Latest Posts

Michael Schumacher, top 11 demonstrații de pilotaj

Vizualizări: 20802

Michael Schumacher a fost unul dintre cei mai spectaculoși piloți din istorie. Acesta a oferit demonstrații de pilotaj ce pot rivaliza cu cele ale lui Jim Clark, dar germanul a avut o concurență mai acerbă decât Jimmy. În acest articol prezentăm top 11 curse ale lui Schumacher.

Michael Schumacher: “Dacă faci lucrurile până la limită și nu depășești intenționat această limită, atunci cred că este bine să faci ce vrei. Atâta timp cât îți face plăcere. Asta este ceea ce este important”. Însă limita lui Schumacher ajungea uneori la cote impresionante pe care foarte puțini descendenți l-au atins.

11. Marele Premiu al Franței 2004

Chiar dacă sezonul 2004 va fi amintit pentru totdeauna drept sezonul în care Schumacher a arătat cea mai mare dominație, au fost momente în care F2004 a avut rivali serioși.

De cele mai multe, Renault s-a aflat în această postură, iar cursa din Franța a fost un bun exemplu. Spaniolul a pus Renault în pole la peste 2 zecimi de germanul de la Ferrari.

Alonso își va menține prima poziție după start, iar echipa Ferrari și-a dat imediat seama că trebuie găsite soluții alternative pentru a întoarce soarta cursei. Astfel, Schumacher va intra de 4 ori la boxe, reușind să câștige strategic lupta cu Alonso. A fost încă o dovadă a superiorității binomului Schumacher-Ferrari. Victoria nr 9 a sezonului era bifată.

10. Marele Premiu al Japoniei 2000

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Schumacher a denumit această întrecere “cursa vieții mele”. După 3 ani (1997-1999) în care a pierdut titlul în ultima cursă, Ferrari avea o nouă șansă la campionat. Suzuka reprezenta penultima cursă a sezonului, iar Schumacher pleca cu 8 puncte avans în lupta la titlu cu Mika Hakkinen. Primul pas era bifat, Michael a pus F2000 în pole la doar 0.009s de rivalul său.

Cursa va fi o luptă în doi între cei 2 adversari. Hakkinen a pornit ca o săgeată și a preluat conducerea din primul tur. Echipa Ferrari trebuia să găsească din nou o soluție strategică pe un circuit greu de depășit. Schumacher și Hakkinen vor rula în sincron până în turul 37 când Hakkinen intră la boxe. Schumacher va etala 2 tururi foarte rapide, apoi va intra la rându-i la standuri și va ieși la 3s în fața finlandezului.

În uralele echipei, Schumacher cobora detașat din echipă. Își îndeplinea misiunea vieții sale, era campion mondial cu Ferrari. Urma o perioadă de dominație totală a echipei italiene.

Michael Schumacher, top 11 demonstrații de pilotaj

9. Marele Premiu al Belgiei 1992

Prima victorie pentru Schumacher a fost reușită la doar un an de la debut. Nu a fost o cursă dominată pe tot parcursul acesteia, însă Schumacher și Benetton au ales un moment potrivit pentru a intra la boxe pentru pneuri slicks pe o pistă în uscare. Mansell a pus dominantul Williams în pole, la peste 2 secunde de oricine altcineva.

Schumacher rula pe locul 3 în turul 29 atunci când se răsucește. Imediat ia o decizie care îi va aduce victoria, intră la boxe și pune pneuri de uscat. Adversarii vor intra abia peste 2 tururi, iar germanul va reuși o victorie senzațională la peste 36s de Mansell. Era primul triumf din cele 91 ale carierei și primul succes pentru un pilot german după 1975.

8. Marele Premiu al Monaco 2006

Acest GP va fi amintit ca unul negativ pentru Schumacher. Fiind angrenat în lupta pentru titlu cu Fernando Alonso, Schumacher a cedat într-un moment de presiune și a blocat circuitul în calificări, fiind descalificat și provocând un mare scandal în paddock. Ceea ce s-a întâmplat a doua zi va fi incredibil.

Pe străzile din Monaco unde în ediția din 2003 nu s-a efectuat nicio depășire pe circuit, Schumacher sfidează legile fizicii. Plecat de pe Pit Lane, acesta câștigă 6 poziții în primele 3 tururi. Rămâne în spatele lui Button și a Hondei sale, dar întreprinde o depășire fabuloasă în turul 21. Nu se va opri aici, iar în turul 46 se regăsea pe locul 8. Cu ajutorul strategiei, pilotul german trecea linia de finish pe locul 5, reușind să spargă reputația negativă a circuitului pentru imposibilitatea depășirilor.

Michael Schumacher, top 11 demonstrații de pilotaj

7. Marele Premiu a Regiunii Emilia Romagna 2005

Sezonul 2005 aducea o schimbare drastică a regulamentului, iar Ferrari, câștigătoare a 6 titluri consecutiva la constructori, avea mari dificultăți. În calificări, o nouă regulă presupunea adunarea timpilor din cele 2 manșe. Schumacher avea al treilea timp în prima rundă, dar problemele ulterioare îl vor arunca pe poziția 14 a grilei.

Germanul a reușit o cursă incredibilă cu fragilele pneuri Bridgestone și a urcat treptat în clasament până ce a ajuns să îl atace pe Fernando Alonso pentru a obține victoria. Spaniolul a rezistat cu greu atacurilor lui Schumi și a câștigat pentru doar 0.2s. Absolut senzațională această cursă de recuperare.

6. Marele Premiu al Ungariei 1998

Această cursă este recunoscută drept cea mai bună cursă strategică din istorie. Pentru a învinge mai rapidele monoposturi McLaren, Ross Brawn i-a propus o cursă cu 3 opriri lui Schumacher și i-a spus că trebuie să furnizeze doar tururi de calificare ca să aibă șanse la victorie. Michael Schumacher și-a îndeplinit misiunea și a triumfat în fața lui David Coulthard și Mika Hakkinen.

Michael Schumacher nu putea reuși performanțe impresionante la Ferrari fără aportul echipei, iar această cursă a dovedit acest aspect. În altă ordine de idei, Scuderia a avut în garaj un pilot senzațional care a împlinit misiunea avută…

Michael Schumacher, top 11 demonstrații de pilotaj

5. Marele Premiu al Braziliei 2006

La ultima cursă din prima parte a carierei, Michael Schumacher avea șanse minime la titlu în lupta cu Fernando Alonso. Germanul avea nevoie de victorie, iar spaniolul să nu bifeze niciun punct pentru a se încorona a 8-a oară campion mondial. O problemă la presiunea uleiului în calificări îl va aduce pe poziția a 10-a pe grila de start. Germanul va pleca bine, dar o pană în turul 9 îl va forța să meargă la boxă și să se așeze la coada plutonului.

Schumacher va reuși o cursă de recuperare incredibilă și va termina pe locul 4 la doar 24s de învingătorul Felipe Massa. Marele pilot nu a reușit să învingă, însă a furnizat o demonstrație incredibilă de pilotaj la ultima cursă cu Ferrari.

4. Marele Premiu al Malaeziei 1999

Schumacher a avut un ghinion imens în acel sezon 1999. Binomul Hakkinen-Coulthard se clătina serios, iar la Maranello erau speranțe mari pentru un titlu. Soarta l-a lovit crunt pe german care și-a rupt piciorul la cursa din Silverstone. A rămas 3 luni în afara F1 după acel incident, iar Eddie Irvine a fost cel care a încercat să aducă titlul.

Schumacher a revenit în competiție la GP-ul din Malaezia unde avea să producă senzație. Acesta a pus Ferrari în pole, la 1s de oricine. A doua zi avea misiunea să îl ajute pe Irvine să obțină victoria. Germanul a reușit să își croșeteze incredibil adversarii. L-a trimis pe Irvine pe primul loc pentru ca mai apoi să întoarcă piloții McLaren pe toate părțile, jucându-se cu concurența în maniera unui expert cu niște începători.

Michael Schumacher, top 11 demonstrații de pilotaj

3. Marele Premiu al Belgiei 1995

Sezonul 1995 a implicat o luptă directă între Schumacher, aflat la Benetton, și Damon Hill, pilot Williams. La cursa din Belgia, Michael avea să arate din nou de ce este supranumit “Regenmeister”.

În calificări, probleme monopostului l-au adus pe poziția 16 a grilei. Ziua de duminică avea să aducă încă o cursă desfășurată în condiții mixte pe Spa. Schumacher și-a croșetat din nou adversarii și a preluat conducerea cursei în turul 16.

Toți piloții intră pentru pneuri de ploaie, însă Schumacher rămâne pe circuit cu slicks pe un asfalt ud. Într-o manieră senzațională se apără de atacurile lui Damon Hill, care nu reușește să treacă de german. Pista se usucă rapid, iar Schumacher câștigă cursa pentru aproape 20s.

2. Marele Premiu al Spaniei 1994

În acest caz nu vom prezenta o cursă câștigată de Schumacher, însă locul secund a fost obținut cu un evantai de calități incredibil. După 4 victorii consecutive pentru Schumacher, paddock-ul era pregătit pentru cursa din Spania. Germanul a așezat Benetton în pole la peste 6 zecimi de Damon Hill.

Schumacher a dominat cursa până la intrarea la boxe, când au apărut probleme la cutia de viteze. Peste câteva tururi, Michael era blocat în treapta a 5-a. Acesta a reușit să își ajusteze stilul de pilotaj în maniera învățată în anduranță și a reușit să termine cursa pe un incredibil loc secund la 24s de Hill.

Michael Schumacher, top 11 demonstrații de pilotaj

  1. Marele Premiu al Spaniei 1996

Dominația Williams a fost una categorică în 1996. Calificările nu vor aduce nimic nou. Mașinile Williams erau instalate în prima linie. Monopostul F310 pilotat de Baronul Rosu era instalat pe poziția a treia a grilei la aproape 1s de pole-ul lui Hill. Eddie Irvine a fost învins categoric și de această dată la un ecart mare, peste 7 zecimi de secundă.

Duminică, ziua marilor legende, găzduia și această cursă. Cerul se va deschide înainte de startul cursei, iar avantajul tehnic al celor de la Williams va fi neutralizat. Când luminile de start au fost stinse, circuitul era un veritabil râu, un iad verde precum Nurburgring cu 28 de ani înainte.

Schumacher a pornit slab din grilă, fiind doar pe locul 9 din primul viraj. Clark urma să se întoarcă pe circuite întruchipat în acest german pentru un ultim cântec de lebădă, un Nurburgring 1962 mai apropiat de zilele noastre. Michael începe să își croșeteze adversarii pe aceste condiții teribile. Irvine și Coulthard au avut un contact după start și erau eliminați încă din primul tur.

Turul 2. Schumacher îl prinde pe Barrichello și îl dublează fără mari probleme, apoi se insinuează imediat pe interiorul lui Gerhard Berger. Locul 4 pentru german.

Michael Schumacher părea dezlănțuit, îl ajunge cu ușurință pe Damon Hill, care greșește și se răsucește. Pentru a avea o idee a condițiilor din acea cursă trebuie să menționez că britanicul s-a răsucit de 3 ori în acest GP, ultima dată sfârșind în bariere. Pe lista lui Schumacher urmau Jean Alesi și Jacques Villeneuve, care vor fi depășiți în tururile 7, respectiv 12.

Barcelona 1996

Scăpat de adversari, Schumacher se va depărta de pluton, fiind mai rapid decât oricine cu peste 3 secunde/tur. Piloții încep să intre la boxe din turul 22. Germanul va schimba pneurile în turul 24 cu un avans de peste 50 de secunde. După acest schimb de pneuri, Schumacher a început să simtă motorul diferit, acesta funcționa doar în 8 cilindri. Într-un fel miraculos, germanul continua să furnizeze cele mai rapide tururi din cursă. În turul 40 ajunge la un avans de 1 minut și reintră la boxe 2 tururi mai târziu.

În ultimele 23 de tururi va pilota la conservare pentru a nu amplifica problemele la motor. Prima victorie cu Ferrari era în buzunarul său. Acesta va trece linia de finish cu un avans de 45s. Senzațional!

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss