More

    Latest Posts

    Modificările aduse regulilor privind porpoising-ul și rollhoop-ul în F1 au fost ratificate de FIA.

    Consiliul Mondial al Automobilismului Sportiv al FIA a aprobat modificări ale regulamentului de podea în Formula 1 pentru 2023, pentru a preveni fenomenul de porpoising observat în acest an.

    Trecerea Formulei 1 la mașinile cu efect de sol, ca parte a revizuirii radicale a regulamentelor tehnice pentru 2022, a dus la revenirea oscilațiilor verticale – sau porpoising – pe liniile drepte. Balansul a cauzat probleme pentru o serie de echipe – în principal Mercedes AMG F1 – declanșând apeluri pentru schimbări din motive de siguranță, ceea ce a dus la un impas de luni de zile între echipe pe această temă. După ce au fost discutate anterior de către WMSC, aceste modificări au fost acum aprobate.

    FIA, Porpoising

    După cum s-a raportat anterior, începând cu Marele Premiu al Belgiei de la sfârșitul lunii, FIA va monitoriza fenomenul și va introduce modificări ale cerințelor de rigiditate ale planșei de sub podea și ale patinelor. Iar din 2023, marginile podelelor mașinilor vor fi ridicate cu 15 mm, în timp ce înălțimea gâtului difuzorului va fi, de asemenea, ridicată, iar marginile sale vor fi rigidizate.

    FIA va solicita, de asemenea, ca un senzor suplimentar să fie rulat pe podea pentru a monitoriza porpoising-ul, în timp ce organismul de conducere susține că modificările la podea vor fi implementate într-un mod care ar trebui să “evite orice impact asupra proiectelor echipelor privind componentele mecanice”. De asemenea, anul viitor vor fi introduse modificări la arcuri de ruliu pe mașini, ca urmare directă a accidentului masiv suferit de pilotul Alfa Romeo F1 Zhou Guanyu la GP-ul Marii Britanii.

    FIA, Porpoising

    Mașina lui Zhou Guanyu s-a răsturnat în urma unui contact între George Russell și Pierre Gasly la începutul cursei de la Silverstone, iar Alfa Romeo F1 a pilotului chinez a alunecat cu susul în jos până când a sărit peste bariera de pneuri și a aterizat în fața gardului de protecție. După o investigație în urma defecțiunii cercului de ruliu al lui Zhou Guanyu în timpul incidentului, FIA a ratificat modificările pentru 2023.

    Vor fi necesare modificări la partea superioară a designului cercului de rulare, care are ca scop reducerea șanselor ca acesta să se înfunde în sol în timpul unui incident similar cu cel din cazul mașinii lui Zhou Guanyu. Înălțimea minimă pentru punctul în care se aplică testul de omologare va fi, de asemenea, făcută, în timp ce va exista un nou test de omologare pentru a testa mai bine cercurile de ruliu împotriva sarcinilor adverse. Se speră că pentru 2024 testele de omologare pentru cercurile de ruliu vor fi revizuite pentru a îmbunătăți și mai mult siguranța piesei.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss