Latest Posts

Max Verstappen se impune în Texas la Marele Premiu al Statelor Unite. –Cursă– Pirelli Report.

Vizualizări: 11354

Max Verstappen de la Red Bull Racing a câștigat duminică Marele Premiu al Statelor Unite pe Circuitul Americilor, după o luptă tensionată cu rivalul pentru titlul de Formula 1, Lewis Hamilton, de la Mercedes AMG F1.

Verstappen

Momente cheie:

  • Pilotul Red Bull, Max Verstappen a câștigat o intensă cursă tactică cu o strategie cu două opriri, pornind din pole-position. După ce a pierdut conducerea în favoarea pilotului Mercedes, Lewis Hamilton după start, Verstappen a făcut prima sa oprire pentru a trece de pe pneurile medium P Zero Galben pe cele hard P Zero Alb în turul 11, cu un „undercut” de succes care i-a readus șefia cursei față de rivalul său, care a oprit trei tururi mai târziu.
  • În cea de a două rundă de opriri, olandezul a oprit din nou înaintea lui Hamilton: care a stat pe pistă cu opt tururi mai mult pentru a avea pneuri hard mai proaspete spre finalul cursei, față de pneurile hard ale pilotului Red Bull, apropiindu-se la mai puțin de o secundă când s-a trecut linia de sosire.
  • Atât Verstappen, cât și Hamilton au adoptat aceeași strategie, medium-hard-medium, în timp ce pilotul Red Bull, Sergio Perez sosit al treilea (care a avut la dispoziție un singur set de pneuri noi hard) a efectuat două stinturi pe medium urmate de un singur stint pe hard.
  • Uzura și degradarea au fost destul de ridicate, la același nivel observat în antrenamentele libere pe solicitantul circuit COTA: caracterizat de denivelări, o suprafață asfaltică agresivă și un foarte rapid prim sector.
  • În ciuda unor ușoare averse în dimineața cursei, condițiile au rămas uscate și calde în cursă, dar cu puțin vânt. Cursa s-a derulat la o temperatură de 31 de grade în aer, respectiv 39 la nivelul pistei.
  • Toți piloții au pornit în cursă cu pneurile medium P Zero Galben, cu excepția pilotului Ferrari, Carlos Sainz și a lui Yuki Tsunoda de la Alpha Tauri care au pornit pe soft-ul P Zero Roșu (pe care l-au utilizat pentru a obține cel mai bun timp în Q2 sâmbătă).
  • Așa cum era de așteptat majoritatea a mers pe o strategie cu două opriri, doar doi piloți oprind de trei ori.

Marele Premiu al Belgiei

Strategii Pitstop în timpul cursei:

Verstappen

Verstappen

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cum a performat fiecare pneu:

  • HARD C2: Principala compoziție utilizată în cursă, majoritatea piloților efectuând două stinturi pe pneul alb și gestionând relativa sa ușoară degradare în solicitantele condiții ale acestei curse. Ultimul stint al lui Verstappen pe această compoziție a durat 27 de tururi, în timp ce Hamilton l-a utilizat pentru a obține punctul bonus pentru cel mai rapid tur al cursei.
  • MEDIUM C3: Ales de către majoritatea pentru start. Pilotul Aston Martin, Lance Stroll a efectuat cel mai lung stint cu aceste pneuri, 18 tururi, în timp ce coechipierul său Sebastian Vettel a efectuat stintul intermediar pe medium: 21 de tururi. Așa cum era de așteptat, acest pneu a avut nevoie de un management mai atent în condițiile de cursă.
  • SOFT C4: Așa cum era de așteptat, pilotul Ferrari, Carlos Sainz a efectuat 11 tururi pe acest stint la începutul cursei, fiind unul dintre cei doi piloți care au luat startul pe el. Atât el, cât și Tsunoda au încheiat în puncte după un scurt prim stint urmat de alte două stinturi mai lungi pe hard.

Verstappen

Verstappen

Max Verstappen se impune în Texas la Marele Premiu al Statelor Unite. –Cursă– Pirelli Report.

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
„Uzura a fost mai ridicată decât ne-am așteptat pe această pistă încinsă și abrazivă, care a făcut ca toată lumea să aleagă medium pentru start pentru ca apoi să se focuseze pe hard ca pneu principal. Acesta a rezistat extrem de bine în aceste condiții, cu ceva stinturi lungi care au ajutat la un finish strâns între protagoniștii campionatului.

Atât Max Verstappen, cât și Lewis Hamilton au avut exact aceeași alocare de pneuri înainte de cursă, dar pe care au utilizat-o în moduri diferite, Hamilton profitând de pneurile mai proaspete pe final, iar Verstappen capitalizând pozițiile pe pistă obținute prin „undercut”-uri. Rezultatul a fost un duel strategic fantastic care a dus la o finală strânsă între doi piloți aflați în vârful acestui sport, și care și-au manageriat perfect pneurile.”

Rezultate complete, Marelui Premiu al Principatului Monaco:

Verstappen

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 / Pirelli
Photocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss