More

    Latest Posts

    Mexic 2022 FP3. Dublă Mercedes în ultimul antrenament

    George Russell a condus o dublă Mercedes în FP3 pentru Marele Premiu al Mexicului de Formula 1 din 2022, cu Max Verstappen la 0,5 secunde în urma lui, al treilea.

    Charles Leclerc a ocupat locul patru pentru Ferrari, dar a ajuns și mai departe de perechea dominantă de la Mercedes, plângându-se de subvirare la bordul monopostului său F1-75.

    Dacă Ferrari poate rezolva această problemă, F1 ar putea avea parte de o luptă între trei echipe pentru pole sâmbătă pe Autodromo Hermanos Rodriguez, Red Bull trebuind, de asemenea, să ușureze drumul lui Verstappen peste bordurile din jurul pistei care l-au ținut în urmă în această sesiune.

    Mercedes, în schimb, pare să aibă o pregătire mai ușoară spre calificări, W13-urile părând mai bine așezate în FP3, într-un loc unde aerul rarefiat de la altitudine mare anulează impactul rezistenței suplimentare a acelui pachet, care este un obstacol pe alte circuite.

    Mercedes

    Când a început sesiunea de o oră, Valtteri Bottas a condus plutonul la ieșirea de la boxe – Alfa Romeo a folosit pneurile medium pentru primele tururi – și a stabilit în mod corespunzător primul loc de referință cu 1m21,462s.

    Câteva minute mai târziu, Hamilton a fost primul dintre fruntași care a ieșit – Mercedes-ul său fiind echipat de la început cu pneuri soft, așa cum a fost cazul tuturor rivalilor săi.

    Efortul de debut al lui Hamilton l-a dus pe primul loc, deși a trebuit să bată al doilea tur rapid al lui Bottas din prima sa cursă, care a coborât cel mai bun timp la 1m21,041s.

    Cu un 1m20.505s, Hamilton a trecut în față – dar numai pentru câteva secunde, deoarece Leclerc, care căuta să se revanșeze pentru accidentul costisitor din FP2, îl urmărea îndeaproape și mergea mai repede.

    Efortul de deschidere al lui Leclerc l-a dus pe primul loc cu 1m20,487s, care a rămas cel mai bun timp până la sfârșitul primelor 10 minute, când Sainz s-a strecurat în față și a depășit intervalul de 1m20s cu 1m19,884s.

    După ce Perez a făcut primul zbor cu softs de la Red Bull, care l-a lăsat la 0,354s în derivă, înainte ca Leclerc să facă al doilea tur rapid, ceea ce a însemnat că s-a strecurat în spatele coechipierului său, Russell a produs un efort de deschidere fără probleme pentru a urca în fruntea timpilor cu 1m19,405s.

    După ce Mick Schumacher a ieșit în trombă după ce a lovit prea tare bordurile în virajul 10 – la fel ca Verstappen în FP1 – și s-a oprit pentru scurt timp cu pneurile fumegând în scurgerea din spatele virajului 11, Verstappen a ieșit în momentul în care prima treime a sesiunii era pe cale să se încheie.

    Așa cum se întâmplă atât de des cu campionul mondial în sesiunile de antrenamente, el a fost imediat cel mai rapid cu un timp de 1m19,296s – dar a fost nemulțumit de manevrabilitatea sa pe borduri la primele viraje, deoarece RB18-ul său a cedat la stânga cu supravirarea la ieșirea din virajul 3.

    Mercedes

    După câteva tururi de răcire și o trecere pe la boxe, Verstappen a încheiat al doilea zbor pe softuri – beneficiind de o remorcare din partea lui Perez pe linia dreaptă principală, prefigurând probabil tactica pe care Red Bull o va desfășura în calificări, într-un loc unde această strategie a dat prost peste cap în 2021.

    Verstappen a răbufnit spre un sector unu purpuriu și apoi, deși a pierdut un pic de timp în sectorul de mijloc, a mai avut suficientă viață a pneurilor pentru a îmbunătăți timpul de top la 1m19.118s.

    Avalanșa de timpi rapizi s-a încheiat prin partea de mijloc a sesiunii, în care piloții Ferrari – în acest moment coborâți pe locurile patru și cinci în clasament – au efectuat fiecare o cursă de colectare a datelor de cursă cu combustibil ridicat pe softts.

    Chiar înainte de începerea ultimei treimi, Russell a revenit pe primul loc cu un timp de 1m18,399s – pentru a se avânta în fața lui Verstappen cu 0,7s, cu un avans mare și brusc, care a făcut ca pachetul să intre pentru prima dată în intervalul de 1m18s.

    Hamilton a urmat chiar în spatele coechipierului său și a intrat pe locul doi la 0,144s, dar a pierdut o bucată de timp în sectorul al treilea, după ce a stabilit ritmul în partea de mijloc a turului.

    A urmat o scurtă acalmie în acțiune, cu majoritatea mașinilor la boxe și doar Lando Norris circulând, înainte ca Verstappen să se numere printre cei care au ieșit din nou la boxe cu puțin peste 15 minute înainte de final.

    Olandezul a început un al treilea zbor pe softts, dar l-a abandonat după ce a trecut cu grijă și prea încet peste bordurile primelor viraje și apoi a avut un mic blocaj în virajul 4 – după care a raportat “aceeași problemă din nou” cu privire la problemele sale pe primele borduri.

    Mercedes

    După un alt tur de pregătire, Verstappen a mers din nou pe ultimul set de softuri și și-a îmbunătățit recordul personal, apropiindu-se la aproape 0,477s de timpul de lider al lui Russell, dar a rămas al treilea, cu Perez stabilind și el un record personal și trecând pe locul șase – eroul de acasă pierzând timp cu un blocaj și o alunecare în adâncime în virajul 13 din secțiunea stadionului.

    Chiar înainte de ultimele cinci minute, Perez s-a îmbunătățit din nou pentru a urca pe locul patru – deși cu 0,842s mai lent decât Russell – înainte ca piloții Ferrari să reapară pentru o ultimă simulare de calificare, cu piloții Mercedes de frunte și Verstappen înapoi la boxe.

    Atât Leclerc, cât și Sainz s-au îmbunătățit aici în ultimele minute, dar numai suficient pentru a-l sări pe primul în fața lui Perez și a obține locul patru la 0,724s în spatele lui Russell, cu Sainz pe locul șase la 0,902s.

    Liderii au ieșit la suprafață cu câteva secunde din FP3 pentru a finaliza starturile de după sesiune, unde Leclerc a avut suficient timp pentru un ultim zbor care s-a încheiat cu 0,4s în afara recordului său personal, fără îmbunătățiri în niciun sector. Monegascul s-a plâns ulterior la radioul său de “atât de mult subviraj” și că mașina “nu mai virează deloc”.

    Norris a terminat pe locul șapte în spatele lui Sainz, în fața lui Bottas și a lui Yuki Tsunoda, care a avut un scurt moment de ieșire de pe pistă în virajul 1 mai târziu în sesiune.

    Mercedes

    Schumacher a terminat pe locul 17, după ce a avut un alt moment nebunesc în care a trecut puternic peste borduri în virajul 9 la jumătatea sesiunii, terminând în spatele lui Lance Stroll și Pierre Gasly.

    Gasly s-a îmbunătățit de la baza timpilor abia târziu, după ce s-a luptat cu supravirarea în prima parte a turului care, la un moment dat, în ultimele 10 minute, l-a făcut să prindă o alunecare uriașă la ieșirea din virajul 4

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss