Latest Posts

Max Verstappen câștigă sprintul F1 în Austria: “Nu a fost frumos!”

Vizualizări: 12988

Situația părea inițial complicată între Max Verstappen și Sergio Perez după dubla Red Bull – Nico Hülkenberg, unul dintre piloții cursei.

Max Verstappen a câștigat sprintul palpitant din F1 de pe Red Bull Ring din Spielberg în fața coechipierului său Sergio Perez și și-a adăugat astfel încă opt puncte în contul său. Nico Hülkenberg (Haas) a fost aproape de a deveni senzația cursei și în final a adunat două puncte pentru locul 7 cu un poker îndrăzneț de pneuri.

Cu toate acestea, după un prim tur încins între Verstappen și Perez, situația nu a fost deloc bună la Red Bull. Verstappen a declarat la radioul de la boxe după ce a trecut linia de sosire: “Nu a fost frumos la ieșirea din virajul 1. Asta ar fi putut provoca un accident mare. Nu este în regulă. Va trebui să vorbim despre asta”.

Verstappen

Pe o pistă care a fost umedă la început și s-a uscat la final, primii cinci clasați au condus până la final cu pneuri intermediare. Aceștia au fost Max Verstappen si Sergio Perez (Red Bull), Carlos Sainz (Ferrari), Lance Stroll și Fernando Alonso (Aston Martin).

Nico Hülkenberg (Haas), care la un moment dat se afla pe locul al doilea, a terminat cursa pe locul 6. Celelalte puncte din Campionatul Mondial au revenit lui Esteban Ocon (Alpine) și George Russell (Mercedes).

Lewis Hamilton (Mercedes) a fost al zecelea, iar Charles Leclerc (Ferrari) al doisprezecelea. Toți cei 20 de piloți care au luat startul au văzut steagul final.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ce s-a întâmplat în faza de pornire?
19 piloți au luat startul pe pneuri intermediare, doar Valtteri Bottas (Alfa Romeo) a montat slick-uri medii. Cu toate acestea, nu existau semne de îmbunătățire a vremii, așa că finlandezul a intrat la finalul turului de încălzire pentru a trece și el pe intermediari. Așa că a fost nevoit să pornească de la boxe. De pe locul 19 pe grilă, a fost un risc pe care și l-a putut asuma. Și a pierdut: Bottas a terminat al 20-lea și ultimul.

Verstappen

La Red Bull, nervii erau deja la pământ înainte de start. Perez a alunecat de pe pistă în turul de încălzire, dar a reușit să continue și să ocupe poziția sa normală de start. Și de acolo a plecat mai bine decât Verstappen și a preluat conducerea înainte de primul viraj.

Verstappen, încurajat de zeci de mii de fani olandezi la Red Bull Ring, nu a permis acest lucru. A ieșit mai bine din virajul 1, dar Perez a tras la dreapta și i-a închis ușa. Verstappen a răbufnit: “M-a împins, ce naiba!”

Helmut Marko analizează în interviul pentru ‘ORF’: “Nu era necesar. Trebuie să mă uit mai atent și apoi să vorbesc cu ‘Checo’. Poate că nu l-a văzut. După aceea, oricum totul s-a terminat, pentru că Max s-a îndepărtat de el”.

Verstappen vorbise deja cu Perez când apoi a adus în discuție radioul său de la boxe în timpul conferinței de presă: “În primul moment nu știi toate motivele”. Și: “între noi este totul bine”.

Perez a declarat că “am încercat să îmi apăr linia și nu mi-am dat seama că Max era deja lângă mine.. Nu ploua prea tare, dar era dificil să vezi în spate. Când mi-am dat seama că Max era acolo, era deja prea târziu. Dar am rezolvat totul după cursă între noi”.

A continuat duelul după aceea la fel de dur?
În orice caz, în vârful dealului de dinaintea virajului 3, Verstappen a recurs la o rangă pentru a intra pe interior lângă Perez și a preluat efectiv conducerea. Însă ambii au fost nevoiți să frâneze pentru a evita o coliziune. Acum Perez era supărat: “Ce s-a întâmplat cu Max?”

Verstappen

Norris a mirosit pentru scurt timp șansa de a prelua conducerea, dar a fost nevoit să frâneze pentru a evita să se izbească de Red Bulls. Acest lucru l-a costat impulsul și l-a aruncat înapoi pe locul 10. Hülkenberg a reușit să profite de acest lucru, depășindu-l pe Perez în virajul 4 și beneficiind de duelul Red Bull.

Apropo, acest lucru a fost cu adevărat interesant doar în primul tur. Cu zece tururi înainte de final, Verstappen avea deja un avans de zece secunde față de coechipierul său. Și a condus în siguranță spre casă următoarea victorie pe unul dintre circuitele sale preferate. Acest lucru s-a datorat și faptului că Red Bull a putut să ruleze pe intermediari pe o pistă uscată fără a-și asuma riscuri datorită avansului său deja superior.

Cum a decurs cursa lui Hülkenberg?
După cinci tururi, Hülkenberg era la 2,8 secunde în spatele lui Verstappen și la 2,0 secunde în fața lui Perez, pe locul 2. Haas-ul, în mod normal un “mâncător de pneuri”, a funcționat perfect în condiții de răcoare și de ploaie. Secretul în aceste condiții nu a fost de a împiedica supraîncălzirea pneurilor, ci de a le aduce la temperatură. O disciplină pe care Hülkenberg și Haas au stăpânit-o perfect.

Verstappen

Coechipierul său Kevin Magnussen se afla pe locul zece la startul cursei, cu cele două Mercedes-uri în spate. Cu toate acestea, Magnussen nu s-a putut ține mult timp de ele. Cam în același timp, când Alonso a răspuns “potențial da” la întrebarea dacă pista s-ar putea usca până la finalul cursei, avansul lui Hülkenberg față de Perez s-a redus la 0,5 secunde. Asta se întâmpla în turul 10 din 24.

În turul 12 – pista devenea acum încet-încet mai uscată – Perez a fost apoi de neoprit. Hülkenberg a reușit încă să se apere în virajul 3, dar în virajul 4 nu a mai putut să ofere rezistență. Și doar un tur mai târziu, a căzut în spatele lui Sainz în același punct.

Apoi, în turul 17, Hülkenberg a pariat și a trecut la soft slick-uri. Cu două tururi mai devreme, schimbase Russell, care abia începuse să stabilească cei mai buni timpi de sector cu ele. Pentru Russell, pokerul a funcționat. În unele momente a fost cu două secunde și jumătate mai rapid decât Verstappen, liderul clasamentului, pe pneuri intermediare.

Hülkenberg și Russell au depășit unul dupa altul in finală datorită pneurilor mai bune. În final, Hülkenberg a fost la doar 1,1 secunde în spatele lui Alonso, care a lăsat să se înțeleagă că ar fi putut să-l depășească pe Stroll cu o manevră de pilotaj, dar în cele din urmă nu a făcut-o.

Aproape nimeni nu ar fi crezut că pokerul lui Hülkenberg va funcționa în momentul deciziei. Nici măcar Verstappen. El recunoaște: “Când am auzit că cineva a trecut la slick-uri, m-am gândit doar: ‘Noroc! Pentru noi, a fost cu siguranță lucrul corect să terminăm pe intermediare”.

Hülkenberg însuși analizează: ” De fapt, pneul inter și pista umedă ni s-au potrivit. Dar apoi sa uscat pista și a mâncat destul de mult pneurile. Pentru noi și pentru mine s-a simțit un pic mai mult decât pentru alții. La un moment dat a fost destul de clar că aveam nevoie de pneurile slick.

Verstappen

Cât de mulțumit se declară Sainz cu P3?
Pilotul Ferrari este mulțumit de faptul că ultimele actualizări par să funcționeze, mai ales în virajele rapide. Chiar dacă nu totul a fost perfect în cursă: “Pe ploaie, am avut dificultăți cu pneurile din față. A fost prima dată cu Inter în acest weekend. Nu știi dinainte ce să faci cu echilibrul. Poate că a fost un pas prea exagerat acolo”.

Și mai spune: “Sper că acesta este începutul redresării pentru noi. Am avut un sentiment bun în mașină tot weekendul. Chiar dacă Red Bull este încă prea rapid pentru noi. Mâine vom ști asta mai precis”.

Se acordă de fapt puncte pentru Sprint?
Câștigătorul primește opt puncte pentru F1 Sprint (8-7-6-6-5-4-4-3-2-1); cu toate acestea, victoria nu contează ca o victorie clasică de Grand Prix pentru statisticile veșnice. În plus, există medalii pentru primii trei clasați și nu există trofee.

Spre deosebire de primele Sprinturi F1, însă, rezultatul nu contează pentru grila de start a Marelui Premiu de duminică. Acest lucru a fost deja stabilit vineri seară, în cadrul unei calificări clasice.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Verstappen
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss