Latest Posts

MotoGP Misano: Bastianini trece de Martin – Bagnaia cade!

Vizualizări: 3313

Enea Bastianini, care se mută la KTM, obține a 100-a victorie MotoGP pentru Ducati – Martin P2 după un lung avans – Bagnaia cade – Ducati este campion mondial

Nu Francesco Bagnaia sau Jorge Martin, ci Enea Bastianini a obținut a 100-a victorie Ducati în MotoGP în Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna, duminică, la Misano. Manevra decisivă a pilotului uzinei Ducati, care locuiește lângă Rimini, a fost una agresivă împotriva liderului pe termen lung Jorge Martin (Pramac-Ducati) în ultimul tur.

În timp ce Bastianini, care va trece de la Ducati la Tech3-KTM în timpul iernii, a câștigat pentru prima dată Marele Premiu de acasă, iar Martin și-a extins poziția de lider al campionatului mondial cu P2, Francesco „Pecco” Bagnaia a căzut în timp ce rula pe locul al treilea și a înregistrat un zero la a 100-a sa cursă MotoGP. Locul al treilea, în spatele lui Bastianini și Martin, i-a revenit lui Marc Marquez (Gresini-Ducati).

Bastianini

Ducati este campioana mondială timpurie a campionatului constructorilor MotoGP 2024. În campionatul piloților MotoGP 2024, Jorge Martin are acum un avans de 24 de puncte față de „Pecco” Bagniaa ca lider al campionatului mondial. Cu toate acestea, cel mai mare zâmbet de duminică i-a aparținut câștigătorului cursei, Enea Bastianini.

„A fost o cursă incredibilă”, spune Bastainini. „Jorge a pilotat perfect și a fost foarte dificil să îl depășesc. Am încercat cu trei tururi înainte de finalul cursei, dar el a închis linia la ieșirea din virajul 6. După aceea, am văzut un decalaj la intrarea în virajul 4 în ultimul tur. A fost un pic la limită, dar am reușit să țin linia. Să câștig aici la Misano în fața fanilor mei este incredibil!”

Jorge Martin a declarat după P2, după un avans lung: „M-am simțit confortabil cu ritmul meu și am crezut că pot merge constant. Apoi a venit Enea și am redus din diferență. Cred că manevra a fost un pic prea violentă pentru că m-a împins în afara pistei și nu am putut riposta”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Bastianini

Bagnaia are un start mai bun, dar apoi se retrage

Spre deosebire de Marele Premiu din San Marino, desfășurat în urmă cu două săptămâni în același loc, de data aceasta nu a plouat. Cerul a fost înnorat, dar a rămas complet uscat. Și, spre deosebire de sprintul de sâmbătă, Francesco Bagnaia, autorul pole-position-ului, a luat startul și duminică. Jorge Martin (Pramac-Ducati) a fost din nou primul care a intrat în primul viraj. Cu toate acestea, Bagnaia a recâștigat conducerea direct în virajul 2 cu mai mult elan.

Pilotul KTM Brad Binder, care a plecat de pe P4, a înregistrat prima căzătură a cursei chiar la începutul turului al doilea. Între timp, în fruntea plutonului a devenit clar de la bun început că singura cale spre victorie în Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna va fi prin intermediul modelelor Ducatis 2024.

Francesco Bagnaia, Jorge Martin și Enea Bastianini au dus o luptă în trei la start. Primii urmăritori au fost Pedro Acosta pe KTM-ul echipei Tech3 GasGas și câștigătorul Misano 1, Marc Marquez, pe Ducati-ul de anul trecut al echipei Gresini. Cu toate acestea, Acosta a căzut câteva tururi mai târziu în virajul 15, ceea ce i-a permis lui Marquez să urce pe poziția a patra.

Bastianini

Bagnaia a căzut în timp ce se afla pe locul al treilea

În turul al patrulea, Martin a reușit să preia conducerea de la Bagnaia în virajul 8 (Quercia). Un tur mai târziu, Bagnaia a fost depășit și de Bastianini. Astfel, nu „Pecco”, ci „Bestia” a pornit în urmărirea liderului Martin.

În timp ce Bagnaia s-a luptat vizibil să mențină ritmul lui Martin și Bastianini timp de câteva tururi, Bastianini a pus cu siguranță presiune pe Martin. Cu toate acestea, pilotul echipei Ducati a fost inițial incapabil să treacă de pilotul echipei Pramac.

Cu șapte tururi înainte de final, cursa s-a încheiat pentru „Pecco” Bagnaia. Roata din față a Ducati-ului său de uzină a cedat în virajul 8. În urma accidentului, 16 puncte din campionatul mondial pe care le credea în siguranță s-au pierdut în pietriș. Pentru Bagnaia, aceasta a fost cea de-a 100-a cursă din cariera sa în clasa întâi a MotoGP.

Bastianini

Bastianini trece de Martin și obține victoria

În frunte, Jorge Martin a trebuit în continuare să se ferească de presiunea lui Enea Bastianini în ultimele tururi. Iar în ultimul tur, eroul local a lansat un atac în virajul 4. Martin a ieșit de pe pistă, dar a rămas în șa. Cu toate acestea, spaniolul nu a fost mulțumit.

Trei sferturi de tur mai târziu, Enea Bastianini a câștigat pentru prima dată Marele Premiu de acasă, oferind în curând fostului său angajator Ducati a 100-a victorie în MotoGP. Jorge Martin a trecut linia de sosire pe locul doi, la cinci secunde în urmă. Cu toate acestea, el și-a extins avansul în campionatul mondial, deoarece cel mai apropiat rival al său, Francesco Bagnaia, nu a reușit să obțină niciun punct.

Marc Marquez a ocupat în cele din urmă locul al treilea. Ca și în sprintul de sâmbătă, a existat o singură abatere în ceea ce privește alegerea pneurilor. În timp ce la sprint Alex Marquez, pilotul echipei Gresini Ducati, a fost singurul care a folosit o anvelopă spate medie, în Marele Premiu Marco Bezzecchi, pilotul echipei VR46 Ducati, a fost singurul care a folosit o anvelopă spate moale.

Quartararo pierde P5 cu rezervorul gol

Plecat de pe locul șase pe grila de start, Bezzecchi a trecut linia de sosire pe locul patru după 27 de tururi cu pneul spate moale. Top 5 a fost completat de Franco Morbidelli (Pramac-Ducati), deoarece pilotul Yamaha Fabio Quartararo a rămas fără combustibil cu puțin timp înainte de final, pe locul 5. Cu toate acestea, el a reușit totuși să termine P7.

Cei doi piloți de uzină Aprilia, Maverick Vinales și Aleix Espargaro, în P6 și P8, precum și Alex Marquez (Gresini-Ducati; locul 9) și Miguel Oliveira (Trackhouse-Aprilia; locul 10) au terminat în top 10.

Puncte pentru Campionatul Mondial au obținut și cei doi piloți de uzină Honda, Joan Mir și Luca Marini, în P11 și P12, Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia; 13), Fabio Di Giannantonio (VR46-Ducati; 14) și Johann Zarco (LCR-Honda; 15). Acest lucru înseamnă că trei dintre cei patru piloți Honda au ajuns în primii 15. Di Giannantonio, pilotul echipei VR46-Ducati, ar fi terminat probabil P11 în loc de P14 fără o penalizare de tur lung.

În afară de finalul sezonului, care va avea loc la Valencia la mijlocul lunii noiembrie, partea europeană a sezonului MotoGP 2024 este acum completă. Partea asiatică, cu cinci Mari Premii în șase weekenduri, începe direct weekendul viitor (28/29 septembrie) cu Marele Premiu al Indoneziei de la Mandalika, pe insula Lombok.

Bastianini

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss