Calificări dramatice la Monza. Carlos Sainz îl învinge pe campionul mondial Max Verstappen și obține pole position. Ferrari scapă de o penalizare catastrofală.
Carlos Sainz a reabilitat Ferrari cu un pole position senzațional în calificările de Formula 1 de sâmbătă de la Monza. Spaniolul l-a învins pe campionul mondial Max Verstappen într-o finală incredibilă și și-a asigurat primul pole al sezonului și al patrulea din carieră. Charles Leclerc a făcut o calificare perfectă pentru Ferrari pe locul trei. De asemenea, echipa italiană a scăpat de o penalizare după ce ambii piloți au fost investigați pentru o posibilă încălcare a regulilor în Q1.
În Q3, Red Bull, Ferrari, Mercedes și McLaren au plecat la vânătoare pentru pole position cu câte două monoposturi. Alonso și Albon au fost la start ca luptători singuratici și, în consecință, au avut mai puține opțiuni tactice pentru jocurile de slipstream care sunt importante la Monza. Verstappen l-a ajutat pe Perez în primul tur. La Ferrari, Sainz a pilotat în fața lui Leclerc, iar la Mercedes a fost Russell în fața lui Hamilton. Piastri l-a tras pe Albon, iar Norris l-a avut în spate pe Alonso.
La Monza Ferrari l-a provocat pe Verstappen în prima bătălie, la fel ca în Q2, și de data aceasta a avut un final mai bun. Sainz a stabilit cel mai bun timp cu 1:20.532. Leclerc și Verstappen l-au urmat la 0,099 secunde diferență. Campionul mondial a pierdut timp prețios în cea de-a doua șicană, când a atins ușor pietrișul la ieșire. În spatele lor s-au clasat Russell, Albon, Perez, Norris, Piastri, Hamilton și Alonso.
Pentru Q3, ordinea a fost: Alonso, Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris, Piastri, Perez, Albon, Russell, Hamilton. Cu timpii cei mai buni dintre toți, piloții Ferrari și Verstappen au oferit un final dramatic, în care challengerii au avut de această dată câștig de cauză. Campionul în exercițiu a reușit mai întâi să submineze noul record al lui Leclerc, dar Sainz a fost mai rapid cu 0,013 secunde.
În spatele primilor trei clasați s-au clasat George Russell, Sergio Perez, Alex Albon, Oscar Piastri, Lewis Hamilton, Lando Norris și Fernando Alonso. Drama a fost cauzată de o anchetă împotriva piloților Ferrari încă din Q1 la Monza. Ambii încălcaseră timpul minim pe tur stabilit pentru ziua de sâmbătă. Cu toate acestea, comisarii i-au iertat pe Sainz și Leclerc, ceea ce înseamnă că ambii au scăpat de o posibilă penalizare pe grilă.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Q1 la Monza: Ferrari încalcă noua regulă, Alpine dublă eliminare.
Acesta a fost Q1: În conformitate cu regulamentul aplicat în acest weekend de curse, toți piloții au pornit cu pneuri hard în prima parte a calificărilor. După primul schimb de lovituri, Albon era în frunte. La Monza pilotul echipei Williams și-a confirmat forma solidă din sesiunile de antrenamente, în care a arătat deja timpi competitivi pe pneul dur. Verstappen și Alonso au pierdut fiecare primul timp în primul tur din cauza unei infracțiuni la limita de circuit în virajul șapte.
La începutul sesiunii, poziționarea tactică în căutarea unui slipstream optim a dus la o scenă complicată. Norris s-a întâlnit cu Ocon în turul său de pistă înainte de Parabolica, care se afla la pândă în urma unui Ferrari. Francezul mai întâi i-a ieșit în cale, iar apoi aproape că l-a acroșat lateral pe Norris cu o mișcare bruscă de direcție în timp ce îl depășea înainte de viraj. Situația a ajuns la controlul cursei de la Monza pentru investigații.
Albon a fost împins de la conducere înainte de finalul cursei. Odată cu a doua încercare, Verstappen și Alonso s-au ordonat pe prima și a treia poziție. Au urmat alte adversități pentru Ocon după ce a fost blocat de Norris. Pilotul Alpin a ratat linia la ieșirea din șicana Ascari de la Monza și a arat patul de pietriș cu partea dreaptă a mașinii la viteză mare, deteriorând partea inferioară a caroseriei.
Înainte de confruntare, Verstappen se afla în frunte în fața lui Perez, Sainz, Norris și Leclerc. Pe pozițiile eliminatorii se aflau Bottas, Stroll, Gasly, Piastri și Ocon. Red Bull nu a luat parte la cursa finală, în timp ce restul piloților au luptat pentru a intra în turul al doilea cu numeroase recorduri personale. În față, Albon a revenit pe poziția a doua. În spatele plutonului, Piastri și Bottas au ajuns în Q2. Pentru piloții alpini, însă, nu a fost suficient. Gasly și Ocon au fost eliminați.
Cei doi piloți Ferrari au fost investigați de comisari după finalul Q1 pentru că nu au respectat timpul minim de 1:41 minute între linia safety car și linia 2 a safety car-ului. Oficialii stabiliseră acest termen după sesiunile de antrenamente de vineri pentru a opri zăbovirea excesivă în căutarea de sfoară. Cazul a fost tratat după încheierea calificărilor, iar ambii piloți Ferrari au fost achitați imediat după Q3.
Q2 la Monza: Ferrari îl provoacă pe Verstappen
În secțiunea a doua, cei 15 piloți rămași în competiție au vânat timpi pe compoziția medie. Verstappen și Albon au preluat inițial din nou comanda în față, dar au fost apoi despărțiți de Ferrari. Sainz și Leclerc au ocupat pozițiile unu și trei cu prima lor cursă. Perez, Russell, Alonso, Alonso, Norris, Piastri și Tsunoda au urmat în spate.
Q2 a fost liniștit după primele tururi de pistă. Echipele au așteptat până la trei minute de la final pentru a efectua ultima cursă. Williams l-a trimis primul din garaj pe Albon, care i-a dat drumul lui Sargeant. Cu toate acestea, americanul nu a reușit să se folosească de ea și s-a retras pe locul 14 la Monza. Hamilton, pe de altă parte, a reușit să intre în Q3 în ultimul moment, când a evoluat de pe poziția a douăsprezecea pe a cincea.
Verstappen a recuperat cel mai bun timp, iar Leclerc a bătut și el timpul lui Sainz. Primii trei clasați s-au aflat la o diferență de 0,054 secunde unul față de celălalt. Perez și Albon au pierdut trei zecimi de secundă. Alonso și Norris au fost al nouălea, respectiv al zecelea, suficient pentru a ajunge în finală. Tsunoda l-a ratat pe pilotul McLaren cu 0,013 secunde. Lawson, înlocuitorul lui Ricciardo, a ținut pasul cu coechipierul său japonez de la AlphaTauri, clasându-se al doisprezecelea la Monza.
Când și unde să urmărești Marele Premiu al Italiei în acest weekend:
- Duminica 03.09.2023, 16:00 – 18:00, Cursa
F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.