Latest Posts

Moto3 trebuie să fie mai rapid pentru a fi mai sigur

Vizualizări: 11662

Cursa Moto3 de duminică trecută la Marele Premiu al Cataluniei a fost probabil unul dintre cele mai terifiante lucruri pe care le-am urmărit vreodată ca şi comunitate.

Cu motocicletele într-o cursă extrem de strânsă și cu linia de start / sosire creând o aspiraţie fenomenală, acțiunea din ultimele câteva ture s-a deplasat dincolo de terifiant și în categoria îngrozitoare.

O parte a problemei este paritatea incredibilă dintre maşinării, care permite curse de grup uriașe. Atât de bine echilibrate sunt Hondas și KTM (Husqvarna și Gas Gas) încât este aproape imposibil ca cineva să se desprindă de grup, ceea ce înseamnă că acum este o raritate când nu primim lupte mari de grup.

Dar ceea ce a făcut acțiunea de duminică și mai înfricoșătoare decât de obicei au fost, fără îndoială, acțiunile piloților înșiși. De la schimbat trasa pe dreapta principală încercând să rupă aspiraţia, până la oprirea acceleraţiei în mijlocul virajului, pentru a se asigura că nu îi trag pe alţii după ei, a existat o litanie de incidente care ar fi trebuit sancționate imediat (dar nu au fost).

În schimb, administratorii cursei au convocat întreaga grilă într-o întâlnire imediat după cursă pentru a îi certa ca pe niște copii obraznici – un exercițiu inutil. Piloţii vor concura și, cu excepția cazului în care acțiunile periculoase sunt blocate cu pedepse severe, o comunicare nu face altceva decât să irosească timp și oxigen.

Pare absolut nebunesc să vorbim despre asta după ce s-a întâmplat doar cu o săptămână mai devreme, când Jason Dupasqiuer, în vârstă de 19 ani, și-a pierdut tragic viața în timpul calificărilor Moto3 la Mugello.

Moto3

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Lovit de alți piloţi după o cădere relativ inofensivă, accidentul său a avut asemănări puternice cu cele care le-au costat viața atât lui Marco Simoncelli, cât și lui Shoya Tomizawa. Din păcate, factorul comun în toate cele trei cazuri este evidentă – “puteți să faceți pistele cât mai sigure posibil, dar există un tip de accident de care nu puteți proteja niciodată pe deplin piloţii, atâta timp cât aveți curse strânse.”

Cu toate acestea, poate exista o acțiune care ar putea face Moto3 mult mai sigur decât este în prezent și care, la rândul său, ar rezolva în mare măsură drama calificărilor în clasa mică.

Acest lucru este important, deoarece în timp ce cursele au devenit din ce în ce mai periculoase pentru Moto3, cele două sesiuni de 15 minute de sâmbătă sunt cele care iau “premiul”. Piloţii care se deplasează pe circuit în grupuri mari, jocurile de pe linia boxelor și, în general, modul de pilotaj periculos au dus sesiunile de calificări până la punctul de nebunie, cu câteva sesiuni de anul trecut prezentând literalmente fiecare pilot de pe grilă schimbând poziția din cauza penalizărilor ulterioare.

Moto3

Teoria este că, pentru a face Moto3 mai sigur, trebuie să devină mai rapid. Dacă ar fi să spuneți că adăugați 150cc la limita de capacitate, luând motocicletele de la 250 la 400, ar aduce doar suficientă putere cât să le permită piloţilor să stabilească singuri timpii de tur fără aspiraţie și să conducă liniştiţi cursa știind că este posibil să pierdă una sau două poziții în loc de cinci sau 10.

Acest lucru nu este fără precedent – este exact aceeași acțiune întreprinsă de MotoGP în 2012. Alimentat inițial cu motoare de 990cc după trecerea de la doi timpi la patru, capacitatea a fost redusă la 800cc în 2007, în încercarea de a reduce viteza și de a încerca să facă motocicletele mai sigure.

Cu toate acestea, consecințele neașteptate ale mișcării au fost trecerea la motociclete cu torsiune care sfâşiau anvelopele la reverse foarte strânse şi care aveau mult mai puțină lovitură din viraje. Impactul a fost aproape instantaneu – piloţii au trebuit să aibă o viteză de viraj mai mare pentru a-i face să meargă mai repede, iar accidentele laterale joase la frânare au fost înlocuite cu highside-uri monstruoase. Din 2012, ne-am întors la motocicletele de 1000cc și problema s-a rezolvat.

Moto3

Moto2 a avut, de asemenea, propria sa schimbare de capacitate până târziu, deoarece s-a mutat de la motorul Honda cu patru cilindri de 600cc, la triplul triumf de 765cc. Deși nu produce substanțial mai multă putere datorită unui cilindru mai puțin, a existat totuși o creștere a puterii și o mișcare spre cuplu și accelerație.

Reelaborarea regulilor Moto3 ar necesita o achiziție substanțială a producătorilor – dar cu Honda și KTM fiind singurele două mărci din clasă, este mult mai ușor decât modificarea regulamentul MotoGP, spre exemplu.

Deși Moto3 devine din ce în ce mai înfricoșător, este și palpitant. Făcând aceste modificări, există riscul de a răsturna acest echilibru și să ajungă şi Moto3 ca şi Moto2 – cu greu cel mai captivant divertisment din majoritatea weekendurilor.

Nu este o treabă ușoară, dar, din păcate, pare una din ce în ce mai necesară. Cursa de duminică de la Montmelo a fost marcată nu de una, ci de alte două evadări apropiate de accidente foarte asemănătoare cu cele ale lui Dupasquier şi poate fi doar o chestiune de timp până când se întâmplă din nou ceva foarte rău.

Mai multe ştiri despre MotoGP găsiţi AICI!

Sursa: The Race
Photocredit: MotoGP
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

The Race

Latest Posts

Don't Miss