Este Toprak Razgatlioglu dispus să treacă la MotoGP? Fostul pilot Marco Melandri se declară încântat de turc, însă vede și obstacole.
Toprak Razgatlioglu MotoGP un subiect etern care părea să fie eliminat pentru moment odată cu trecerea Superbike la BMW. Dar managerul Kenan Sofuoglu are în vedere în mod deschis clasa regină din nou pentru 2025. Pentru fostul pilot de MotoGP și Superbike Marco Melandri, nu există nicio îndoială că turcul are ceea ce trebuie.
BMW, brusc lider în campionatul mondial: Razgatlioglu face diferența
“Razgatlioglu este un mare campion, un pilot foarte talentat, ceea ce este foarte vizibil pentru toată lumea”, se entuziasmează italianul într-un interviu acordat gpone.com. El subliniază poziția excepțională a lui “El Turco”: “A câștigat un campionat mondial cu Yamaha, iar acum este lider în campionat cu BMW.
Astăzi face diferența cu M 1000 RR și puteți vedea asta în comparație cu celelalte motociclete ale aceleiași mărci.” Razgatlioglu a acumulat deja 179 de puncte, patru victorii și alte trei podiumuri. Coechipierul său Michael van der Mark este al doilea cel mai bun pilot BMW, cu 66 de puncte și niciun podium.
Dar nu este vorba doar de cifrele goale. Este vorba și de modul în care Razgatlioglu pilotează. Melandri nu se ferește de comparații cu prima ligă a curselor de motociclete: “În opinia mea, nici Marc Marquez, nici Casey Stoner nu au controlul asupra motocicletei ca Toprak. El are o capacitate de a controla motocicleta ca nimeni altul. Are o încredere extremă în motocicletă și asta se poate vedea cu ochiul liber”.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
De asemenea, a dat dovadă de o mare adaptabilitate în 2024: “Într-un interval scurt de timp, a reușit să adapteze BMW-ul la nevoile sale și să depășească dificultățile. Cred că va câștiga campionatul în acest an”. În mod realist, doar cele două Ducati de uzină ale lui Nicolo Bulega și Alvaro Bautista pot împiedica acest lucru.
Mai bine să nu pui mâna pe Honda: Unde poate fi loc în MotoGP?
Aproape că ai putea crede că titlul de campion mondial pe BMW vine mai repede decât era planificat. Nu e de mirare că obiectivul de vis constant al MotoGP revine rapid în atenție. Potrivit lui Melandri, nicio problemă din punct de vedere al pilotului, dar întrebarea este ce are de oferit piața lui Razgatlioglu: “În opinia mea, el poate merge în MotoGP, dar dacă vrea să facă asta, trebuie să încerce cu o motocicletă care este imediat competitivă, fără a fi nevoit să meargă în spate de la început.”
În vârstă de 41 de ani, acesta critică, prin urmare, două opțiuni posibile: “Am citit despre Honda, dar mă tem că, dacă merge la HRC, își va zbura capul. Am văzut ce s-a întâmplat cu Marquez.
Poate că ar putea exista o oportunitate la Yamaha, dar nu cred că este fezabil, mai ales având în vedere cum s-au terminat lucrurile anul trecut în Superbike “. Atunci, a existat o trecere surprinzătoare la BMW, pe care Yamaha ar putea să i-o reproșeze în continuare. Deoarece KTM este plin, locurile la echipele clienților Ducati și Aprilia rămân ca opțiune.
Anvelopele Michelin, un obstacol în trecerea la MotoGP
Chiar dacă clasa de pilotaj a lui Razgatlioglu este incontestabilă, fostul său coleg Melandri vede un punct important de blocaj la trecerea la clasa regină: “Anvelopele. Până la urmă, diferența dintre o motocicletă de Superbike și una de MotoGP nu este atât de mare, dar comportamentul pneurilor se schimbă foarte mult, deoarece pneurile Michelin sunt complet diferite de cele Pirelli. Prin urmare, Toprak ar trebui să petreacă mult timp pentru a cunoaște pneurile și pentru a se adapta în consecință.”
“În opinia mea, ar fi mai ușor dacă Pirelli ar intra în MotoGP în loc de Michelin. Aud oamenii vorbind despre posibilitatea de a schimba pneurile și asta ar face cu siguranță lucrurile mai puțin complicate pentru Toprak”, spune cel care a câștigat de cinci ori MotoGP.
Dar atunci ar fi vorba despre 2027, pentru că Michelin are un contract până în 2026. Iar în 2027, în conformitate cu noile reglementări, o posibilă intrare în MotoGP a BMW ar putea prezenta o altă oportunitate pentru “El Turco”. Oricum, subiectul clasei întâi și al lui Razgaltioglu va rămâne probabil fierbinte.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.