More

    Latest Posts

    Mercedes șochează cu Bottas ocupând pole-ul înaintea lui Hamilton în Mexic

    Valtteri Bottas a absorbit presiunea pentru a ocupa un pole-position senzațional în Marele Premiu din Mexico City, în timp ce echipa Mercedes a depășit favoriții Red Bull.

    Finlandezul a fost poziționat pentru a-i oferi coechipierului Lewis Hamilton o remorcare la ambele curse în calificări, dar viitorul pilot Alfa Romeo a fost cel mai rapid sâmbătă.

    Bottas a pompat cel mai rapid timp în primele runde, cu Hamilton 0.145s în derivă și duoul Red Bull format din Max Verstappen și Sergio Perez luptându-se cu spatele și incapabili să îndeplinească provocarea pe care o sugerase ritmul lor din antrenamente.

    La a doua rundă, favoritul de acasă, Perez, a fost distras de Yuki Tsunoda de la AlphaTauri, care a fugit în fața lui, ceea ce l-a scos din competiție spre consternarea a zeci de mii de fani care au doar ochi pentru el.

    Coechipierul său, Verstappen, nu a fost mult în urmă și a trebuit să se retragă ușor ca urmare a opririi mexicanului, dar realitatea este că era puțin probabil să fi avut ritmul de a contesta pentru pole oricum.

    Aceasta a însemnat că Mercedes și-a asigurat un blocaj improbabil în primul rând, pentru prima dată când au reușit acest lucru în Mexic din 2016, în timp ce Bottas a luat al treilea pole al sezonului și al doilea în ultimele trei curse.

    Verstappen s-a clasat pe locul al treilea – în ceea ce este doar a șasea oară în acest sezon când nu a fost în primul rând în 2021 – alături de Perez, Pierre Gasly și-a continuat forma în calificări cu un P5 superb, în timp ce Carlos Sainz și-a revenit după o problemă cu motorul pentru a ocupa locul șase.

    Daniel Ricciardo a fost liderul McLaren pe locul al șaptelea, în fața lui Charles Leclerc, Yuki Tsunoda și Lando Norris închizându top 10, dar cu toate acestea, cel din urmă duo va cădea în spatele grilei din cauza penalizărilor.

    Q1 – Stroll face accident în timp ce Bottas stabilește ritmul

    Williams a făcut o treabă impresionantă pentru a finaliza schimbarea unității de putere pentru George Russell – după ce a schimbat și cutia de viteze – și pentru a-l scoate la timp pentru calificări, deși majoritatea piloților au așteptat înainte de a ieși pe pistă.

    Doar șapte stabiliseră timpi în momentul în care Lance Stroll a derapat în virajul final, ajungând pe pământ și pierzând controlul spatelui, făcându-l să alunece în barieră cu un impact semnificativ.

    Sesiunea a fost semnalată, în timp ce au fost efectuate reparații la bariere, Red Bull folosind timpul suplimentar pentru a lucra la aripile spate atât ale lui Verstappen, cât și ale lui Perez. Când lumina verde s-a aprins, a existat o rafală de activitate în timp ce piloţii s-au întrecut pentru a obține un timp pe bord, cu doar 11 minute rămase până la final.

    Rundele inițiale pentru Mercedes nu au fost strălucitoare, mașinile luptandu-se să-și facă anvelopele moi să funcționeze la prima încercare. Red Bull nu a avut o astfel de problemă, Verstappen depășind timpii cu 0,6 secunde de la Perez. Mercedes și-a reîncărcat bateriile și a mers din nou, Bottas apropiindu-se la 0,171s, dar Hamilton încă la 0,4s.

    Pista a crescut cu adevărat pe măsură ce sesiunea se apropia de fazele finale, cu Sainz sărind pe locul cinci, înainte ca şi colegul său de echipă Leclerc să treacă ca şi cel mai rapid pentru Ferrari. Bottas a depășit apoi timpii, utilizând cele mai bune condiții de pistă, Russell reușind și el, mulțumind echipei sale pentru munca grea cu multiple reparații în ultimele 24 de ore.

    Nu a fost atât de bine pentru Alpine, cu Alonso pur și simplu ratând Q3 pe locul 16. Lui i s-au alăturat într-o ieșire timpurie Nicholas Latifi de la Williams, duo-ul Haas format din Mick Schumacher și Nikita Mazepin și Stroll.

    Eliminați: Alonso, Latifi, Schumacher, Mazepin, Stroll

    Q2 – Mercedes apare ca o potențială amenințare Red Bull

    Anvelopele medii au fost la ordinea zilei pentru primii, Mercedes părând a fi mult mai competitivi pe acest cauciuc pentru a strânge presiunea asupra Red Bull.

    Verstappen a profitat la maximum de o scăpare Ferrari pentru a merge cu o jumătate de secundă mai repede decât Leclerc, dar a fost la doar 0,016 secunde de Hamilton, care a avut o remorcare de la Bottas, cu cel mai curat tur al acestei sesiuni.

    Yuki Tsunoda, singurul pilot pe softuri, a mers pe locul al treilea, la 0,218 secunde de ritm, pilotul japonez – care va începe din spate datorită penalizărilor – și-a îndreptat apoi atenția către remorcarea lui Pierre Gasly.

    Sebastian Vettel s-a calificat anterior întotdeauna în top 10 în Mexic, dar nu a putut continua această rundă, ajungând pe locul 11, în fața lui Kimi Raikkonen și Russell.

    Antonio Giovinazzi, care luptă pentru viitorul său în F1, a avut un moment de derapare în Virajul 12 când a alunecat ușor în bariere. A pornit din nou, dar a fost doar pe locul 14 cel mai rapid, forțându-l să iasă din sesiune alături de Ocon – un alt pilot care va pleca din spate din cauza unei schimbări de motor.

    Eliminați: Vettel, Raikkonen, Russell, Giovinazzi, Ocon

    Q3 – Mercedes șochează

    Verstappen a muncit din greu la începuturile Q3, deoarece a trebuit să forțeze pentru a-l devansa pe Sainz în deplasarea sa, pentru a se asigura că este în spatele lui Perez și că ar putea, astfel, să primească un cârlig.

    În spatele lor, Mercedes rula aceeași strategie, Bottas poziționat chiar înaintea lui Hamilton, în timp ce McLaren îl avea pe Norris făcând același lucru pentru Ricciardo.

    Bottas a stabilit ritmul devreme, în fața lui Hamilton, cu Verstappen cu 0,350 de secunde în urmă, Red Bull-ul olandezului alunecând deosebit de agresiv pe bordurile virajului 2, în timp ce el a fost, de asemenea, prea în urmă pentru a obține un slipstream.

    Toţi s-au pregătit pentru un set proaspăt de anvelope și, în timp ce Bottas a stabilit un al doilea timp suficient de bun pentru pole, niciunul dintre principalii protagoniști nu a reușit să se îmbunătățească.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss