Latest Posts

MotoGP- KTM: Început promițător al weekend-ului din Japonia, dar nu pentru toată lumea

Vizualizări: 2206

MotoGP: Brad Binder P1 vineri la Motegi cu o nouă abordare – Pedro Acosta nu a rămas mult în urmă – Frustrare pentru Jack Miller după accident și Augusto Fernandez după probleme

Începutul weekendului MotoGP al Marelui Premiu al Japoniei 2024 de la Motegi a fost promițător pentru KTM. Doi dintre cei patru piloți de pe un RC16 au ajuns direct în Q2, în timp ce al treilea a ratat la limită.

motogp

Pilotul de uzină KTM Brad Binder a stabilit cel mai bun timp în sesiunea de după-amiază, iar Pedro Acosta, pilotul Tech3, nu a fost departe, pe locul patru. Jack Miller este cel care a ratat la limită o intrare directă în Q2. În P11 pe foaia de parcurs, el a fost la doar 0,030 secunde de top 10 decisiv, cu Augusto Fernandez singurul pilot KTM care a fost din nou la mare distanță.

Faptul că KTM RC16 funcționează practic bine pe circuitul stop-and-go din Motegi nu este o noutate. Anul trecut, în 2023, Binder și Miller au terminat al doilea și al patrulea în sprint, iar în 2022 Binder a terminat al doilea în Marele Premiu. În 2021 și 2020, Marele Premiu al Japoniei nu a avut loc deloc.

După ce a stabilit cel mai bun timp al zilei de vineri din weekendul Motegi 2024, Binder a declarat: „Sunt foarte fericit că am fost cel mai rapid în antrenamentele de astăzi. Am avut o bază destul de bună încă de la început. Am avut deja un sentiment bun în primele tururi de dimineață”.

„A existat o problemă minoră la începutul antrenamentelor de după-amiază. A trebuit să schimb frânele pentru că erau vibrații puternice. Odată ce am făcut asta, mi-am construit ritmul pentru câteva tururi. Și de îndată ce am avut o anvelopă proaspătă pentru atac, am mers foarte bine.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

motogp

Brad Binder, cu o nouă abordare

„După ce cursele anterioare nu au fost chiar atât de ușoare pentru noi, am încercat o abordare ușor diferită aici”, a dezvăluit Binder într-un interviu. Ce vrea să spună prin asta? „În loc să încercăm să reinventăm roata, accentul astăzi a fost pus pe pilotajul în sine.”

Binder a lăsat evaluarea ulterioară a ultimelor actualizări de la testul de la Misano pe seama coechipierului său de anul viitor, vineri, la Motegi. Acesta este Pedro Acosta, care în prezent încă pilotează pentru echipa Tech3. Începătorul MotoGP a vorbit despre un „sentiment foarte bun” după P4. Iar Binder a adăugat după cel mai bun timp al zilei: „Motocicleta noastră funcționează foarte bine, mai ales cu pneuri proaspete”.

Întrebarea este cum se va comporta KTM RC16 pe distanță în sprintul de sâmbătă (12 tururi) și mai ales în Marele Premiu de duminică (24 de tururi)? Înainte de aceasta, însă, va trebui să se răspundă la întrebarea dacă cele două curse din weekendul japonez din acest an vor avea loc în condiții de uscat.

Începând de vineri, prognoza meteo pentru Motegi sugerează precipitații, în special sâmbătă. Lucrurile arată în prezent ceva mai bine pentru duminică, dar o anumită probabilitate de precipitații este prognozată și pentru această ultimă zi a weekendului de curse.

Pentru ora de start a sprintului de sâmbătă (ora locală 15:00, care corespunde orei 9:00), riscul de ploaie este dat în prezent între 30 și 40 %, iar pentru ora de start a Marelui Premiu de duminică (ora locală 14:00; ora 8:00) este de 20 %.

motogp

Jack Miller, frustrat după accident

În timp ce Brad Binder și Pedro Acosta sunt în principiu bine dispuși după ziua de vineri, coechipierii lor Jack Miller și Augusto Fernandez par departe de a fi fericiți. „Nu a fost ziua pe care ne-am imaginat-o”, a declarat Miller după P11 și a adăugat: ”De fapt, a început destul de bine. Dar de îndată ce am vrut să forțez, a fost aceeași poveste veche. Am avut chattering și vibrații”.

După ce prima sa încercare cu pneuri noi „a mers destul de bine”, potrivit lui Miller, el a căzut la ultima sa încercare. Cu patru minute înainte de expirarea timpului limită, el a căzut cu KTM-ul său de uzină în virajul 3, primul viraj la stânga de pe circuit. Acest lucru a pus capăt șansei sale de a ajunge direct în Q2.

„Încă aveam totul sub control în timpul fazei de frânare. Dar când am vrut să duc elanul prin virajul 3, am ajuns doar până la apexul virajului. Ce pot să spun? Asta mi s-a întâmplat de multe ori în ultima vreme”, a declarat Miller.

„Evident că încerc să găsesc o modalitate nenorocită de a evita asta. Dar nu am încă o soluție”, a declarat australianul, pentru care acesta este al cincilea ultim weekend de cursă în serviciul KTM. El a urmărit ultimele minute ale sesiunii de după-amiază cu o față încruntată, stând la marginea pistei.

Augusto Fernandez a fost și el frustrat. Coechipierul lui Pedro Acosta din echipa Tech3 a terminat P19 vineri după-amiază, la 1,4 secunde în spatele celui mai bun timp al lui Brad Binder și la 1,3 secunde în spatele timpului lui Acosta. Fernandez citează „probleme cu frânarea, în special la începutul fazei de frânare” ca fiind o explicație pentru acest lucru.

motogp

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss