o excepție motocicliștilor care participă deja la Talent Cup în 2022, pentru a le permite să continue să concureze în aceeași clasă în 2023.

Vârsta minimă pentru concurenții din Campionatul WorldSSP va fi ridicată la 18 ani.

Echipament pentru piloţi:

Din 2022, airbag-urile vor fi obligatorii în toate campionatele FIM Sprint Circuit Racing.

Pentru Campionatul Mondial FIM Sidecar sunt în desfășurare teste pentru a determina dacă algoritmii cunoscuți sunt valizi pentru pasageri. Aceste teste vor face posibil să se știe dacă airbag-ul poate fi folosit de toți participanții începând cu 2022.

Echipamentul de siguranță pentru piloţi s-a îmbunătățit semnificativ de-a lungul deceniilor și continuă să o facă datorită îmbunătățirilor din industrie, de la piei, mănuși, protecție pentru spate și piept și cizme până la căști omologate FIM și sisteme inovatoare de airbag.

Nu a fost niciodată mai sigur să mergi cu motocicleta la viteză, iar aceste îmbunătățiri ajută la protejarea unui pilot de răniri, ajutând în multe cazuri la salvarea de vieți, fără a compromite pilotarea, care este, de asemenea, intrinsecă siguranței pe circuit.

O primă întâlnire a avut loc la GP-ul din Aragon între toți partenerii, inclusiv furnizorii de piele și căști, personalul tehnic și personalul medical, cu privire la următorul pas către îmbunătățirea nivelului de protecție oferit de echipamentul pilotului, cu accent sporit pe protejarea concurenților împotriva impactului cu alt pilot sau motocicletă, în special pieptul și gâtul.

Toate părțile se angajează să facă îmbunătățiri în aceste domenii și să facă față acestei provocări cât mai sigur și cât mai rapid posibil, asigurând în același timp că nivelul ridicat de protecție actuală nu este compromis.

Comunicare cu pilotul:

Ușurința și viteza de comunicare între piloți, peretele pitului și Direcția cursei s-au îmbunătățit semnificativ în ultimii ani, cu tehnologia tabloului de bord, panourile luminoase de înaltă tehnologie la circuite și canalele de comunicare instantanee între posturile de mareșal și Direcția cursei, toate contribuind la un mediu mai sigur pentru toți concurenții.

Următorul pas pentru creșterea siguranței tuturor celor aflați pe pistă se va concentra pe comunicarea unui pilot sau motocicletă că a avut loc un accident cât mai curând posibil.

A avut loc deja o primă întâlnire între toți partenerii și furnizorii tehnici pentru a discuta despre instalarea și implementarea tehnologiei necesare în echipamentele pentru piloţi, pe motociclete și/sau în jurul fiecărui circuit, al cărui scop este implementarea automată, aproape instantanee a sistemelor de avertizare pentru toți călăreții/motocicletele care urmează.

Primele teste vor începe de îndată la începutul sezonului 2022, iar sistemul trebuie și va fi aplicabil Campionatelor de toate nivelurile, inclusiv Cupelor Talentelor.

Mai multe ştiri desre Campionatul Mondial de MotoGP găsiţi AICI!

Sursa: MotoGP
Photocredit: MotoGP
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

MotoGP

Latest Posts

Don't Miss