More

    Latest Posts

    MotoGP Catalunya: Quartararo domină, dar gafa lui Espargaro îl costă podiumul.

    Fabio Quartararo, de la Yamaha, a dominat Marele Premiu al Cataloniei la MotoGP, în timp ce cel mai apropiat rival la titlu, Aleix Espargaro, a irosit un podium, deoarece a numărat greșit numărul de tururi rămase.

    Campionul mondial în exercițiu Fabio Quartararo – care a anunțat joia trecută că a semnat cu Yamaha pentru încă doi ani – a încheiat antrenamentul de vineri “îngrijorat” de modul în care aderența scăzută de pe Circuit de Barcelona-Catalunya a afectat Yamaha. Dar el nu a arătat astfel de semne de luptă, deoarece a condus de la lumini până la steag pentru a-și consolida avansul în campionat cu a doua victorie a sezonului. Fabio Quartararo a luat startul de pe locul trei pe grilă, sărind peste un Francesco Bagnaia care a pornit prost și peste Polemanul Aleix Espargaro pe Aprilia.

    Cursa lui Francesco Bagnaia avea să mai dureze doar câțiva metri, deoarece Takaaki Nakagami de la LCR Honda a căzut în spatele său, ștergându-l pe pilotul Ducati cu capul, în timp ce RC213V-ul său rătăcitor l-a lovit pe Alex Rins de la Suzuki. Incidentul a fost pus sub investigație, dar nu s-a considerat că sunt necesare alte măsuri, Nakagami fiind dus la centrul medical pentru verificări de precauție. Bagnaia a remontat, dar a intrat la boxe la finalul turului doi – speranțele sale de campionat au naufragiat.

    Quartararo

    Ziua echipei Ducati s-a înrăutățit după opt tururi, când Enea Bastianini a căzut pentru a doua cursă consecutivă, aspirațiile de campionat ale pilotului echipei Gresini fiind grav afectate. În frunte, Fabio Quartararo, în aer liber, a început rapid să se distanțeze de plutonul din spate în primul tur, în timp ce Aleix Espargaro a fost atacat de un Jorge Martin întinerit pe Pramac Ducati.

    Jorge Martin l-a depășit pe Aleix Espargaro în primul viraj, la începutul turului trei, cu Johann Zarco, pe motocicleta soră, al echipei Pramac GP22, aproape în spatele său, pe locul patru. Dar Jorge Martin nu a putut face nimic pentru a reduce diferența față de Fabio Quartararo, care avea 1,5 secunde avans la începutul turului patru și care a mărit acest avantaj la două secunde până la finalul turului șase. Aleix Espargaro a preluat locul doi de la Jorge Martin în virajul 1 în turul 10, în timp ce Fabio Quartararo și-a mărit avansul la patru secunde patru tururi mai târziu.

    În acest stadiu al cursei, pneul față mediu al lui Espargaro a început să plângă destul și Jorge Martin a reușit să-l hăituiască din nou, pilotul de la Pramac reluând locul doi în virajul 1 în turul 16. Dar această poziție avea să se schimbe din nou, deoarece natura blândă a Aprilia cu pneurile i-a permis lui Aleix Espargaro să treacă ușor de Ducati-ul care se stingea în primul viraj cu patru tururi înainte de final. Aleix Espargaro a pus rapid spațiu între el și Jorge Martin, dar ritmul lui Fabio Quartararo nu a cedat niciodată și a ajuns ușor la steagul de carouri cu peste șase secunde.

    Quartararo

    Ziua lui Fabio Quartararo a fost îmbunătățită de o gafă senzațională a lui Aleix Espargaro, pilotul de la Aprilia sărbătorind un confortabil al doilea loc cu un tur mai devreme, după ce a crezut că cursa s-a încheiat la finalul turului 23. Aleix Espargaro și-a dat seama de greșeala sa în timp ce își saluta publicul de acasă în primele câteva viraje și l-a depășit rapid pe Luca Marini de la VR46 Ducati în virajul 5 – dar poziția a cincea a fost tot ce a obținut un Aleix Espargaro abătut pentru eforturile sale, după ce a pierdut opt secunde în ultimul tur.

    Drept urmare, Jorge Martin a primit locul doi – primul său podium din Argentina – în timp ce Johann Zarco a fost promovat pe locul trei. Joan Mir a beneficiat și el de gafa lui Aleix Espargaro, pilotul Suzuki făcând o lansare uimitoare de pe locul 17 pe locul șase în primul tur și luând steagul de control al patrulea.

    Luca Marini l-a urmărit pe Aleix Espargaro pe locul șase, iar Maverick Vinales nu a reușit să facă să funcționeze pariul său cu pneul spate moale, fiind al șaptelea, în fața lui Brad Binder și Miguel Oliveira de la KTM – care a ieșit de pe pistă la un moment dat încercând să-și depășească coechipierul – și Alex Marquez, care a urcat de pe ultimul loc pe locul 10 pe LCR Honda. Remy Gardner a ocupat locul 11 pe KTM-ul Tech3 în fața colegului său debutant Darryn Binder pe RNF Yamaha, iar Franco Morbidelli (Yamaha), Jack Miller de la Ducati și Raul Fernandez (Tech3) au luat ultimele puncte până pe locul 15.

    Quartararo

    Pol Espargaro de la Honda a avut o după-amiază nefericită și a fost ultimul clasat pe locul 17, în spatele pilotului de teste Ducati Michele Pirro, în timp ce Andrea Dovizioso de la RNF, Fabio Di Giannantonio de la Gresini și Marco Bezzecchi de la VR46 nu au reușit să termine. Fabio Quartararo are acum 22 de puncte avans în campionat față de Aleix Espargaro, Enea Bastianini fiind la 53 de puncte în urma lui și la 66 față de Francesco Bagnaia.

    MotoGP, Marele Premiu al Spaniei – Rezultatele cursei:

    Quartararo

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Getty Images


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss