More

    Latest Posts

    Meeke: Este dificil să participi la Raliul Dakar fără evenimente de încălzire

    Câștigătorul cursei World Rally Championship, Kris Meeke, spune că participarea la Raliul Dakar din 2021 fără experiența anterioară rally raid va fi „o mare provocare”.

    Meeke conduce o mașină PH Sport Zephyr T3, care folosește vehiculul off-road Can-Am Maverick X3 disponibil comercial ca bază, dar cu un șasiu tubular omologat de FIA ​​și componente de suspensie BOS personalizate.

    Nord-irlandezul spune că s-a agățat de ideea de a participa la Dakar când a vizitat bivouacul de anul trecut – service-ul evenimentului rally raid – și intenționase inițial să participe la Abu Dhabi Desert Challenge și Dubai Baja la începutul anului 2020, înainte ca pandemia de Coronavirus să le pună capat.

    „Am fost întotdeauna pasionat de Dakar și am urmat pasiunea”, a explicat Meeke. „Anul trecut, când am fost în Arabia Saudită, am călătorit puțin cu bivouacul de curse și chiar am fost captivat. A fost mai mult decât mi-am imaginat despre acest element de aventură; începei devreme în zi, ai aceste etape de 500-600 km și mergi aproape întotdeauna în necunoscut. Este o pânză complet goală; este incredibil.”

    „După ce m-am întors de la Dakar, înainte de carantină, în februarie am mers la Dubai și am condus Zephyr T3 timp de trei zile prin dune. A fost pentru mine ceva cu adevărat special. Și apoi am început să vorbesc cu Bernard [Piallat, șeful PH Sport], la Abu Dhabi Racing din contactele mele cu Khaleed Al Qassimi și am făcut un plan pentru a participa la Abu Dhabi Desert Challenge (22-26 martie) și Dubai Baja (2-4 aprilie). Acesta a fost planul meu, dar evident că a venit coronavirusul și a venit izolarea generală. [Când] cele două curse au fost anulate, așa că am început să vorbim puțin despre Dakar – și să ajungem în Dakar fără să fi avut niciun eveniment înainte este o mare provocare.”

    Deși Meeke spune că inițial a vrut să concureze într-o mașină T1, el consideră că optarea pentru o mașină mai lentă va fi o modalitate mai bună de a învăța. El a sugerat, de asemenea, că abilitatea principală transferabilă din competiția WRC pentru a participa la raiduri este controlul mașinii, iar viteza devine semnificativ mai puțin importantă – ceva cu care un veteran WRC ar avea de suferit.

    „Am încercat să caut câteva opțiuni pentru a merge acolo cu o mașină T1, eventual cu Toyota sau cu MINI”, a spus Meeke. „Dar anul acesta totul a devenit puțin mai strict pentru a găsi un buget și a fost atât de dificil. Inima mea poate spune că ar fi frumos să o fac într-un T1, dar sincer, în capul meu, istoria a arătat că cineva care vine de la WRC la Dakar, singurul lucru pe care îl aduce este controlul mașinii. Viteza nu contează și poate fi cea mai mare problemă pentru un pilot WRC. Cu un T3, viteza este mai mică, poate îmi oferă mai mult timp să învăț. Într-un vehicul 4×4 închis, ușor cu suspensie nelimitată, poate fi o modalitate mai ușoară de a învăța traseul Dakar. I-am văzut pe [Sebastien] Loeb și Carlos Sainz, la începutul carierei lor din Dakar, s-au luptat puțin. Ca un pilot de raliu cred că te străduiești să găsești ritmul, dar să faci asta într-un vehicul mai lent ca T3 este poate o modalitate mai bună de a învăța”.

    Sursa: Dakar Rally
    Photocredit: Dakar Rally

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Dakar Rally

    Latest Posts

    Don't Miss