Latest Posts

MotoGP: Ce spun piloții despre cazul Bastianini-Martin

Vizualizări: 1348

MotoGP: Părerile sunt împărțite în paddock cu privire la manevra lui Bastianini de la Misano asupra lui Martin – de la „periculos” la „incident normal”, există toate

Manevra de depășire a lui Enea Bastianini asupra lui Jorge Martin în ultimul tur al Marelui Premiu al regiunii Emilia-Romagna a provocat discuții nu doar între cei doi rivali. Restul paddock-ului MotoGP a avut, de asemenea, percepții diferite asupra coliziunii dintre cei doi.

motogp

Pilotul Aprilia Aleix Espargaro are o opinie clară în această privință. În opinia sa, comisarii MotoGP trimit un mesaj „periculos” piloților prin faptul că nu penalizează incidentul și nici măcar nu deschid o anchetă.

„Sunt foarte dezamăgit. Nu înțeleg ce face comisia de comisari”, a declarat Espargaro, care a criticat dur comisarii de cursă nu pentru prima dată în acest sezon.

„Chiar nu mai am cuvinte pentru că un pilot l-a atins pe celălalt și ambii piloți au ieșit de pe pistă și ei nici măcar nu au deschis o anchetă. Nu are niciun sens”, spune experimentatul spaniol.

„În afară de asta, sunt un pic îngrijorat”, a continuat Espargaro, ”pentru că mesajul transmis tuturor piloților este că poți face ce vrei, poți atinge alți piloți, poți părăsi pista, iar acesta este un mesaj foarte periculos. Încă nu pot să cred, chiar nu pot”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

O parte a paddock-ului MotoGP a susținut că aerodinamica motocicletelor actuale face ca depășirile să fie dificile pe multe circuite, lăsând adesea piloții fără altă opțiune decât să fie mai agresivi pentru a-i lăsa pe alții în urmă.

Espargaro admite că a devenit mai dificil să depășești, dar asta nu ar trebui să însemne că doi piloți pot ieși de pe pistă în timp ce se luptă unul cu celălalt și să scape de o penalizare, ca în cazul de față.

„Acesta este rezultatul incompetenței oamenilor care fac această muncă”, spune el în direcția comisarilor. „Este dificil să depășești cu motocicletele, dar chiar și în trecut puteai să atingi alți piloți și să zbori de pe pistă. Se întâmplă astăzi la fel ca acum 20 de ani”.

„Este dificil să depășești? Da. Dar dacă atingi un alt pilot și amândoi ies de pe pistă, nu are nimic de-a face cu motocicleta”, a spus Espargaro.

motogp

Bagnaia: Martin a mai depășit așa și înainte

Francesco Bagnaia, care nu a putut termina cursa de la Misano în urma unui accident, este mai puțin dramatic cu privire la incident: „Este o manevră normală de depășire. Jorge a mai depășit astfel și în trecut. A făcut-o cu mine anul trecut în Qatar și în India. Nu a fost nimic diferit”, spune el.

Pedro Acosta, debutant în MotoGP, nu vede, de asemenea, nicio penalizare în acest caz, dar recunoaște: „Nu a făcut-o cu mine, altfel aș putea vedea lucrurile altfel. Dar am mai văzut acest tip de depășire de multe ori”.

Acosta îi menționează în acest context pe Valentino Rossi cu Sete Gibernau și Marc Marquez cu Jorge Lorenzo. „Sau Rossi și Lorenzo în lupta din 2016. Toți marii piloți din istorie au făcut astfel de manevre de depășire. Mai ales că era ultimul tur și era vorba de victorie”, a subliniat pilotul Tech3 GasGas.

„În plus, am vorbit timp de două săptămâni despre cât de dificil este să depășești aici. Înțeleg ambele părți, dar este dificil să judec pentru că nu am fost implicat.”

Colegul lui Acosta de la KTM, Jack Miller, a catalogat de asemenea situația dintre Bastianini și Martin drept un „incident clasic de curse”, deoarece se poate întâmpla în ultimul tur. „Același lucru mi s-a întâmplat și mie cu Zarco și Di Giannantonio în virajul 14. Doar că nimeni nu a văzut. Așa sunt cursele”, spune Miller.

„Problema cu motocicletele astea nenorocite din ziua de azi este că nu poți depăși fără să-l atingi pe celălalt tip. Pentru mine este un incident de cursă. Mă bucur că amândoi au rămas așezați și am avut o cursă interesantă.”

Luca Marini subliniază de asemenea: „Este din ce în ce mai greu să depășești. Așa că înțeleg că a fost dificil pentru Enea, mai ales pe acest circuit unde este întotdeauna dificil să depășești. A încercat, a făcut o manevră bună”.

Pilotul Honda a calificat însă: „Dacă Martin nu își reglează motocicleta, cade. El ar trebui să se sacrifice, ca să spun așa, pentru ca Enea să fie penalizat. Pentru că Enea este penalizat doar dacă Martin cade. Dacă Martin nu cade, nu este penalizat. Dar manevra lui Enea rămâne aceeași. Asta nu are niciun sens pentru mine”.

În plus, este „un pic nedrept” să împingi un alt pilot în afara pistei și apoi să ieși tu de pe pistă fără să fii penalizat ulterior.

motogp

Oliveira: Bastianini a ieșit de pe pistă

Și alți piloți sunt deranjați de acest lucru. Pentru ei, problema este mai puțin natura manevrei de depășire și mai mult faptul că Bastianini însuși a ieșit de pe pistă – o încălcare a limitelor pistei, care este în mod normal pedepsită în ultimele tururi prin retrogradarea cu o poziție.

„Regulile sunt clare”, spune Miguel Oliviera, de exemplu. „Dacă ești într-un duel direct și intri în zona marcată cu verde, trebuie să renunți la poziția ta. Dar în cazul lui, zona nu era verde. Cu toate acestea, el nu a ajuns în curbă”.

„A fost o manevră de depășire în ultimul tur, toată lumea se luptă la limită și este dificil să depășești pe aceste motociclete”, recunoaște pilotul Trackhouse Aprilia. „Din acest punct de vedere, trebuie să profiți de fiecare oportunitate când vine vorba de victorie.”

„Voi lăsa asta în seama comisarilor, dar regulile sunt clare. El nu a fost penalizat doar pentru că zona a fost albastră și nu verde. Într-un alt viraj, el ar fi trebuit să cedeze poziția dacă ar fi trecut pe verde. Așa că a știut exact unde trebuie să depășească”, spune Oliveira cu un clinchet de ochi.

Alex Marquez consideră, de asemenea, că este nevoie de dialog atunci când vine vorba de părăsirea pistei: „Trebuie să stabilim o limită între piloți. Dacă depășești pe cineva și trebuie să părăsești pista, nu este o manevră corectă de depășire”.

„Folosești zona de degajare de pe asfalt. Dacă ar fi fost pietriș, probabil că nici nu ai fi încercat manevra de depășire. Trebuie să înțelegem unde este limita. Dar în ceea ce privește manevra în sine, regula spune că poți depăși în acest fel, mai ales în ultimul tur.”

motogp

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss