Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Miguel Oliveira câştigă în Catalunia şi Quartararo pierde podiumul cu o penalizare

    Miguel Oliveira, de la KTM, s-a apărat de Ducati-ul lui Johann Zarco într-o cursă antrenantă a Marelui Premiu al Cataluniei pentru a obține victoria, iar Fabio Quartararo de la Yamaha a pierdut locul 3 din cauza unei penalizări târzii.

    KTM s-a luptat în primele curse din 2021, dar o actualizare a șasiului și noul furnizor de combustibil au propulsat marca austriacă înapoi la starea de funcționare frontală din ultimele două mari premii – Oliveira revendică primul său câștig ca pilot al echipei de uzină KTM.

    Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) a revenit pe podium datorită performanței perfecte într-un scânteietor Gran Premi Monster Energy de Catalunya, întrucât doar 0,175 sec. îi despărţeau pe câștigătorul cursei şi locul doi al lui Johann Zarco (Pramac Racing) la linia de sosire. Jack Miller (echipa Ducati Lenovo) a fost promovat la P3 la sfârșitul cursei, deoarece liderul Campionatului Mondial Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) a primit o penalizare de trei secunde pentru o scurtătură făcută în virajele 1 și 2, în timp ce francezul a întâlnit o problemă ciudată la combinezonul său.

    Miller a frânat târziu în primul viraj, australianul luând interiorul lui Quartararo pentru a prelua în mod crucial conducerea favoritului dinaintea cursei. Oliveira a obținut o lansare extraordinară de pe poziţia a 4-a pe grilă și, de asemenea, a reușit să-l învingă pe Quartararo, pilotul portughez intrând în P2 în spatele lui Miller, iar Quartararo a trebuit să se mulțumească cu P3.

    El Diablo, într-o mână de tururi foarte deschisă, s-a arătat un pic nerăbdător și o greșeală din virajul 7 l-a văzut coborând în P5, Joan Mir (Echipa Suzuki Ecstar) făcând un început fenomenal de pe poziţia a 10-a pentru a intra în primii trei la început de cursă. Oliveira a preluat bagajul principal al cursei de la Miller în turul 2 și a reușit să obțină un avantaj de o secundă, iar Quartararo a reușit să-și croiască drumul până la P2 până în turul 7.

    Mai multe tururi sub 1:40 l-au văzut pe Quartararo apropiindu-se de Oliveira. Mir, Miller și Zarco se aflau în spatele liderului Campionatului Mondial, cu Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) și Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) la două secunde de primii cinci în P6 și P7.

    În turul 12, Quartararo și-a făcut mișcarea. O aderență mai bună la ieșirea din virajul 4 l-a văzut pe francez făcându-și drum pe interiorul lui Oliveira în virajul 5, dar acesta din urmă i-a redat favoarea la începutul turului 14. Doar 1.3 sec. au despărţit primele cinci poziţii: Oliveira, Quartararo, Mir, Miller și Zarco.

    Cu 9 tururi rămase, Oliveira și Quartararo se îndepărtau de grup. Zarco și Miller au trecut amândoi de Mir, cu Viñales acum prins în spatele campionului mondial în exercițiu – echipa Yamaha afișându-se foarte puternică în doua jumătate a cursei. Cu toate acestea, Zarco, pe locul trei, era acum cu 1,2 secunde în spatele lui Quartararo, care rămânea ascuns în spatele cursei conduse de KTM.

    Cu cinci tururi pînă la final, Zarco a redus distanța față de lider până la sub o secundă. Uzura anvelopelor a fost în plin efect, iar Miller a fost cel mai rapid din cvartetul principal. Și cu patru de finalizat, Oliveira a fost brusc la 0.9s de Quartararo, acesta din urmă având cel mai apropiat rival la titlu chiar în spatele său – Zarco.

    Zarco a trecut de Quartararo pe linia dreaptă, dar steaua Yamaha se lupta se lupta acum cu alte probleme. Polesitterul a fost forțat să tragă larg în primul viraj la doar trei tururi până la final, reuşind să se întoaecă pe pista în P3. Francezul a întâmpinat o situație unică – combinezonul lui Quartararo s-a desfăcut, iar platoşa i-a fost aruncată.

    Între timp, Zarco era acum cu doar o jumătate de secundă în spatele lui Oliveira în timp ce piloţii se îndreptau către ultimul tur. Zarco a fost cu 0,4 secunde mai rapid în penultimul tur. Omul Ducati nu a fost suficient de aproape în virajul 10, ultimul loc real de depășire, iar Oliveira și-a menținut nervul pentru a obține o fenomenală victorie a GP-ului catalan. Zarco a preluat steagul cu doar 0,175 în urmă într-un minunat loc secund, întrucât lui Quartararo i s-a acordat o penalizare de trei secunde pentru câștigul unui aşa-zis avantaj la ieşirea din primul viraj. Prin urmare, poziţia a 3-a i-a fost oferită lui Miller – un podium la care acesta nu spera. Dramă târzie pentru Quartararo, care nici măcar nu a stat pe podium după ce a afișat un ritm atât de puternic tot weekendul.

    În cele din urmă, Mir nu a avut niciun răspuns în bătălia pentru podium și a dispărut în etapele finale. De la locul 10 în grilă până la P5, a fost un efort solid din partea numărului 36, care a reușit să-l țină pe Viñales la distanță – P6 pentru acesta din urmă. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) a coborât cu 1,8 secunde de Viñales la steagul în carouri, într-o ieșire liniștită pentru italian, P7 pentru Bagnaia, în timp ce Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) ia P8 la doar 0,2 secunde în spatele lui Pecco.

    Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) a fost un alt pilot care a avut o după-amiază liniștită, italianul a terminat un P9 singuratic. La 3,6 secunde de Morbidelli în P10 a fost debutantul și campionul mondial al Moto2 Enea Bastianini (Avintia Esponsorama), acesta fiind al treilea top 10 al sezonului. Alex Marquez (LCR Honda Castrol), Luca Marini (SKY VR46 Avintia), Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), Jorge Martin (Pramac Racing) – care s-a prăbușit în turul de încălzire și a fost forțat să pornească din spatele grilei de start – și Lorenzo Savadori (Aprilia Racing Team Gresini) au adunat punctele rămase la Barcelona.

    Ambele mașinării Repsol Honda au suferit DNF-uri în primele etape, Pol Espargaro și Marc Marquez scăpând nevătămaţi din virajele 4 şi 10. Aleix Espargaro și Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) au fost alți doi piloți care i s-au alăturat lui Marc Marquez în prăbușirea din virajul 10, iar Danilo Petrucci și coechipierul Iker Lecuona s-au prăbușit şi ei – toți piloții sunt în regulă.

    În ceea ce privește Campionatul Mondial, Zarco a redus diferența față de Quartararo. Acum sunt 17 puncte între francezii care se îndreaptă spre Germania, 30 de puncte împărțindu-i pe primii patru.

    Mai multe ştiri despre MotoGP găsiţi AICI!

    Sursa: MotoGP

    Photocredit: MotoGP



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare? Dacă reușești, noi te premiem!
    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.
    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!



    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss