Latest Posts

McLaren cedează victoria de la Silverstone de patru ori?! Strategie dezastruoasă în analiza Formulei 1

Vizualizări: 3928

Un dezastru la fiecare viraj. McLaren, Lando Norris și Oscar Piastri nu dau dovadă doar de nervi în cursa de la Silverstone. Ei nu sunt demni de o victorie în Formula 1.

Fantasmele din Rusia 2021 sună din nou. Silverstone nu a făcut nimic pentru a invalida teoria conform căreia strategii McLaren din Formula 1 nu sunt suficient de apți pentru a lupta pentru victorii împotriva Red Bull sau Mercedes. Dimpotrivă. Deși Lando Norris făcuse deja câteva strategii teribile pe ploaie, GP-ul britanic a mers mai departe. Echipa trebuie să identifice cu regret patru momente după cursă ca puncte în care victoria a fost potențial aruncată.

McLaren, Silverstone

Prima greșeală: Oscar Piastri a trebuit să continue pe pneuri slick în ploaie

Ambele mașini McLaren au fost de fapt în lupta pentru victorie. Ca și în Canada, MCL38 a demonstrat o gestionare puternică a pneurilor în condiții mixte reci. Cu amenințarea ploii, toată lumea a așteptat pneurile medium după start. Multe mașini împingeau prea tare pe puntea față. Lewis Hamilton și Max Verstappen au recunoscut după cursă că au pornit oricum cu prea puțină aripă față și au avut prea multă subvirare în mașină.

Când a venit ploaia torențială din turul 15, pneurile McLaren erau în stare mai bună. Aderența suplimentară i-a catapultat pe Norris și Oscar Piastri dincolo de Verstappen, dincolo de ambele Mercedes-uri și în fruntea clasamentului, pentru că ploaia nu a fost suficientă pentru a trece pe intermediare. Doar o a doua ploaie începând cu turul 26 a fost suficient de puternică pentru a face acest lucru.

Doar Verstappen și Carlos Sainz au realizat imediat ce se întâmplă în față. La McLaren și Mercedes, piloții au fost tentați să mai facă un tur, poate și din cauza ploii slabe anterioare.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

McLaren

McLaren își recunoaște greșeala: Calculul opririi la boxe este greșit

La McLaren, o eroare grosolană de calcul a multiplicat penalizarea pe care au plătit-o pentru turul suplimentar. “Am fost prea lacomi și nu am vrut să acceptăm că vom pierde timp cu o oprire dublă”, spune șeful echipei, Andrea Stella. Piastri ar fi trebuit să aștepte în spatele lui Norris la boxe și aproape sigur ar fi pierdut locul doi în fața lui Hamilton. Inginerul de cursă Tom Stallard îi explicase deja această situație australianului la radio. Deoarece niciunul dintre ei nu a îndrăznit să oprească în turul 26, dar Norris a vrut să o facă în turul 27, Piastri a trebuit să rămână pe dinafară.

Poziție McLaren #81
Turul 24
Wellington Tom Stallard: “Clasa 1 la boxe. Încep 30 de minute de ploaie.”
Woodcote Piastri: “Pare un pic mai puternic și pe pistă.”
Hangar Stallard: “Încă clasa 1 în pit lane. Cealaltă mașină trece.”

Turul 25
Wellington Stallard: “Ricciardo pierde ceva timp, este cu o jumătate de tur în urmă.”
Copse Stallard: “Oscar, credem că ploaia se va înteți.”
Hangar Piastri: “Da, este prea devreme pentru Inters.”

Turul 26
Start Stallard: “Ricciardo este acum cu 1,5 secunde peste delta sa.”
Woodcote Piastri: “Chiar în fața lui Inters.”
Copse Stallard: “Oscar, ar trebui să ne oprim dacă Lando rămâne afară?”
Maggotts Piastri: “Da.”
Hangar Piastri: “Greu de spus. Cred că trebuie să mergem mai departe.”
Vail Stallard: “Ploaia este identică în boxe.”

Turul 27
Start Stallard: “Verstappen se oprește.”
Wellington Stallard: “Ricciardo pierde mai mult timp în virajul 9 și în curbele în S.”
Woodcote Stallard: “Clasa 1.5 la boxe.”
Piastri: “Anunțați-mă dacă sunt mai rapide.”
Hangar Stallard: “Bine, Verstappen este mai rapid.”
Piastri: “Cât de mult? Pierd timp în spatele lui Lando.”
Stowe Stallard: “Lando se oprește, recomand să rămâi afară.”
Piastri: “Confirm.”

În loc de doar cinci secunde la dubla oprire, Piastri a pierdut totul. Mai ales în sectorul central umed. Verstappen, care prinsese perfect turul 26, câștigase deja peste cinci secunde față de Mercedes și Norris într-un singur tur. Și Piastri? Înainte de oprire, avea zece secunde avans față de Verstappen, pe locul doi. Patru tururi mai târziu, la finalul rotației, era al șaselea, la zece secunde în spatele lui Red Bull. 20 de secunde pierdute.

McLaren

Pierderea lui Piastri pe sector
Pierderea de timp a lui Oscar Piastri pe pneuri slick în turul 28.

Aparent, nu a fost logic pentru McLaren că pista ar deveni mai umedă, chiar dacă ploaia a rămas constantă. “Mai ales cu ploaia constantă, nu a fost ca și cum ar fi avut condiții mai ușoare”, poate recunoaște Stella doar în retrospectivă. “Ar fi trebuit să-l forțăm pe Oscar și să-i spunem: Îmi pare rău, oprire dublă”.

A doua greșeală: Lando Norris este oprit prea târziu

Acum McLaren îl avea doar pe Norris în fruntea cursei. Dar el a păstrat conducerea în faza intermediară. Grupul fruntaș a stat la pândă în condiții de umezeală timp de zece tururi bune. Apoi s-a deschis. De data aceasta, Hamilton a fost primul om la boxe. Verstappen l-a urmat. Comunicarea a fost exemplară. Schimb minim, eficient de informații. De fapt, acesta a fost și cazul unei perechi McLaren. Dar nu și cu Norris și inginerul de curse Will Joseph.

Poziția McLaren #4
Turul 35
Joseph: “Nu uitați, ei au doar soft sau hard.
Avem medium dacă vrem.”
Norris: “Încă plouă tare.”

Turul 36
Joseph: “Jumătate din clasă la boxe, e mai puțin, și vine soarele.”

Turul 37
Joseph: “Lando, ce părere ai de soft vs. medium?”
Norris: “Dificil.”
Norris: “Trebuie să pui soft-ul. Dacă vrem să acoperim asta.”
Norris: “Da, va fi uscat pe alocuri.”

Turul 38
Joseph: “Nu se mai așteaptă ploaie. Încă 14 după asta.
Credem că soft-ul ar fi în regulă.”
Norris: “Da, cred că trebuie să fie moale. Încă destul de umed.”

Turul 39
Joseph: “Hamilton, Red Bull oprește.”
Norris: “Cum e softul, cine conduce?”
Joseph: “Pe tur, soft-ul nu pare mai rapid.
Oscar se oprește pentru mediu.”
Norris: “Da. Box. Box.”
Joseph: “Verstappen pe hard.”
Norris: “Trebuie să ne oprim. Softul este mai bun. Sau orice slick.”
Joseph: “Putem acoperi oameni ca Verstappen cu medium.
Sau cu soft, oameni ca Hamilton.”
Norris: “Hamilton … Cred că Hamilton.
Sau crezi că mediu. Nu-mi pasă.”
Joseph: “Vom merge pe soft.”

Există mai multe probleme de rezolvat. Nu în ultimul rând, o discuție interminabilă despre anvelopa potrivită. Vom trece peste alegerea finală a pneurilor soft într-un moment. În primul rând, totuși, trebuie remarcat: Pentru Hamilton și Verstappen, pneul a fost o decizie luată de la gropi. Piastri a realizat imediat ce dorea după ce a fost întrebat.

McLaren

Poziție McLaren #81
Turul 37
Stallard: “Aproape gata la boxe.”
Piastri: “Începe să se usuce rapid.”
Piastri: “Ar putea fi ca turele de observație.”
Stallard: “Ploaia s-a oprit.”
Stallard: “Concurenții nu au medium. Noi credem că medium este cea mai bună anvelopă.
Mai sunt 15 tururi…”
Piastri: “Da, da, este cea mai bună anvelopă.”

Turul 38
Piastri: “Trebuie doar să prindem turul.”
Piastri: “Este foarte aproape de slicks.”
Stallard: “Timpii pe tur sunt foarte aproape de crossover, nimeni nu se oprește încă.”
Stallard: “Hamilton se oprește.”
Piastri: “Cred că box, cred că box.”
Stallard: “Box, box.”

Verstappen și Piastri și-au amintit imediat și de tururile de observație de pe grilă, unde condițiile meteo erau similare. Norris s-a agitat, au curs din ce în ce mai multe informații. Cu un tur înainte de final, Hamilton l-a depășit cu un salut vesel și a preluat conducerea.

McLaren își recunoaște greșeala: Nu trebuie să suprasolicităm piloții

“În aceste condiții, am vrut să discutăm condițiile cu Lando”, spune Stella. El însuși știe că domeniul de aplicare a fost o greșeală: “Avem posibilitatea de a lua această decizie. Avem mai multe informații, mai mulți oameni. Responsabilitatea pentru alegerea medium în loc de soft revine echipei. Și aceasta ar fi fost cea mai bună alegere. Aceasta este 100% responsabilitatea mea pe peretele boxelor. Pilotul își dă cu părerea. Peretele de la boxe ar fi trebuit să spună, hai să mergem pe mediu”.

McLaren

A treia greșeală: Lando Norris vrea- și primește – pneuri soft

Acest lucru ne aduce la următoarea greșeală. Tot ceea ce a declanșat dezbaterea radio de un tur și jumătate între Norris și Joseph a fost decizia complet greșită de a opta pentru pneuri soft. Lui Christian Horner, șeful echipei Red Bull, i se învârte capul. Fără să fie întrebat, pilotul său a luat-o tare, pentru că era de la sine înțeles pentru Red Bull: “De neînțeles. McLaren a fost singura echipă cu mediumuri noi. Și nu conduce pe ea … A fost pneul perfect”.

Doar McLaren a păstrat două seturi de medium pentru fiecare pilot. A fost perfect cu 15 tururi înainte de final. Pe ploaie, pneul dur nu a fost atât de ușor de adus la temperatură. Dar cea moale nu ar fi rezistat 15 tururi. Așa că Verstappen a primit pneul dur. “Am văzut în primul stint că cei care îl aveau erau varză”, spune Horner despre pneul moale. În șapte tururi la start, Esteban Ocon și Zhou Guanyu s-au accidentat pe ea. Acest lucru s-a repetat unu la unu în spate cu Norris. Ca urmare, acesta nu a putut nici să-l atace pe Hamilton, nici să-și apere locul doi în fața lui Verstappen.

McLaren

McLaren recunoaște greșeala: Nu ar fi trebuit să se uite la Lewis Hamilton

Dar Piastri a ales corect mediul. De ce nu a făcut-o Norris? După oprirea lui Lewis Hamilton, în garajul Norris s-a instalat un fel de fixație a obiectivului: Când devii atât de fixat pe un obiect încât orice altceva devine neclar. “Lewis pe soft este unul dintre factorii perturbatori în decizia noastră”, spune Stella. “Mediul ar fi mai rapid în cele din urmă. Dar cât de mult pierzi în primele trei tururi? Și cât de mare este riscul de a pierde mașina pe un teren umed?

“Am fost prea influențați de Lewis”, recunoaște Stella. O parte din problemă este că Hamilton le-a reamintit tuturor la Silverstone că este regele incontestabil al conservării pneurilor. La Silverstone, această abilitate este recompensată masiv în virajele de mare viteză. Iar Hamilton a dat o lecție de protecție a pneurilor. Anvelopa moale a început să se degradeze abia în ultimul tur.

Este foarte posibil ca niciun alt pilot să nu fi reușit asta. Pentru Stella, care recunoaște acest lucru fără ezitare, nu este nici măcar sigur că Norris ar fi câștigat pe medii: “Am fi putut rămâne blocați în cutia lui de viteze, dar depășirea este o altă poveste”.

McLaren

A patra greșeală: Lando Norris este oprit prea încet

A mai existat un motiv pentru care McLaren l-a lăsat pe Norris deoparte atât de mult timp. Au crezut cu tărie că a fi reactiv ar fi suficient. Că pista nu va fi imediat atât de rapidă la punctul de intersecție încât slick-ul de pe turul exterior să fie imediat mai rapid decât cel intermediar. Iar Norris a avut în cele din urmă un avans de două secunde înainte de secvența de schimbare din turul 37.

“Am crezut că cu încă un tur ne vom păstra avansul”, a spus Stella. Norris și-a depășit poziția doar pe linia de boxe umedă. Mecanicii au trebuit să avanseze, iar oprirea a durat 3,77 secunde, cu 0,78 mai mult decât schimbarea lui Hamilton. “Este suficient, dar nu garantează că va rămâne în față în virajele 3 și 4”, a conchis Stella.

McLaren

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss