More

    Latest Posts

    MotoGP Malaezia: Bagnaia câștigă o cursă tensionată, dar Quartararo pune la cale finala pentru titlu.

    Francesco Bagnaia, de la echipa Ducati, a pus o mână pe titlul la MotoGP din 2022 cu o victorie într-un Mare Premiu al Malaeziei tensionat, dar Fabio Quartararo a terminat pe locul trei pentru a-și păstra speranțele.

    Francesco Bagnaia avea nevoie să îl depășească pe Fabio Quartararo cu 11 puncte pentru a-și asigura titlul de campion mondial la Sepang, dar Fabio Quartararo a recuperat de pe locul 12 pe locul 3 pentru a păstra ușa întredeschisă și a stabili doar a cincea finală de sezon în care se decide titlul în era MotoGP.

    Polemanul Jorge Martin a convertit Pole Position-ul în holeshot pe Ducati-ul său al echipei Pramac, în timp ce Francesco Bagnaia a trecut de pe locul nouă pe locul doi la primul viraj, în timp ce Fabio Quartararo l-a urmărit până pe locul șase. Jorge Martin a avut un avantaj timpuriu, extinzându-și avansul la peste o secundă, în timp ce Francesco Bagnaia a avut în atenție pe Enea Bastianini de la Gresini Ducati.

    Bagnaia

    Fabio Quartararo – care are o fractură la degetul stâng după o căzătură în FP4 – l-a depășit rapid pe coechipierul său de la Yamaha, Franco Morbidelli, pentru locul cinci în primul tur, italianul coborând în clasament după ce a executat două penalizări pe tur lung pentru împiedicare în FP3. Marc Marquez de la Honda era al patrulea la finalul primului tur, dar ritmul său nu a fost suficient de puternic pentru a ține în vizor podiumul și a căzut curând în ghearele lui Fabio Quartararo.

    Fabio Quartararo a încercat să-l depășească pe Marc Marquez în ultimul viraj, când pilotul Honda a ieșit în decor, dar a fost retrogradat pe locul cinci la revenire. Cu toate acestea, Marc Marquez a ieșit din nou în larg în virajul 1 la începutul turului cinci, permițându-i lui Fabio Quartararo să treacă, în timp ce Marc Marquez a trebuit să își îndrepte atenția pentru a se apăra de Suzuki-urile în plină ascensiune ale lui Joan Mir și Alex Rins.

    În turul șapte, Francesco Bagnaia a fost promovat la conducere când Jorge Martin a căzut la intrarea în virajul 5, iar Enea Bastianini a fost aproape de a-l elimina din cursa pe pilotul Ducati în virajul 14 în același tur. Enea Bastianini avea să-l depășească pe Francesco Bagnaia la conducerea cursei, într-un semn clar că niciun ordin de la echipa Ducati nu a fost emis pentru pilotul de la Gresini, italianul trecându-și viitorul coechipier în virajul 4 în turul 11 din 20.

    Bagnaia

    Francesco Bagnaia a făcut o greșeală urmărindu-l pe Enea Bastianini în turul 14, ieșind ușor în afara circuitului în virajul 7, dar s-a mobilizat pentru a relua conducerea în ultimul viraj. Cu Fabio Quartararo pe locul trei, Francesco Bagnaia avea doar 23 de puncte avans în campionat și avea nevoie de Marco Bezzecchi de la VR46 Ducati pentru a intra în luptă. Marco Bezzecchi a trecut de perechea Suzuki și de Marc Marquez la jumătatea distanței și s-a apropiat la o secundă de Fabio Quartararo.

    Acest decalaj avea să scadă până la patru zecimi, dar în turul 16 Fabio Quartararo s-a distanțat din nou cu o secundă și a continuat să se distanțeze în timp ce începea să se apropie de perechea din frunte. Enea Bastianini a continuat să îl urmărească pe Francesco Bagnaia în ultimele tururi și a fost aproape de contact în ultimul tur, când l-a depășit pe pilotul Ducati de fabrică pe exterior în virajul 9. Cu toate acestea, Francesco Bagnaia a rezistat și a ajuns la steagul cu carouri cu 0,270s în fața lui Enea Bastianini pentru a șaptea – și cea mai importantă – victorie a sezonului 2022.

    Fabio Quartararo a completat podiumul pentru prima dată din Austria, asigurând astfel că lupta pentru titlu se va duce până la ultima etapă de la Valencia, peste două săptămâni, deși are o șansă foarte mică de a câștiga un al doilea titlu. Marco Bezzecchi a fost al patrulea, la 6,4s în fața lui Alex Rins, în timp ce coechipierul său de la Suzuki, Joan Mir, a căzut în final și a terminat pe locul 19 după ce a reintrat în cursă.

    Bagnaia

    Jack Miller a avut un start îngrozitor de pe locul 14 pe grilă, pilotul de la fabrica Ducati ieșind din primii 20 de piloți. Dar australianul a reușit să revină și l-a depășit pe Marc Marquez la finalul cursei pentru locul șase. Brad Binder l-a urmărit pe Marc Marquez cu 2,5s pe KTM-ul său, în fața lui Johann Zarco de la Pramac și a lui Aleix Espargaro de la Aprilia, ale cărui speranțe la titlu au luat sfârșit odată cu cele ale lui Enea Bastianini.

    Aleix Espargaro a fost implicat într-o coliziune cu Franco Morbidelli în penultimul viraj din ultimul tur, deși pilotul Yamaha a primit o penalizare de trei secunde pentru asta – coborând pe locul 11. Cal Crutchlow de la RNF Racing, Cal Crutchlow, a ocupat locul 12, iar Miguel Oliveira de la KTM și Pol Aleix Espargaro de la Honda au ocupat locurile 13, respectiv 14. Raul Fernandez ia ultimul punct pe locul 15 pentru Tech3 KTM, în fața lui Maverick Vinales de la Aprilia, Alex Marc Marquez de la LCR Honda, Remy Gardner (Tech3) și Joan Mir.

    Darryn Brad Binder de la RNF, Fabio Di Giannantonio de la Gresini și Tetsuta Nagashima de la LCR au căzut, în timp ce Luca Marini de la VR46 a fost nevoit să intre la boxe în primul tur din cauza unei probleme la un dispozitiv de înălțime a suspensiei față.

    Rezultatele Marelui Premiu al Malaeziei de MotoGP:

    Bagnaia Bagnaia

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Getty Images

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss