More

    Latest Posts

    Mexic 2022 Calificări. Noi adversari în lupta pentru pole

    Max Verstappen reușește pole-ul cu nr 19 din carieră într-o sesiune de calificări atipică unde au apărut noi adversari, iar Ferrari a părut anesteziată. În acest articol explicăm ce s-a întâmplat de fapt și oferim o previziune pentru cursă.

    “Începutul calificărilor nu a fost atât de ușor. A fost un pic mai cald decât la al treilea antrenament. Toată lumea aluneca puțin mai mult. Mai întâi a trebuit să găsim din nou echilibrul potrivit. Apoi am reușit să facem asta un pic mai bine în fiecare tur de calificare.” explica Max Verstappen după calificări.

    Până acum, în acest weekend, echipele au mers numai la nimereală. Condițiile de temperatură, aderență au fost schimbătoare pe un circuit total atipic față de celelalte din calendar. Cum am explicat și în prewiew, Hermanos Rodriguez este situat la o altitudine de peste 2200 de metri. Din cauza aerului rarefiat, dragul este aproape inexistent, iar nivelul de apăsare al monoposturilor este mai scăzut cu 20-25%.

    Astfel, echipele au venit în Mexic cu aripi spate high downforce. Red Bull au preferat una de tip Monaco, Ferrari cu o treaptă mai jos. Garda la sol a fost urcată pe RB18, însă pe linile drepte urma să coboare folosind un truc despre care v-am mai informat și anterior.

    La viteze de peste 270km/h, datorită suspensiei spate și a unui mecanism necunoscut, garda la sol coboară, iar difuzorul este blocat, prin asta reducându-se masiv dragul. Ei bine, în Mexic am avut o diferență mai normală în speed trap, 3-4 km/h. Dar pe 2 linii drepte care însumează 2km reprezintă un avantaj notabil.

    calificări

    Mercedes, mașina cu cel mai mare drag din grupul fruntaș, urma să scape de acest dezavantaj datorită aerului rarefiat. PU-ul echipei germane avusese în trecut pierderi de putere la Ciudad de Mexico, însă în acest an nu au mai fost mari probleme.

    În FP1, pista se prezenta plină de praf și cu o aderență precară. În acele condiții, Ferrari a prevalat, însă era clar că până în Q3 era drum lung. Al doilea antrenament a fost rezervat de Pirelli pentru a testa pneurile pentru 2023. Din nou date nule.

    Echipele au trebuit să realizeze un setup la nimereală, iar în P3 să observe rezultatele. În ultima sesiune de antrenamente la o temperatură a asfaltului de 39 de grade toată lumea avea să aibă un șoc. Piloții Mercedes pe 1-2 la peste 0.4s de Verstappen și la 0.7s de Leclerc. Era clar că binomul fruntaș din etapele precedente aveau probleme cu menținerea pneurilor în temperatură și cu echilibrul mașinii. Max Verstappen greșea adesea în primele 3 viraje, sugerând mereu că aderența era precară.

    Ajungem la momentul calificărilor. Soarele ieșise de sub nori, iar temperatura asfaltului depășise pragul de 50 de grade. În aceste condiții, situația s-a modificat radical. Limita s-a mutat pe puntea spate și aderența era din nou precară. RB18 a nimerit un sweet spot care va fi vizibil abia în Q3. În Q2 aveam o situație pe care personal nu am mai întâlnit-o în ultimii ani, una ]n genul Jerez 1997. Ordinea arăta astfel:

    1. Lewis Hamilton 1.18.552
    2. Carlos Sainz 1.18.560 (+0.008s)
    3. George Russell 1.18.565 (+0.005s)
    4. Max Verstappen 1.18.566 (+0.001s)
    5. Sergio Perez 1.18.615 (+0.049s)

    calificări

    În Q3 la primul stint, Max Verstappen reușise un tur grozav și se afla la o zecime și jumătate de piloții Mercedes. Sergio Perez reușise să se apropie la 2 zecimi și jumătate de coechipier, însă avea mari probleme la partea electronică, aceasta refuzând să-i ofere date despre timpii pe tur, zonele DRS și echilibrul frânelor. Hamilton depășise limita circuitului din virajul 2, iar timpul său i se anulase.

    Q3. Hamilton este primul pe tur cronometrat. Cu un timp de 1.18.084 se va afla doar pe poziția a 3-a, la 5 miimi de coechipier. Max Verstappen venea ca fulgerul. Își îmbunătățise timpul pe primele 2 sectoare cu 4 sutimi. Ultimul sector va fi legendar, unde va mai câștiga alte 12 sutimi și se va instala pe primul loc la peste 0.3s de Russell. Britanicul era în lupta pentru pole când este lovit de supravirare și obligat să abandoneze turul. Oricum era aproape imposibil să îl învingă pe Verstappen în ultimul sector.

    Acum să analizăm întreg turul. La finalul liniei de start-sosire, Verstappen era deja la 0.2s de Hamilton și 0.15s de Hamilton. În speed trap, olandezul înregistrase 348.8km/h, Russell 345.3, Hamilton 346.7. Russell alege o trasă exterioară în primul viraj, ceilalți doi combatanți una interioară. Hamilton 107.3km/h în apex, Verstappen 104.3, Russell 101.3. Olandezul va avea cea mai bună trecere prin virajul 2 la 5km/h de Russell și 2km/h de Hamilton. În virajul 3, Russell va fi mai rapid cu 3km/h decât foștii rivali la titlu în 2021.

    Verstappen se afla la 0.11s de Hamilton și 0.33s de Russell după linia dreaptă și primele 3 viraje. Va urma a 2-a zonă de accelerație. Aici Hamilton se va lovi de mici probleme cu unitatea de putere. Verstappen era în continuare primul la 0.16s de Hamilton și 0.22s de Russell. Russell va intra mai bine în virajul 4, apoi nu ai ce alege din cei 3 în T5. Ecartul dintre Verstappen și Hamilton se situa la 0.05s, Russell fiind cu o zecime mai în spate.

    calificări

    Până în virajul 6 se va distanța din nou la 0.13s de septuplul campion mondial și la 0.19s de coechipierul lui. Russell va avea o trecere slabă prin 6, Hamilton și Verstappen fiind despărțiți de un km/h în favoarea olandezului. Hamilton va pierde 7 sutimi până la virajul 7, Russell este pe același palier cu Max. T7 și T8 vor fi teritorii Hamilton. Britanicul a fost cu 10km/h mai rapid decât Verstappen și cu 8km/h față de Russell.

    Își va adjudeca și virajul 9 la 7km/h de Verstappen și 2 de Russell. Verstappen va fi în continuare primul cu avantajul redus la 9 sutimi până la Hamilton și 17 sutimi față de Russell. Virajul 10 va fi teritoriu Mercedes, care va fi mai rapid cu 4 km/h decât RB18.

    Pe ultima linie dreaptă, Red Bull va avea un ascendent de 3km/h. Hamilton intră slab în 12, Russell fiind cu 5km/h mai rapid decât adversari. Monopostul campion mondial va accelera mai rapid spre virajul 13, iar Verstappen va câștiga 0.1s aici. Olandezul va fi suprem în T13, practic locul unde s-a făcut diferența. Până la intrare în ultimul viraj va mai pune încă 0.1s, fiind la 0.24s de Hamilton și 0.32s de Russell. Hamilton va pierde a doua poziție în ultimii metri unde al doilea W13 va accelera mai rapid

    Ferrari a suferit un eșec incredibil. Sainz a fost cel mai rapid pe ultimul sector, dar F1-75 a pierdut o jumătate de secundă pe primul sector care era format din 2 linii drepte și 3 viraje. Leclerc, Hamilton și Perez au avut și niște probleme cu propulsorul. În cazul lui Leclerc, datele de telemetrie arată un deficit de 5 km/h până la Carlos Sainz și 7 față de Verstappen. Între cei 2 piloți ai Scuderiei s-a plasat Valtteri Bottas care părea în transă în cockpit-ul Sauber. Părea că Senna din perioada Toleman s-a reîntors încarnat în finlandez.

    FIA

    Este pole-ul cu nr 19 din cariera lui Max Verstappen. Nu este un număr chiar răsunător. La cota 20 sunt Damon Hill și Valtteri Bottas.

    Ce ne putem aștepta la cursă?

    Mercedes este poziționată foarte bine pe grilă. Verstappen îl va avea în stânga pe Hamilton și în dreapta pe Russell. Perez ar trebui să joace un rol important după primul viraj. Apoi va conta controlul pneurilor. Red Bull cu avantaj pe linile drepte și Mercedes în viraje. Ferrari ar trebui să le pună probleme celor de la Mercedes în primul stint, însă problemele cu controlul pneurilor ar trebui să rămână.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss