F2: Patru echipe contestă victoria lui Scumacher de la Sochi

Cel puțin patru echipe din Formula 2 iau în considerare lansarea unui apel împotriva victoriei lui Mick Schumacher în cursa de la Sochi. Juniorul...
More

    Latest Posts

    Yuki Tsunoda spune că titlul din F2 este încă în joc

    Yuki Tsunoda refuză să renunțe la cursa pentru titlul de Formula 2 cu două runde ale sezonului de finalizat, după ce a luat cel...

    Părerea celor de la Ferrari despre cursa de la Sochi

    Leclerc a fost în plină acțiune la început, lovind partea din spate a monopostului lui Stroll, dar din fericire a scăpat fără daune. De...

    Sergio Perez va semna probabil cu Haas, săptămâna viitoare

    Fostul mecanic de la McLaren, Marc Priestley se așteaptă ca Sergio Perez să se alăture grupului american Haas, iar anunțul ar putea fi făcut,...

    COTA va face parte din calendarul NASCAR în 2021

    Cupa NASCAR își va face apariția pentru prima dată la COTA (Circuit of the Americas), în 2021, ca parte dintr-un calendar competițional complet schimbat....

    Mihai Alexandrescu, record de prezențe la 40 de ani de la prima performanță

    Nu este doar o poveste despre un record absolut. Este una despre o pasiune, a cărei flacără stă aprinsă de 40 de ani. Un vis împlinit într-un moment în care el demonstrează că vârsta este doar un număr.

    Mihai Alexandrescu a stabilit un record greu de egalat în automobilismul sportiv românesc. În sezonul 2019, unul dintre decanii de vârstă ai motorsportului a bifat nu mai puțin de 34 de prezențe în etape din șase campionate naționale. O performanță reușită doar datorită unei dorințe imense. La asta se adaugă un total de 5 titluri de câștigător de clasă în 5 probe sportive diferite.

    „La începutul anului, nu m-am gândit la treaba asta, doar că apariția proiectului Dacia Revival m-a motivat, mi-a oferit așa o reîncărcare psihică. În urmă cu 40 de ani am luat primul titlu cu o Dacia 1300 pe circuit, așa că am zis să văd ce se poate face, dacă mai am resurse și energie să fiu din nou activ. Sunt bucuros că am încheiat sezonul cu brio”, povestește Mihai Alexandrescu.

    „Faptul că am ieșit la pensie, mi-a dat nu doar timpul necesar pentru a fi la curse, dar totodată cursele au fost și prilejul pentru a-mi acoperi timpul. Practic, o îmbinație perfectă, care m-a făcut să mă simt din nou ca acum 40 de ani”, adaugă cel care a fost anul acesta la viteză în coastă, super rally, viteză pe circuit, time attack, slalom paralel și autoslalom.

    Două curse în același weekend
    Pasiunea lui Mihai Alexandrescu nu a cunoscut limite în acest an. Pentru că a ținut neapărat să fie prezent atât la ultima etapă de slalom paralel, cât și la cea de viteză în coastă, chiar dacă au avut loc în același weekend. „A fost un tur de forță. Sâmbătă am concurat la slalom paralel, apoi am încărcat și am venit duminică pentru manșele de concurs, nu am mai intrat în recunoașteri. A fost obositor, dar satisfacția că am reușit, a fost pe măsură”, povestește pilotul.

     

    Podium în toate campionatele
    Mihai Alexandrescu nu putea să celebreze primul titlu din cariera sa decât cu nu mai puțin de 5 titluri de campion și două de vicecampion în campionatele la care a activat. A câștigat Dacia Revival în Campionatul Național de Viteză în Coastă, Dacia Revival în Super Rally, Clasa 1 de la Slalom Paralel, Clasa 1 de la Time Attack și Clasa 1 de la Autoslalom. De asemenea, mai are două titluri de vicecampion la viteză în coastă (Clasa A1+B1), viteză pe circuit pentru istorice (Dacia Revival și Grupele 1,3,N).

    Dacia de la Mihai Bercioiu i-a adus titlul
    Titlul câștigat la viteză în coastă îi este dedicat și regretatului Mihai Bercioiu, spune Mihai Alexandrescu. Când a apărut proiectul Dacia Revival, a cumpărat două mașini Dacia. Una dintre ele, cea neagră, vopsită acum similar cu mașina cu care a câștigat titlul în 1979, a luat-o, în iarnă de la Mihai Bercioiu, unul dintre marii iubitori ai modelelor autohtone. Peste numai câteva luni, Mihai avea să se stingă. „Rezultatele din acest an sunt și ale lui, m-am gândit de multe ori la el atunci când ajungeam la curse. A fost un mare iubitor al mașinilor istorice”, adaugă campionul Dacia Revival.

    Un vis început în facultate
    Primul contact cu automobilismul sportiv al lui Mihai Alexandrescu a fost în anii ’70, atunci când era student la Politehnica din Capitală. Așa a luat naștere și secția de automobilism sportiv din cadrul Politehnicii. În palmaresul său se regăsesc două titluri de campion la viteză pe circuit, în 1979 și 1980, la Clasa 1, dar și un titlu de vicecampion, în 1981, la viteză în coastă, în divizia cunoscută ca „Dacia modificată”.

    Pauză de trei decenii
    „Au urmat apoi cam 30 de ani de pauză. Aveam un program încărcat cu serviciul și mai ajungeam, doar ca spectator, la etapele de viteză în coastă din zona Brașovului. Erau cele mai accesibile”, povestește Mihai Alexandrescu.

    Și-a recăpătat pasiunea pentru competiții în 2011, atunci când a luat startul într-o competiție de îndemânare auto. Avea un Tico, i se părea că se poate distra, dar „microbul” s-a reactivat, iar de atunci a fost prezent an de an la etape.

    „Vin cu duba la Gala Campionilor”
    Mihai Alexandrescu va fi cel mai premiat pilot pe 30 noiembrie, la Gala Campionilor FRAS de la Timișoara. „Vin cu duba să iau cupele”, glumește veteranul automobilismului sportiv românesc. Acesta nu are de gând să se oprească aici. Mă voi încărca în această pauză competițională, iar din primăvară voi fi din nou pe circuit”. Iar visul continuă și în 2020.

    Latest Posts

    Yuki Tsunoda spune că titlul din F2 este încă în joc

    Yuki Tsunoda refuză să renunțe la cursa pentru titlul de Formula 2 cu două runde ale sezonului de finalizat, după ce a luat cel...

    Părerea celor de la Ferrari despre cursa de la Sochi

    Leclerc a fost în plină acțiune la început, lovind partea din spate a monopostului lui Stroll, dar din fericire a scăpat fără daune. De...

    Sergio Perez va semna probabil cu Haas, săptămâna viitoare

    Fostul mecanic de la McLaren, Marc Priestley se așteaptă ca Sergio Perez să se alăture grupului american Haas, iar anunțul ar putea fi făcut,...

    COTA va face parte din calendarul NASCAR în 2021

    Cupa NASCAR își va face apariția pentru prima dată la COTA (Circuit of the Americas), în 2021, ca parte dintr-un calendar competițional complet schimbat....

    Don't Miss

    Decizia Biroului Executiv Nr.7 din 29 Aprilie 2020-Fras

    Întrunit în şedinţă în data de 29 aprilie, Biroul Executiv FRAS a stabilit o serie de măsuri sportive, atât în cazul organizatorilor de competiții,...

    LIFE ON THE HILL – Emil Ghinea – “Pentru mine și familia mea motorsportul este un mod de viata.”

    Povestea “Life on the hill” continua astazi cu interviul pilotului Emil Ghinea alaturi de care am povestit despre pasiunea lui si a familiei pentru...

    Helmut Marko: Vettel nu va fi dictat de Ferrari.

    Ferrari ar putea avea o luptă pe mâinile sale în acest sezon încercând să-l păstreze pe Sebastian Vettel în linie, spune Helmut Marko. Campionatul...

    F1: Alain Prost este de părere că întoarcerea lui Alonso la Renault nu este doar o lovitură de marketing

    Alain Prost este de părere că motivațiile lui Sebastian Vettel au avut legătură cu un posibil parteneriat dintre acesta și Renault. În schimb, Renault...

    Situația Piloților și Echipelor pentru sezonul Formula 1 2020

    Mercedes AMG F1: Lewis Hamilton are un contract activ până la sfârșitul lui 2020. Ce se va întâmpla de atunci încolo este neclar. Șeful echipei,...