Un test ocupat și interesant Misano se încheie cu Pecco cel mai rapid, Honda a dezvăluit o motocicletă nouă și toate fabricile au adus ceva nou pe masă.
Spre bucuria tuturor, vremea a jucat un rol decisiv în ziua 2 a Testului oficial Misano MotoGP, deoarece fiecare fabrică a reușit să obțină un timp valoros de pistă sub, cu piese noi introduse miercuri. Francesco Bagnaia (echipa Ducati Lenovo) a terminat în fruntea orelor combinate grație unui 1:31.524 în ziua 1, însă programul de două zile a fost despre noile articole introduse de producători înainte de 2022 – în special Honda.
HONDA
Testul Misano de două zile a fost unul uriaș pentru HRC. Pilotul de testare Stefan Bradl a ieșit din garaj într-o marți dimineață umedă, cu un RC213V cu specificații 2022 radical nou, Marc Marquez (Repsol Honda Team) ieșind pe el după-amiază, când condițiile s-au eliminat. Cele mai vizibile diferențe față de exterior au fost forma de admisie a aerului, unitatea de coadă și poziționarea evacuării.
Miercuri dimineață, Pol Espargaro (Repsol Honda Team) s-a aventurat apoi pe motocicletă pe care Marc Marquez și Bradl îl văzuseră folosind, în timp ce Marc Marquez a pătruns și pe o Honda din 2022 – deși ușor diferită. Acesta avea o priză de aer diferită.
Marc Marquez a ieșit, de asemenea, pe motocicleta 2022 cu actualul pachet aero 2021 pe care Honda îl folosește de la GP-ul german, iar Espargaro îl testează cu noul aero. Este sigur să spunem că HRC a lucrat din greu și testează o mulțime de articole pentru sezonul viitor.
Șeful LCR Honda, Lucio Cecchinello, a dezvăluit că Alex Marquez (LCR Honda Castrol) a lucrat la distribuția greutății motocicletei sale și au găsit un cadru cu care se simte mai confortabil. Multiplul campionul mondial a testat, de asemenea, spate-în-spate, șasiul obișnuit, legat de carbon și șasiul pe care Marquez și Espargaro îl folosesc de la Assen.
Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) – din nou conform lui Cecchinello – lucra cu pachetul aero care a fost văzut pentru prima dată la Sachsenring, iar ambele motociclete erau echipate cu șasiu HRC legat de carbon.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
DUCATI
În ziua 1, marca din Bologna a dezvăluit două noi pachete aero. Primul pachet aero este foarte similar cu cel pe care îl folosesc în 2021, dar al doilea aero împarte a doua aripă în două elemente diferite, ceea ce înseamnă că pachetul aero are patru elemente în total atunci când include conducta de spălare în partea de jos a carenajului.
Bagnaia și Jack Miller (echipa Ducati Lenovo) au testat spate-la-spate diferitele pachete aeriene în cele două zile de la Misano, cu un accident în ziua 1 care nu a afectat programul lui Pecco. Italianul a terminat testul chiar înainte de prânz miercuri, Johann Zarco (Pramac Racing) plecând acasă după Ziua 1 pentru a fi operat cu pompă de braț – francezul a fost înlocuit de pilotul de testare Michele Pirro.
Jorge Martin (Pramac Racing) a testat noul aero Ducati, precum și duo-ul din fabrică, dar nu a fost testul ideal pentru finalistul podiumului San Marino Enea Bastianini (Avintia Esponsorama). Italianul a suferit un accident în Ziua 1 și Ziua 2, al doilea văzându-l stând restul zilei de miercuri pe tuşă. Coechipierul lui Bastianini, Luca Marini (SKY VR46 Avintia), a avut un test reușit, italianul a reușit să treacă mai repede decât a mers tot weekendul la GP-ul din San Marino.
YAMAHA
Liderii actuali ai Campionatului Mondial au avut un nou șasiu de încercat la Testul Misano, dar Managerul echipei Monster Energy Yamaha MotoGP, Massimo Meregali, a recunoscut că 2022 nu a fost obiectivul lor principal în cele două zile. Fabio Quartararo a reușit să-i ofere prototipului 2022 un shakedown, înainte de a-și schimba atenția asupra găsirii unor îmbunătățiri pentru cea de-a doua cursă de la Misano care va avea loc în octombrie.
Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP) a fost, din fericire, nevătămat în două accidente în ziua 2, deoarece italianul și-a continuat adaptarea la YZR-M1 din 2021, precum și la revenirea la fitnessul complet. Morbidelli s-a simțit mai bine decât în timpul GP-ului din San Marino, potrivit lui Meregalli, mai ales cu partea din față. 70 de ture au fost finalizate de Morbidelli marți și miercuri, acum este timpul să ne odihnim înainte de GP-ul Americii.
Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) a participat la ultimul său test ca pilot cu normă întreagă pe circuit, iar pe agenda campionului mondial de nouă ori au fost setările electronice, pentru a încerca să descopere problemele de tracțiune cu care s-a confruntat. Scopul principal al coechipierului Andrea Dovizioso era să se obișnuiască pur și simplu cu noua sa motocicletă. Italianul a sfârșit prin a testa un braț oscilant de carbon în ziua 2, întrucât Dovizioso a parcurs 130 de ture în cele două zile. Valoare din abundență pentru tânărul de 35 de ani.
Meregalli a confirmat că pilotul de testare Cal Crutchlow va fi în Aragon timp de două zile pentru a testa motocicleta 2022, înainte de a se îndrepta spre Jerez la scurt timp după un test de trei zile. Pilotul britanic va fi ocupat să pună YZR-M1 pe circuit anul viitor în următoarele două luni înainte de testul de pre-sezon 2022 de la Jerez, după GP-ul din Valencia.
SUZUKI
Campionul mondial în exercițiu Joan Mir și coechipierul echipei Suzuki Ecstar Alex Rins au fost amândoi impresionați de noul șasiu pe care Suzuki l-a adus la Misano Test în ziua 2. Atât de mult, am putea vedea că apare pe GSX-RR-urile lor în 2021. Noul șasiu are o legătură de carbon în partea de sus, spre deosebire de cea actuală.
În plus, Suzuki a testat motorul 2022 pe care l-am văzut prima dată la testele din Qatar de pre-sezon. Pilotul de test Sylvain Guintoli s-a alăturat miercuri lui Mir și Rins proaspăt de la victoria sa de la Bol D’Or, şi de asemenea, dezvăluie un nou carenaj lateral.
Mir a reușit să îmbunătățească ceva din partea frânării lucrurilor pe care le-a lipsit tot sezonul în ziua 2. Rins a confirmat că motorul 2022 pare ceva mai puternic, dar pachetul aero trebuie să se adapteze pentru a se potrivi cu puterea suplimentară. Rins a mai spus că a făcut câteva alergări lungi, una cu dispozitivul de înălțime a mersului din spate și se părea că era mai rapid cu dispozitivul montat – în general un test solid pentru Suzuki.
KTM
După o zi de deschidere liniștită, Ziua 2 a Testului Misano a fost una ocupată pentru KTM. Au fost introduse un nou pachet aero și admisie de aer: admisia este mai mare, iar pachetul aero are un set suplimentar de aripi mai jos decât RC16 2021.
În plus, Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) avea o altă motocicletă complet neagră, dar admisia de aer și forma carenajelor sunt aceleași cu motocicleta obișnuită – acest lucru ar putea însemna că fabrica austriacă avea ceva nou pe plan intern, dar este dificil de spus.
Celelalte știri majore din ziua a 2-a au fost debuturile concurenților la titlul Moto2 Remy Gardner (Red Bull KTM Ajo) și coechipierul Raul Fernandez. După cum mulți vor ști, ambii piloți vor intra în clasamentele Tech3 KTM Factory Racing la sfârșitul sezonului și, în mod surprinzător, duo-ul s-a bucurat de prima lor ieșire pe o motocicletă de MotoGP.
Ambii au fost impresionanți în ceea ce privește ritmul, în ciuda faptului că Gardner a avut un accident, deoarece Fernandez a terminat ziua cu puțin peste două secunde de cel mai rapid timp stabilit de Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini).
APRILIA
Fabrica de la Noale a lansat un nou dispozitiv aero mai mic, mai subțire, pe motocicleta lui Lorenzo Savadori în ziua de deschidere a testării, cu Maverick Viñales (Aprilia Racing Team Gresini) primul pilot pe pistă, în timp ce spaniolul a continuat să se adapteze la noua sa motocicletă, încercând diferite aranjamente. Viñales a reușit să îmbunătățească ritmul general, găsind 0,7s, numărul 12 făcând progrese bune în cele două zile. Viñales nu a încercat nimic pentru 2022 în cele 149 de ture pe care le-a făcut în timpul testului.
Aleix Espargaro a încercat câteva noi configurații aerodinamice și alte piese noi pentru motocicleta 2022, inclusiv câteva evoluții ale carenajului frontal. Spaniolul a confirmat că el și Aprilia au făcut un pas înainte.
Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de MotoGP găsiţi AICI!
Sursa: MotoGPPhotocredit: MotoGP
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.