More

    Latest Posts

    Mercedes prezice că Hamilton ar fi terminat P8 fără oprirea târzie la boxe în GP-ul Turciei

    Terminând P5 și pierzând conducerea campionatului în fața lui Max Verstappen – Marele Premiu al Turciei ar fi putut merge mai bine pentru Lewis Hamilton. Dar, potrivit Mercedes, ar fi putut merge mult mai rău, echipa considerând că Hamilton ar fi terminat în P8 dacă ar fi mers până la capăt.

    Hamilton a preluat un nou motor Mercedes cu combustie internă la Istanbul, ceea ce înseamnă că a început cursa din P11. Dar Hamilton și Mercedes se aflau la mijlocul cursei când au aflat cea mai bună strategie de urmat, Hamilton dornic să rămână afară pe setul său inițial de anvelope intermediare până la sfârșit – așa cum a făcut Esteban Ocon de la Alpine – în timp ce Mercedes dorea ca acesta să se oprească la un moment similar cu rivalii săi în jurul turului 40.

    Hamilton a fost venit în cele din urmă în turul 50 din 58, înainte de a termina pe locul cinci. Dar, potrivit directorului tehnic al Mercedes, James Allison, oprirea la boxe a lui Hamilton a fost cu siguranță un caz de tip „mai bine mai târziu decât niciodată”.

    „La fel ca întotdeauna cu strategia, la sfârșitul cursei este întotdeauna evident… care ar fi fost turul perfect”, a explicat Allison, vorbind în videoclipul Mercedes Race Debrief de pe canalul lor de pe YouTube.

    „Cu toate acestea, dacă ne uităm în general, cel mai bun moment pentru a fi oprit ar fi fost în jurul turului 36 – 37, atunci când Valtteri Bottas, care în cele din urmă a câștigat cursa, și Verstappen s-au oprit.

    Dacă Lewis ar fi făcut același lucru și și-ar fi tratat anvelopele frumos și cu blândețe, atunci, probabil, ar fi venit într-un P4 puternic, poate chiar capabil să-l preseze pe Sergio Perez pentru P3 și poate să-l depășească. Asta ar fi fost optim.

    „Nu am făcut asta”, a adăugat Allison. „Am rămas afară mai mult de atât, sperând că pista se va usca, sperând ca anvelopele să reziste… și vom obține cel mai ușor loc al treilea oferit în acel moment, pur și simplu moștenindu-l de la cei care au făcut o oprire la boxe.

    „În momentul în care ne-am dat seama că ar fi trebuit să facem această oprire atunci și căutam să ne reducem pierderile, era vorba de turul 41 – și și asta ar fi fost bine, ar fi fost un tip de oprire pe locul patru. În cele din urmă am împins ceva mai mult decât atât, alte nouă tururi cu anvelopele degradate tot timpul.

    „Când l-am sunat în cele din urmă pe Lewis, acest lucru a fost din cauza faptului că graficul timpului de tur pe care îl folosim pentru a ne face predicțiile ne spunea că nu arăta bine pentru a fi agățat de sfârșitul cursei – că ritmul mașinii va fi până atunci suficient de sărac încât… ne uitam la ceva care se afla undeva în regiunea locului șapte, opt, pe baza modului în care anvelopele se degradau progresiv.”

    Chiar și în urma opririi sale în turul 50, Hamilton a rămas frustrat de decizia de a opri, spunându-i inginerului Pete Bonnington la radio-ul echipei: „Nu ar fi trebuit să ne oprim… Ți-am spus!” Dar, deși Allison a crezut că setul original de start ar fi putut ajunge la sfârșitul cursei, el a adăugat că ritmul lui Hamilton ar fi fost „sumbru” până în acel moment…

    „Ocon a făcut asta, de exemplu, iar mașina noastră de obicei își rulează cauciucul mai bine decât mulți dintre concurenții noștri. Deci da, am fi ajuns la finalul cursei. Întrebarea este, cât de rapizi am fi fost? Și dovezile de acolo sunt destul de clare: am fi fost foarte înceţi.

    „Anvelopa și-a folosit cauciucul pe tot parcursul cursei și spre final, pe măsură ce pista s-a uscat, dar nu a ajuns niciodată acolo, acea uzură a accelerat. Și timpii turului lui Lewis începeau să se înrăutățească tur cu tur. Și, deși ar fi ajuns până la sfârșitul cursei, ritmul ar fi fost destul de sumbru până când ar fi ajuns acolo”.

    Hamilton se află acum la șase puncte în spatele lui Verstappen în clasamentul piloților, iar dacă Hamilton ar fi terminat în P8-ul prezis de Allison dacă nu s-ar fi oprit, acel decalaj ar fi fost de 12 puncte.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss