More

    Latest Posts

    Montoya – „Să conduci o maşină Ferrari F1 din 2008 este o experiență uimitoare”

    După ani în care a concurat împotriva Ferrari în Formula 1, fostul as de la Williams și McLaren, Juan Pablo Montoya, a ajuns în sfârșit să conducă o mașină de la Scuderie, etichetând cursa lui cu Ferrari F1 din 2008 la Mugello drept o experiență „uimitoare”.

    Campionul CART din 1999 și câștigătorul Indy 500 din 2000, Montoya a făcut senzație când s-a mutat din State la Formula 1 în 2001, în parteneriat cu Ralf Schumacher la Williams.

    Cu un FW23 competitiv și un motor BMW puternic, Montoya a fost unul dintre puținii piloți care l-au putut provoca pe marele Michael Schumacher în anii săi dominanti la Ferrari, făcându-l mai întâi pe german conștient de sosirea sa cu o depășire îndrăzneață în Marele Premiu al Braziliei din 2001.

    În mod notoriu afectat de probleme de fiabilitate, Williams nu a fost un factor în campionatul din acel an, dar Montoya a reușit să ia trei pole-uri și să obțină prima victorie pe terenul de acasă al Ferrari, la Monza – pe care a făcut-o celebru cu 162,9 mph în calificările din 2004.

    Montoya a ajuns să obțină șapte victorii în timpul sezoanelor la Williams și McLaren, înainte de a pleca la jumătatea sezonului 2006, revenind în SUA pentru perioade în NASCAR și IndyCar, care a adus o altă victorie în Indy 500.

    La evenimentul Ferrari Finali Mondiali de weekendul trecut, o sărbătoare anuală a mărcii la Mugello, Montoya a reușit în sfârșit să se pună la volanul maşinii echipei cu care a concurat atât de feroce în șase sezoane de F1.

    Montoya a urcat la volanul unei mașini Ferrari F2008 din 2008, deținută de coechipierul său DragonSpeed ​​WEC Henrik Hedman. Columbianul încă zâmbea când a fost interogat despre experiența sa.

    “Coechipierul meu de anul acesta, Henrik Hedman, ne-a invitat să conducem mașina și a fost foarte tare. A fost o experiență uimitoare”, a spus el.

    Montoya

    “Știi, este o mașină cu care am concurat mereu în F1. Și este ciudat să poți veni aici și să conduci o mașină de F1 în Mugello. Adică, nu se poate cu mult mai bine decât asta.”

    Cu viteza și atitudinea sa de neclintit față de Schumacher și Ferrari, Montoya a devenit rapid favoritul fanilor din întreaga lume – și un dușman pentru Tifosi. Dar Montoya crede că flerul și agresivitatea lui latină au fost apreciate și de fanii italieni, chiar dacă nu l-au putut înrădăcina într-un weekend de cursă.

    Întrebat cum a fost experiența lui de a fi inamicul public numărul unu când a câștigat Marele Premiu al Italiei din 2001, Montoya a sugerat că au existat o mulțime de „sentimente amestecate” printre fanii Ferrari care l-au văzut învingând Scuderia.

    „Trebuia să-i învingi în fiecare săptămână, știi ce vreau să spun?”, a spus el. „Mai ales dacă ai venit în Italia, locul în care vrei să-i învingi mereu și am fost întotdeauna foarte buni la Monza, așa că a fost întotdeauna foarte special.

    „A fost interesant pentru că fiind columbian și latino, cred că mulți italieni m-au plăcut foarte mult. Așa că, cred că au fost multe sentimente amestecate.

    „Dar Ferrari are întotdeauna atât de multă tradiție și de toate, și să fi putut, după toți acești ani, să intru într-unul și să fac câteva tururi a fost foarte frumos.”

    Întrebat despre experiența sa de a proba Ferrari F2008, care aproape l-a propulsat pe Felipe Massa la campionatul mondial până la o confruntare de neuitat pentru titlu în Brazilia, Montoya a recunoscut că a trebuit să reziste impulsului de a duce până la limită un șasiu atât de legendar și de neprețuit.

    „Fiecare mașină este foarte diferită”, a spus el când a fost întrebat cum se compara Ferrari-ul cu mașinile sale de la Williams și McLaren.

    „Nu m-am gândit niciodată când am părăsit Williams că voi intra într-un McLaren și ar trebui să conducă foarte asemănător, și nu a fost. A fost un mare șoc la început.

    „Condusul cu asta este greu de știut, pentru că anvelopele sunt mult mai grele decât ceea ce am alergat noi, dar senzația mașinii este foarte plăcută, poți să-ți dai seama cât de bine este totul făcut în mașină.

    “Este greu pentru că vrei să o conduci foarte rapid, dar nu vrei să greșești și să strici mașina altcuiva! Dacă te gândești bine, acea mașină este ultima dată când Ferrari a câștigat un campionat de constructori…”

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss