Mercedes crede că a rezolvat principalele probleme de porpoising în Formula 1, iar în schimb, problemele sale sunt acum cauzate de cât de rigidă și joasă trebuie să fie mașina sa.
Echipa din Brackley a avut un start dificil în campania 2022, W13-ul său suferind atât de o problemă de țopăiala, cât și de podea. Fenomenul a fost atât de grav pe mașinile sale încât plângerile lui George Russell și Lewis Hamilton cu privire la durerea fizică pe care o îndură au declanșat intervenția FIA pentru a ajuta situația. Dar după un weekend încurajator la Marele Premiu al Canadei, în care echipa a fost poate cea mai competitivă din punct de vedere al ritmului de până acum în acest sezon, terminând pe locurile trei și patru, șeful echipei, Toto Wolff, a dezvăluit cum s-a schimbat concentrarea echipei.
El crede că weekendul de la Montreal a arătat că problema porpoising-ului – în care mașina se mișcă în sus și în jos pe măsură ce crește sarcina pe linia dreaptă – a fost eradicată după munca depusă de echipă. Dar, ca urmare a configurației foarte rigide și a înălțimii reduse a suspensiei de care Mercedes AMG F1 a avut nevoie pentru ca mașina să funcționeze corect, problema este acum cât de mult lovește mașina solul atunci când circuitul este accidentat.
„Cred că, într-un fel, am disecat ceea ce definim ca fiind porpoising sau țopăiala, și este că porpoisingul, care este mișcarea aerodinamică a mașinii, cred că este rezolvat și am ajuns deasupra acestui aspect în jurul Barcelonei”, a explicat el. „Mai mult, ceea ce provoacă cu adevărat comentariile șoferilor este călătoria mașinilor. Mașinile sunt pur și simplu prea rigide. Cursa pe bordură este proastă, cursa pe denivelări este proastă și aș spune că acum, disecând această problemă, o poți aborda mai bine”
Toto Wolff crede că progresele pe care echipei Mercedes AMG F1 le-a făcut în ceea ce privește porpoising-ul au plasat mașina sa într-o fereastră de set-up similară cu cea a rivalilor, care, de asemenea, par să sufere din cauza rigidității cu care trebuie să fie rulate lucrurile.
„Ceea ce vedem în mașini este doar rigiditatea”, a spus el. „Dacă te uiți la unele dintre mișcările lente ale celor două mașini din frunte și ale mașinile echipei Alpine F1, vezi că acestea se lovesc de bordură într-un mod foarte dur”. „De asta s-au plâns de fapt piloții, de rigiditatea mașinii. Acesta este un aspect la care trebuie să ne uităm: cum putem reduce impactul. Și, bineînțeles, cu cât pista este mai netedă, cu atât mai bine. Cu cât bordurile sunt mai joase, cu atât mai puțin vom vedea acest fenomen”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Având în vedere că Canada a subliniat că echipa Mercedes AMG F1 trebuie să aducă mai multă performanță la mașină, Toto Wolff spune că cheia pentru a face progrese a fost încercarea de a debloca mai mult ritm de la mașină la o gamă mai largă de înălțimi.
„Cred că trebuie doar să punem mai multă încărcătură în mașină, mai multă forță de apăsare și, în egală măsură, să facem asta cu o mașină care nu este atât de joasă la sol pe cât ne așteptam”, a spus Toto. „Este o direcție clară: puteți vedea mașinile mergând mai sus. Și aici trebuie să găsim performanța”.
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.