Charles Leclerc a stabilit și cel mai bun timp în FP3 pentru GP Monaco. Pilotul de la Ferrari domină. Max Verstappen se îmbunătățește foarte mult – dar se anunță probleme.
Charles Leclerc pornește în calificările de astăzi de la Monaco ca principal favorit după cea de-a treia sesiune de antrenamente libere. Pilotul Ferrari a parcurs circuitul stradal de 3,337 în 1:11,369 minute, lăsându-l în urmă pe Max Verstappen. În timp ce Leclerc s-a retras la începutul bătăliei finale și a privit finalul din garaj, campionul mondial în exercițiu al Formulei 1 a riscat totul până în ultimul tur și a ajuns în cele din urmă la două zecimi de Leclerc.
Rezultatul: Ca de obicei, toți piloții au rulat cu pneuri soft în pregătirea celei mai importante sesiuni de calificări din sezonul de Formula 1. Timpul lui Leclerc a fost ușor mai lent decât în ziua precedentă, dar pista nu părea să fie în condiții optime. Verstappen a fost pe punctul de a-și îmbunătăți din nou timpul în ultimul tur, dar traficul din ultimul sector a împiedicat un posibil cel mai bun timp. În timp ce Leclerc a condus întreaga sesiune – uneori cu un avans mare – Verstappen a trebuit să lupte. “Încă un tur ca acesta și voi ajunge în gard”, a transmis el prin radio după cel mai bun timp personal.
În spatele lui Leclerc și Verstappen, Lewis Hamilton a terminat al treilea, la trei zecimi și jumătate. Oscar Piastri a terminat sesiunea la puțin peste o jumătate de secundă în urmă, pe locul patru, în fața lui Sergio Perez și George Russell. Carlos Sainz a terminat al șaptelea, iar Lando Norris al optulea. Yuki Tsunoda și Fernando Alonso au completat top 10, în timp ce Nico Hülkenberg a terminat pe locul 13, chiar în fața coechipierului Kevin Magnussen.
Incidentele: Sesiunea s-a încheiat pentru Valtteri Bottas după puțin peste zece minute. Finlandezul a atins zidul cu roata din dreapta față la ieșirea din secțiunea piscinei și a rupt tija de cale a suspensiei față. La întoarcerea la boxe, Bottas a fost nevoit să oprească în Rascasse pentru că nu mai putea să parcurgă curba îngustă cu suspensia avariată.
După lungi încercări de manevră, directorul de cursă Niels Wittich a fost nevoit să întrerupă sesiunea timp de patru minute pentru ca monopostul să fie recuperat. Scena a avut un caracter ușor caraghios, deoarece Lewis Hamilton nu a reușit inițial să treacă de Sauber în locul îngust. Abia după mai multe manevre, Hamilton a reușit în cele din urmă să se întoarcă la boxe.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Între antrenamente și calificări mai este încă mult de lucru pentru comisari. Cu puțin timp înainte de finalul sesiunii, Lando Norris și George Russell s-au încurcat unul pe celălalt la ieșirea din tunel. Pilotul de la McLaren s-a plâns cu voce tare la radio – comisarii investighează. Aceeași poveste a fost și în cazul lui Max Verstappen și Yuki Tsunoda. Pilotul japonez s-a intersectat cu cel de la Red Bull în tunel. După antrenamente, comisarii analizează dacă Verstappen a rulat inutil de încet.
Tehnologia: Mercedes a optat pentru noua aripă față pentru George Russell, care a fost testată vineri în prima sesiune de antrenamente libere. Săgețile argintii au la dispoziție în acest weekend un singur exemplar al aripii semnificativ modificate. Lewis Hamilton rămâne la vechea specificație, pe care a avut-o și vineri pe monopostul său. Problemele de vibrații la volanul lui Russell au fost eliminate peste noapte.
Vremea: Cerul s-a înseninat peste Monaco chiar la timp pentru antrenamente. Cei bogați și faimoși au putut urmări sesiunea de pe iahturile lor la temperaturi plăcute de 21 de grade. În timp ce temperatura apei nu a fost raportată, pe asfalt au fost măsurate 48 de grade Celsius. Condiții similare sunt așteptate și pentru calificările de astăzi de la Monaco.
FP3, Monaco
01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:11,369 min
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:11,566
03. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:11,710
04. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:11,901
05. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:11,923
06. George Russell (GB), Mercedes, 1:11,968
07. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:11,979
08. Lando Norris (GB), McLaren, 1:11,988
09. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:11,991
10. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:12,087
11. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:12,144
12. Alex Albon (T), Williams, 1:12,180
13. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:12,192
14. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:12,216
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:12,331
16. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:12,472
17. Logan Sargeant (USA), Williams, 1:12,703
18. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:12,829
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:13,830
20. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, keine Zeit
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.