More

    Latest Posts

    Mexic 2022 FP1. Sainz are timpul de referință

    Carlos Sainz a condus un 1-2 pentru Ferrari într-o sesiune FP1 înaintea Marelui Premiu al Mexicului din 2022 al Formulei 1, care a fost semnalizată de două ori cu steag roșu și s-a încheiat mai devreme.

    O defecțiune târzie pentru Liam Lawson – debutantul din F1 care îl înlocuiește pe Yuki Tsunoda în AlphaTauri – a forțat sesiunea să fie abandonată cu patru minute înainte de timp, lăsându-l pe Sainz să se așeze frumos pe primul loc.

    În timp ce Leclerc a rulat la mică distanță, eroul cursei de acasă, Sergio Perez, a alergat până pe locul al treilea, în timp ce progresul lui Max Verstappen a fost afectat de o rotire rară pentru proaspătul dublu campion mondial.

    Cu Autodromo Hermanos Rodriguez atât de murdar din cauza lipsei sale de utilizare și în vederea unei FP2 prelungite, dedicată unui test de pneuri Pirelli 2023, întregul pluton a ieșit curând în prima oră de rulare și toți cei 20 de piloți au circulat cu cel mai dur pneu alb C2.

    sainz

    De la startul aglomerat, Verstappen a fost cel mai rapid din primele cinci minute, când a parcurs turul în 1m23.282s pentru a se situa cu șase zecimi mai repede decât coechipierul Perez, în timp ce Leclerc a fost forțat să revină la boxe cu o presupusă pană la partea stângă spate care l-a lăsat pe bancă timp de 15 minute.

    Verstappen avea să își micșoreze timpul pentru a găsi o altă jumătate de secundă înainte ca Daniel Ricciardo să vină să despartă Red Bulls și să se așeze la puțin peste o secundă de campion.

    Dar Ricciardo va fi apoi forțat să stea pe margine în timp ce McLaren a investigat o problemă de frână, iar Perez l-a înlocuit pe colegul său de grajd la vârf, grație unui efort de 1m22.702s.

    Verstappen a furat apoi primul loc înapoi cu 0.411s, deoarece a alergat la un 1m22.291s înainte ca majoritatea piloților să se îndrepte spre boxe după un sfert de oră înainte de a monta un set de C4 softs.

    sainz

    În încercarea de a recupera timpul pierdut, Leclerc a ieșit pe pneurile cu pereți roșii ceva mai devreme și a devenit primul pilot care a parcurs turul în 21s, ajungând la 1m21,546s pentru a găsi 0,745s peste Verstappen datorită celor mai rapide sectoare doi și trei ale tuturor celor care au fost în acel moment.

    Răzbunarea lui Verstappen a trebuit să aștepte, însă, din cauza unei erori rare pentru pilotul olandez, care nu a putut prinde un spate alunecos pentru a face un spin cu Red Bull RB18 în șicana din virajele 9-10.

    El a aprins stopurile spate pentru a recupera după plesneala de la rezervor, după ce și-a scuturat capul și s-a plâns că nu are aderență, dar a ales să nu intre la boxe pentru a rula apoi la un 1m20.827s care l-a ghidat pe locul patru.

    Acest lucru l-a lăsat cu 0.12s în urma lui Leclerc, dar cu un timp de tur identic cu cel al coechipierului său Perez.

    Sainz, prin urmare, ar putea conduce provizoriu ordinea pentru Ferrari, deoarece spaniolul a făcut turul în 1m20,707s pentru a se situa la 0,046s peste coechipierul său monegasc Leclerc.

    Cursa a fost apoi întreruptă de un steag roșu pentru că Haas-ul lui Pietro Fittipaldi – brazilianul care l-a înlocuit pe Kevin Magnussen în VF-22 – s-a defectat pe linia dreaptă principală după ce un fum de la motor l-a făcut să parcheze în cele din urmă la ieșirea din primul viraj.

    sainz

    Un alt steag roșu ar fi putut fi arborat cu câteva momente mai devreme, când Zhou Guanyu și-a oprit Alfa Romeo la ieșirea de la boxe pentru a preveni supraîncălzirea după o defecțiune la schimbarea treptelor de viteză.

    Dar comisarii au reușit destul de repede să împingă mașina afectată în spatele liniei de ieșire pentru a le permite mecanicilor de la Alfa să îl recupereze pe Zhou fără a fi nevoie de o întrerupere a sesiunii.

    Cu toate acestea, sesiunea a fost de fapt semnalizată cu roșu pentru a doua și ultima oară cu patru minute rămase pe ceas, când mașina lui Lawson a expirat în virajul 13 cu o defecțiune bruscă.

    Ca urmare a faptului că a tras pe dreapta pentru a lipsi AT03 de aer rece, frânele de care Kiwi s-a plâns pe tot parcursul sesiunii au luat foc și FP1 nu a mai putut fi reluată.

    Acest lucru a însemnat că Sainz a stabilit ritmul cu 0,046s peste Leclerc, în timp ce Perez și Verstappen au terminat pe locurile trei și patru – la 0,12s în urmă – în timp ce Lewis Hamilton a condus Mercedes pe locul cinci.

    Fernando Alonso, ocupantul locului al șaptelea din US GP, Fernando Alonso a fost al șaselea, în fața lui Valtteri Bottas, în timp ce Lando Norris a depășit pe Pierre Gasly și Aston Martin-ul lui Sebastian Vettel în top 10.

    sainz

    Dintre cei cinci piloți înlocuitori, Lawson a fost cel mai rapid, în ciuda problemelor sale, pe locul 16, în timp ce Logan Sargeant, pilotul Williams 2023, a ajuns pe locul 17, la două locuri în spatele lui Nicholas Latifi.

    Nyck de Vries de la AlphaTauri a fost al 18-lea, deoarece l-a înlocuit pe George Russell în W13 – pilotul olandez mulțumind în mod special echipei pentru cei trei ani înainte de schimbare.

    Jack Doohan a fost împiedicat de o problemă la unitatea de putere pentru a-și ghida Alpine-ul pe locul 19, în fața lui Fittipaldi.

    Când și unde să urmărești Marele Premiu al Mexicului în acest weekend:

    • Vineri 28.10.2022, 21:00 – 22:00, Antrenamente Libere I
      F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 4
    • Sâmbăta 29.10.2022, 00:00 – 01:00, Antrenamente Libere II
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2
    • Sâmbăta 29.10.2022, 20:00 – 21:00, Antrenamente Libere III
      F1TV Pro, Digisport 3 (+HD) -Decalat 21:00-, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 5
    • Sâmbăta 29.10.2022, 23:00 – 00:00, Calificări
      F1TV Pro, Digisport 4 (+HD) –Decalat 23:45-, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 5
    • Duminica 30.10.2022, 22:00 – 00:00, Cursa
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss