Din punctul de vedere al Honda, rezultatul MotoGP de la Assen este dezastruos: echipa Repsol a plecat cu mâna goală, toți cei patru piloți Honda par demoralizați
Proiectul MotoGP al Honda a atins un nou minim. În timp ce concurenții de la Yamaha au făcut unele progrese cu un nou motor în weekendul Marelui Premiu de la Assen , Honda este încă pe linia de plutire. Cei patru piloți HRC încă așteaptă actualizări. Fără eșecuri, cel mai mare producător de motociclete din lume nu ar fi obținut niciun punct la MotoGP în Assen.
Takaaki Nakagami, pilotul echipei LCR, spune pe scurt: “Cei de la HRC ne cer scuze mie și celorlalți piloți de fiecare dată. Ei știu că nu putem merge mai repede. Este foarte ciudat să ai această conștientizare înainte de o sesiune sau de o cursă”.
“Știam înainte de weekend că va fi dificil. Așteptăm o actualizare mare. Dar probabil că nu o vom primi la Silverstone, ci mai degrabă la Aragon sau Misano”, a declarat pilotul japonez de la Honda, privind spre următoarele săptămâni.
P18 la sprint și o jumătate de minut în urmă a fost urmat de P16 pentru Nakagami duminică și, astfel, penultimul loc. “Nu m-am bucurat de niciun tur. Este foarte dificil pe bicicletă”, a spus el, descriind situația actuală.
Nakagami a pierdut mai mult de 46 de secunde față de câștigătorul de duminică. “Nu pot ataca. Nu este o surpriză că suntem ultimii. Cel puțin l-am putut vedea pe coechipierul meu. Dar trebuie să luptăm din greu. Din păcate, am fost în afara punctelor. Este dezamăgitor modul în care a evoluat weekendul. Nu ne-am putut îmbunătăți cu adevărat de vineri încolo. Este frustrant”, a rezumat el.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
“Mi-e greu să accept asta. Mă obosește să văd poziția și situația. Este foarte greu. Nu a fost doar o cursă, este așa în fiecare sesiune și în fiecare weekend”, a comentat Nakagami, care pare afectat mental. “În curând vom intra în vacanța de vară. Trebuie să mă deconectez un pic, pentru că altfel va fi foarte dificil și pentru mine”.
Johann Zarco înscrie puncte, dar rămâne mult în urmă
Coechipierul său de la LCR, Johann Zarco, a fost cel mai bine plasat pilot Honda la Assen. După P16 în sprint, el și-a asigurat câteva puncte cu P13 în cursa principală. Dar fără cele patru abandonuri și retragerea din cursă a lui Aleix Espargaro, Zarco ar fi terminat și el în afara punctelor. Diferența de aproape 43 de secunde este uriașă. A existat o diferență de 18 secunde față de pilotul Yamaha Fabio Quartararo, care a terminat al doisprezecelea.
“Este satisfăcător că am obținut puncte. Acesta este obiectivul nostru acum, chiar dacă la începutul sezonului aveam ca obiectiv top 10. Nu avem dezvoltarea pe care ne-o dorim”, a comentat Zarco și a realizat: “Suntem prea departe în urmă”.
“Sper că putem face un pas înainte cu schimbările pe care le vom primi în viitor. Pentru că altfel trebuie să acceptăm această situație. Dar nu acesta este modul în care Honda vrea să concureze”, remarcă francezul.
Glorioasa echipă Repsol Honda pleacă cu mâna goală
Călătoria la Assen nu a meritat pentru echipa Repsol Honda. Joan Mir și Luca Marini au plecat complet cu mâinile goale. Joan Mir a terminat sprintul la 21,8 secunde în urmă, în P14, și a plecat cu mâna goală. Cursa principală s-a încheiat cu un accident în virajul 3.
Joan Mir încă așteaptă actualizări de la Honda. Un pachet tehnologic cuprinzător urmează să sosească în septembrie. Dar nu există încă nicio certitudine. “Nu am primit încă nicio comunicare de la echipa japoneză și nu știu ce vom primi și când. Mă aștept, dar nu știu”, așa descrie Mir situația.
Cum s-a produs accidentul? “Am avut cu o jumătate de grad mai mult unghi de înclinare și am alunecat pe față. Ca să fiu sincer, m-a luat prin surprindere. Mi se pare dificil să controlez astfel de situații în curse”, a declarat campionul MotoGP din 2020.
Mir a început cursa în P16 și a preluat poziția 15 după căzătura lui Marco Bezzecchi. “Să fiu sincer, nu m-am simțit deosebit de confortabil cu rezervorul plin. Motocicleta a fost greu de controlat. Dar a fost mai bine și am ajuns din urmă grupul din fața mea”, a relatat Mir.
“Am încercat să atac un pic mai tare în primul sector. Primul sector a fost zona în care puteam recupera timpul pierdut la accelerare”, a declarat Mir, care a încercat prea mult și a alunecat pe roata din față.
“Desigur, aș fi putut să merg cu o jumătate de secundă mai încet și să trec linia de sosire cu 40 de secunde în urmă. Dar nu asta îmi doresc. Ca pilot, vreau mai mult, vreau să încerc”, a spus Mir.
Mir nu este deloc mulțumit de stadiul dezvoltării la HRC. Deși Honda primește concesii majore din partea regulamentului și poate să testeze și să încerce mult, nu au fost aduse îmbunătățiri. “Avem același pachet ca în cursele anterioare”, confirmă Mir.
“Timpii pe tur ai celorlalți sunt cu adevărat remarcabili. Noi suntem rapizi, dar ceilalți s-au îmbunătățit semnificativ. Asta este incredibil. Mă enervează cât de bine accelerează la ieșirea din viraje”, explică pilotul Honda.
Luca Marini mai are de așteptat pentru primele sale puncte cu Honda
Coechipierul său de la HRC, Luca Marini, a fost adesea în spatele plutonului la Assen. El s-a retras cu un defect în sprint. “La start, am simțit deja că ceva nu era în regulă cu motocicleta când am apăsat ambreiajul. Performanța a scăzut. Am vrut totuși să termin cursa pentru a înțelege cum se comportă anvelopa față. Dar nu am putut termina cursa”, a declarat italianul.
Marini a condus până la sfârșitul Marelui Premiu. El a terminat aproape toate tururile pe ultimul loc și a ajuns al 17-lea și ultimul, la peste 70 de secunde în urmă. Marini mai are de așteptat pentru primele sale puncte ca pilot Honda.
Grație înregistrărilor video de pe circuit, Honda poate vedea cât de mult se află în spatele concurenței. “Este foarte interesant să vedem manevrabilitatea motocicletei noastre comparativ cu a celorlalți atunci când analizăm înregistrările video. Există mult loc pentru îmbunătățiri. Dar trebuie să avem răbdare până când vom primi noi actualizări”, spune Marini.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.