McLaren – Prima mea aventură de dragoste în F1

Am început să privesc Formula 1 în 2007, după câștigului lui Jenson Button, câștigând într-un Honda din Ungaria 2006 și am crezut că acest sport este 100% pentru mine. Am început la începutul sezonului și toată discuția a fost despre Alonso în McLaren … Cine erau această echipă McLaren? Cu cât ascultam cu atât mai mult am învățat. Mi s-a părut că această echipă privată cu sprijin din Marea Britanie, din Orientul Mijlociu, a fost cea care a bătut. Comentatorii au făcut aluzie la acest record maiestuos de Campionate și Curse câștigate de-a lungul istoriei lor.

Singura echipă care a fost la egalitate cu puternicul Ferrari și au reușit să-l aterizeze pe campionul mondial de două ori, la cald, în spatele campionatului său dublu mondial de la Renault. Aproape ca notă de subsol, l-au menționat pe acest tânăr de la Stevenage, care făcuse parte din programul de piloți tineri McLaren, ajungând la F1 la o vârstă foarte tânără, deocamdată, bazat pe altceva decât talent brut.

Avea să intre în anul său începător pentru a învăța alături de mândrul leu spaniol de Alonso. Nimeni nu se aștepta ca Lewis să-l învingă pe Fernando, nici eu, dar această primă impresie a fost spulberată de cursele de deschidere ale sezonului. Se dovedește că nu l-ar fi bătut în mașini egale pe parcursul unui întreg sezon, au terminat pe puncte egale.

Am decis că prima cursă o voi susține pe McLaren; acest exemplu de excelență și pedigree britanic nu a fost respins și s-au întâmplat așa cum au descris comentatori unui pilot britanic care avea talentul brut de a fi potențial campion mondial. Primul campion mondial britanic de la Damon Hill (oricine ar fi fost).

Cu cât am urmărit desfășurarea sezonului am început să urmăresc toate interviurile și am devenit atât de investit în această echipă McLaren încât am început să cercetez istoria lor. Aveau acest nume de pilot minunat Ayrton Senna și un profesor de curse numit Alain Prost, ceea ce a dus la una dintre cele mai uimitoare vremuri, dar cu turbulență la McLaren. Totul s-a simțit atât de dramatic! Intriga, politica și pentru mine în primul sezon, toată această dramă în plus a fost centrată în jurul McLaren. Nu numai că au avut parte de drama actuală, dar păreau că au avut și o istorie a dramelor pilotului.

Sezonul a început repede și părea că, deși Ferrari-ul a fost foarte rapid și un câștigător al cursei, adevărata, bătălie pe pistă a fost între acest Lewis Hamilton și Fernando Alonso la începutul sezonului, îmi amintesc că am fost uimitor că aș fi intrat la doar timpul potrivit. Pentru a vedea tânărul norocos Britanic, dă jos spaniolul. Mi-a devenit clar în momentul în care Alonso nu merita să câștige. S-a simțit ca a înșelat tot timpul și a avut prea multă mândrie. Aș auzi pe comentatorii spunând lucruri ca și cum ar fi fost pilotul numărul 1 după contract. Toate acestea mi s-au părut struguri acri și nedrept față de noul venit.

Am simțit în naivitatea mea că ambii piloți ar trebui să fie la egalitate și că, dacă Alonso ar vrea să fie numărul 1, va trebui să-l bată bine pe Hamilton pentru a demonstra că este numărul unu. Nu am fost niciodată patriotă ca persoană, dar m-am emoționat când am văzut steagul britanic (Union Jack) pe podium și m-aș îmbolnăvi și șuie la imnul național spaniol. A fost atât de palpitant. S-a părut ca atunci când Alonso l-ar fi bătut pe Hamilton, pentru că Alonso a înșelat sau Hamilton a avut ghinion, am fost atât de părtinitor în opinia mea și m-am înfășurat în sprijinul meu pentru Lewis încât nu am putut vedea imaginea mai mare.

Imaginea care avea această figuri de tip „oligarh” despre Ron Dennis manipulând lucrurile din culise. Îndeplinirea promisiunilor și conspirația pentru a-l înșela pe Ferrari secretele designului au fost lucruri pe care nici măcar nu le-aș considera ca fiind un factor imens în căderea dintre McLaren și Alonso. M-am îndrăgostit de ideea lui Ron Dennis ca personaj tată și am avut șansa unui băiat din clasa muncitoare din Stevenage, după ce a fost suficient de îndrăzneț să-i spună lui Ron „Voi conduce pentru tine într-o zi”

Simțeam că Alonso își aruncă jucăriile din pramă, atât de simplu. Abia după ce am urmărit câțiva ani, mi-am dat seama de situațiile din F1 și din spatele scenei, la fel de importante ca cursele reale. Aceasta a fost introducerea mea în roller-coaster, care este Formula 1, și am fost primit de această fantastică instituție de curse din McLaren. Am continuat să-l sprijin pe McLaren cu pasiune pentru următorii câțiva ani. 2010 fiind un sezon pentru care eram atât de încântat, doi campioni mondiali britanici într-o echipă britanică păreau a fi prea buni pentru a fi adevărați. În acest moment din istoria mea personală cu sportul, învățasem din ce în ce mai mult și găsisem aceste minunate drame personale și intrigă politică se petrecea pe tot parcul. Era ca și cum ai privi o telenovelă cu pericol, prăbușiri și șampanie pentru cei mai curajoși dintre ei. Ce fior!

Cu toate acestea, pasiunea mea pentru McLaren a căzut mai mult cu cât am aflat despre sport și despre marile rivalități pe care le urmăream în celelalte echipe. Îmi doream foarte mult ca Mark Webber să-l învingă pe Sebastian Vettel în Red Bull. Se părea că Vettel ar putea câștiga doar dacă ar fi la pol și ar recurge și la înșelăciune, dacă este nevoie. Nu mi-am dat seama de dificultatea de a obține un pol și de a menține un avantaj pentru întregul Grand Prix și probabil că nu-l respectam suficient pe Vettel, dar toate aceste „noi” drame au început să mă îndepărteze de iubita mea McLaren.

Am încă înrădăcinat pentru McLaren, dar după ce Lewis a câștigat campionatul în 2008 și strălucirea emergentă a Brawn-ului și apoi a Red Bull, drama înaltă care s-a învârtit în jurul lui McLaren nu mi s-a părut la fel de importantă sau atotcuprinzătoare și pe măsură ce m-am maturizat în sport. Drama anterioară de la McLaren părea o afacere ca de obicei pentru orice echipă de F1. Acesta este motivul pentru care sunt atât de atras de sport.

Data viitoare când McLaren a apărut într-adevăr pentru mine și am început să mă simt din nou, ca și cum aș fi lovit o prietenă veche, care arăta superb, a fost anunțul împerecherii Honda și resemnarea ulterioară a lui Fernando! Am fost uimit de frumusețea acestei flăcări vechi și m-am aruncat cu capul în emoția reconfortantă a tuturor lucrurilor McLaren. Ce păcat pentru echipă și piloți. Politica internă, în loc să se adauge la dramă și a discului pe pistă, părea de data asta să distragă și să distrugă performanța pe pistă.

Unul dintre punctele cheie care m-a făcut să iubesc echipei McLaren pentru mine cel puțin acum se întoarce împotriva ei înșiși. Am avut izgonirea lui Martin Whitmarsh și întoarcerea vechiului mare șef, Don Ron. Donul îmbrățișa un avertizor al “Spy-Gate” Alonso, vreau să spun că există o schimbare. Într-un sport bazat pe rezultate, perspectiva lui Alonso într-un McLaren alimentat de Honda a asigurat sentimentele lui Senna și Prost conducând spre victorie.

Pana la urma nu a funcționat! Alonso a lăsat un Ferrari în ceea ce a fost probabil câștigătoare a campionatului pentru sezonul următor, dacă Alonso a condus-o și a făcut una dintre cele mai proaste alegeri din carieră. Ce păcat. Nu mi-a plăcut drama lui McLaren care luptă pentru un ritm direct și nici nu mi-a plăcut să aud că Alonso urla „motorul GP2!” Și nu l-am urmărit să iasă scaunul de punte după o pensie. Nu mi se părea interesant, ci părea trist.

Nu vreau să închei acest articol pe o notă tristă și sunt foarte mulțumit de tot ce a făcut Zak Brown pentru structura și competitivitatea McLaren. Eric Boullier părea doar o victimă a luptelor interne prinse în farurile unui TIR care se apropie. Zak Brown a intrat acolo și a agitat-o ​​în jur, a revenit la elementele de bază și acum au urcat înapoi pe grilă până la un al patrulea impresionant. Ador împerecherea șoferului sau Lando și Carlos. L-am admirat pe Carlos de ceva vreme și el și Lando par să se descurce foarte bine. Ambele extragerea celor mai bune din mașină și de la sine, acolo unde este posibil.

Văd momente pozitive pentru McLaren și emoția mea este aceea de a vedea un văr bătrân cu care ai fost obraznic când era copil, odată ce ai crescut amândoi. Aștept cu nerăbdare să se schimbe regulamentul din 2021, deoarece McLaren are o echipă grozavă, atât pe circuit, cât și în fabrică. Au cheltuit bani pentru echipamente noi și par să aibă o nouă filozofie despre ei. Zilele lui Don Ron s-au terminat cu adevărat. Acum avem efectul Zak pentru a face ca ne emoționam. La fel ca un parteneriat romantic de durată, povestea mea de dragoste cu McLaren a avut ascensiunile și neajunsurile sale, totuși sper sincer că McLaren să-i poată revendica farmecele atât de evidente și să mă înnebunească din nou de emoție.

Să aveți o săptămână minunată

Acest articol este scris de Rob Burn, „Drăcușoru F1” și poate fi găsit în engleză pe blogul său „RobGoblin does F1” Rob a fost de acord să fie un colaborator invitat pe GP24 și vom publica articolele sale pe acest site.

Sursa: GP24 Guest Author, Rob Burn / Gabriela Malutan (Tripon) (Translation)
Photocredit: Getty Images / Motorsport Network

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September