Latest Posts

Mercedes: ambiția de a alege diferit

Vizualizări: 15732

De 8 ori campioană mondială la constructori (plus încă două titluri neoficiale obținute în 1954 și 1955), a venit și rândul celor de la Mercedes să își lanseze noul monopost. După un sezon 2022 de tranziție, care a oprit seria de 8 coroane mondiale câștigate consecutiv, gigantul german speră din nou să ajungă pe cele mai înalte culmi în acest sezon. La fel ca anul trecut, piloții titulari ai echipei vor fi Lewis Hamilton și George Russell. Mick Schumacher îi va acompania pe cei doi, din postura de pilot de rezervă. În acest sezon, culoarea neagră (folosită și în 2020-2021) va reveni pe noul monopost al celor de la Mercedes. W14 a ales o altă cale din punct de vedere tehnic, comparativ cu Ferrari și Red Bull (în acest caz raportându-ne strict la RB18). Voi analiza toate aceste lucruri, în rândurile care urmează.

 Analizând obiectiv, Mercedes a avut o prestație decentă în 2022. Locul 3 la constructori, numeroasele podiumuri obținute  și victoria lui George Russell de la Interlagos au arătat că W13 a fost totuși un monopost de calibru. Este adevărat că nu s-a ridicat la nivelul predecesorilor săi, dar nici nu a fost un dezastru în materie de performanță. Odată rezolvate problemele de la începutul sezonului (cea mai notabilă dintre acestea fiind acel fenomen accentuat de porpoising), Mercedes s-a aflat constant în lupta pentru primele poziții ale clasamentului.

Mercedes

 Cu noul monopost W14, echipa condusă de Toto Wolff speră să se implice din nou în lupta pentru titlurile mondiale. Conform directorului tehnic Mike Elliott: „Am reușit să realizăm acum, tot ce ne-am propus să înfăptuim anul trecut cu W13. Nu am putut să facem aceste lucruri în 2022 din cauza limitei bugetare și a problemelor conceptuale, pe care le-am avut la vechiul monopost.”

După o pauză de un singur sezon, mașina Mercedes va reveni din nou la culoarea neagră. Conform spuselor echipei germane, (mai exact ale lui Toto), s-a ales această cale, în primul rând, din cauza dorinței de a reduce greutatea monopostului. Însă acest argument este adevărat doar pe jumătate. Există și o parte „politică” în această abordare: Lewis Hamilton este un susținător masiv al mișcării BLM (Black Lives Matter), prin urmare acest design al monopostului poate fi considerat un omagiu adus acestei organizații și al luptei împotriva rasismului (din punctul meu de vedere, consider că această campanie de promovare agresivă, nu are absolut nici o legătură cu F1, cu ideea sportului  în sine).

 Pe marginea acestui subiect, Wolff a declarat: „Culoarea neagră face parte din ADN-ul nostru. Desigur, când am adoptat acest nou livery în 2020, principalul motiv a fost să susținem egalitatea și diversitatea. Ne identificăm cu aceste concepte. Astfel din punct de vedere al designului, monopostul este un amestec între fibră de carbon (lăsată nevopsită din motive de reducere a greutății) și acest negru mat.”

Mercedes

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

 

Prin urmare, compania germană își menține în continuare propriul set de valori, continuând să aibă o atitudine consecventă față de aceste „credințe”. Dacă din acest punct de vedere, nu întâlnim schimbări, în schimb vom găsi suficiente modificări la  nivel tehnic. Așa cum spuneam în introducere, Mercedes a ales diferit din multe puncte de vedere, comparativ cu contracandidatele la titlu.

Înainte de a enunța diferențele, trebuie specificat că W14 adoptă aceeași direcție cu W13, în ceea ce privește sidepod-urile (este folosit acel concept „zero sidepods”), cel puțin temporar. Se poate considera că această alegere, având în vedere experiența neplăcută de anul trecut, este una ciudată. Să nu uităm că această „inovație” a modificat în mod negativ balansul mașinii în 2022, George Russel și Lewis Hamilton neavând posibilitatea de a atinge cu adevărat limitele monopostului, datorită problemelor apărute la podea  (și implicit a fenomenului de porpoising) și a vitezelor scăzute atinse pe liniile drepte.

Mercedes

 Prin urmare, datorită acestor sidepod-uri de dimensiune redusă, gurile de admisie sunt și ele mai mici (ex. comparativ cu Ferrari sau Red Bull). Am specificat mai sus că acest concept este unul temporar. Și când spun asta, mă refer din nou la o declarație a lui Toto Wolff: „Conceptul sidepod-urilor va fi schimbat. Va mai trece ceva timp, însă căutăm soluții”.

  Apar modificări la suspensia față. Nasul monopostului este ceva mai lat. Aripa față a fost schimbată (flaps-urile au fost coborâte) și este  asemănătoare cu cea Ferrari, prin efectul de downwash extrem (fluxul de aer trece pe deasupra pneurilor față ale mașinii).

Mercedes

 De asemenea endplat-urile sunt mai înalte. Carcasa motorului a fost și ea modificată comparativ cu sezonul trecut (este mai îngustă în spatele rool hoop). Se pot observa cu ochiul liber schimbări la evacuare și la podeaua monopostului. Cu siguranță, unul dintre punctele problematice ale lui W13, a fost reprezentat de podea. Prin directiva tehnică dată de cei de la FIA, se bănuiește că această măsură ar afecta cel mai mult mașina  germană (care ar avea nevoie de o gardă la sol mai coborâtă decât media, pentru a funcționa optim).

 Am specificat deja în analiza dedicată celor de la Aston Martin, că deocamdată este aproape imposibil să facem niște previziuni corecte. Sesiunea de teste din Bahrain și primele etape ne vor oferi o imagine de ansamblu și vor lămuri misterul în ceea ce privește performanța pură a fiecărui participant.

În linii mari, pentru a sintetiza, spatele mașinii este mai apropiat de RB18, iar partea frontală de Ferrari. Mercedes a venit însă cu idei proprii (nu a „împrumutat” anumite soluții de pe alte monoposturi, așa cum a făcut de exemplu Aston Martin).

După evenimentul dedicat lansării, “Săgețile Argintii” au testat noul W14 la Silverstone. Pe surse, se speculează că monopostul ar fi avut probleme la PU. Dacă aceste zvonuri se confirmă, nu ar fi un start prea grozav de sezon pentru Mercedes, scenariul din sezonul trecut putând astfel să se repete, la o scară chiar și mai mare.

Mercedes: ambiția de a alege diferit

Rămâne de văzut, dacă gigantul german va reuși să își rezolve dificultățile. De-a lungul istoriei, au reușit să facă asta. Probabil că dacă catastrofa din cursa de 24h la Le Mans nu ar fi avut loc (82 de morți), Mercedes ar fi avut în zilele noastre niște cifre mai mult decât zdrobitoare. Oricum, din punct de vedere statistic, marca germană stă extraordinar de bine (fiind eclipsată în acest domeniu doar de surpriza care s-a numit Brawn GP). 

Declarații

George Russell: „Ei (Mercedes), nu au uitat cum să construiască o mașină rapidă. Doar că am utilizat o filozofie și o cale greșită. Câteodată, poate dura mult până să îți revii. Acum cred că am reușit să depășim acest moment. Suntem cu un pas în spatele celor de la Ferrari și Red Bull, dar sunt sigur că vom fi într-o poziție mai bună la startul sezonului.”

Lewis Hamilton: „Fac parte din această echipă de 10 ani. Eforturile pe care ei le-au depus, nu au încetat niciodată să mă surprindă într-un mod plăcut. Pentru mine sunt o sursă de inspirație. Membrii acestui grup pun atât de multă pasiune în ceea ce fac.”

Toto Wolff: „Întotdeauna ne dorim să luptăm pentru titlul mondial. Cu toate acestea, competitorii noștrii au fost foarte puternici anul trecut, iar noi a trebuit să venim din urmă. Anul acesta ne vom întoarce din nou în vârful competiției. Sezonul trecut, echipa a muncit extraordinar de mult, pentru a rezolva problemele cu care ne-am confruntat. Am utilizat fiecare resursă pe care am avut-o. Iar această abordare am folosit-o tot timpul”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media / Ionut Timofte
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Timofte

Latest Posts

Don't Miss