Latest Posts

Max Verstappen câștigă în Qatar, coșmar pentru Mercedes

Vizualizări: 14013

Max Verstappen domină farsa pneurilor în Qatar. Oscar Piastri și Lando Norris pe podium la ordinea echipei McLaren. Lewis Hamilton provoacă un accident cu George Russell.

Max Verstappen nu a lăsat niciun dubiu cu privire la supremația sa ca triplu campion mondial de Formula 1 în cursa din Qatar. Pilotul echipei Red Bull a sărbătorit a 14-a victorie impunătoare a sezonului într-un Mare Premiu dominat de pneuri, ceea ce echivalează cu cel de-al 49-lea succes al carierei sale. Podiumul a fost completat de piloții McLaren, Oscar Piastri și Lando Norris, după ce echipa a emis un ordin de abandon. Pentru Mercedes, cea de-a 17-a cursă a sezonului a fost un dezastru. Lewis Hamilton și George Russell s-au ciocnit după start.

Cursa a început cu un adevărat coșmar pentru Mercedes. Russell și Hamilton l-au atacat pe Verstappen pe exteriorul virajului unu după start, ceea ce a dus la un contact între cei doi coechipieri. Hamilton a virat prea tare și l-a atins pe Russell. Septuplul campion mondial a avut parte de partea proastă în această coliziune, duminica fiind terminată pentru el după doar câțiva metri. După repornire, cursa a fost determinată, așa cum era de așteptat, de kilometrajul maxim al pneurilor stabilit de Pirelli.

Verstappen a controlat în permanență acțiunea în față și s-a impus după 57 de tururi cu un avans de cinci secunde față de Piastri. Australianul l-a devansat la limită pe Norris, după ce acesta din urmă a fost nevoit să se rețină la instrucțiunile echipei. Russell a recuperat teren după incidentul cu Hamilton și a terminat al patrulea. În spatele său, Charles Leclerc, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Sergio Perez și Guanyu Zhou au completat punctele.

Verstappen

Pirelli forțează trei opriri la boxe în Qatar

Alegerea pneurilor: Problemele cu pneurile Pirelli au continuat și în cursa de duminică. După ce au examinat pneurile folosite în sprint, italienii au forțat strategia obligatorie de trei opriri pentru Marele Premiu, care fusese deja amenințată vineri. De teamă că bordurile din Losail ar putea duce la deteriorarea pneurilor, au fost permise doar maximum 18 tururi cu un set nou de pneuri, ceea ce a făcut ca trei schimbări de pneuri să fie inevitabile pe distanța de 57 de tururi a cursei. Pentru pneurile deja uzate, a fost calculat un factor pentru a determina durata maximă de viață.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pentru primul stint, aproape toți piloții au optat pentru pneul mediu. Doar Hamilton, Bottas, Lawson și Magnussen au ales compoziția moale. Perez, care a pornit de la boxe după ce a schimbat diverse componente ale motorului, a fost singurul care a optat pentru pneul dur. Doar 19 din cele 20 de mașini au fost pe grilă după ce Ferrari-ul lui Carlos Sainz a fost găsit cu o defecțiune la sistemul de alimentare cu combustibil în ora dinaintea startului. Ca urmare, spaniolul nu a putut lua parte la cursă.

Verstappen

Hamilton și Russell aruncă Mercedes în dezastru

Startul: La fel ca la sprint, acțiunea a fost imediată în primii metri. Verstappen a plecat din pole position și și-a păstrat conducerea în cursa spre primul viraj. În spate, a avut loc o ciocnire între piloții Mercedes. Hamilton a încercat să îl depășească pe Russell pe exterior în primul viraj, iar pneul său spate drept a atins roata față stânga a coechipierului său. Hamilton și-a pierdut roata spate dreapta și a alunecat în pietriș. Pentru el, cursa s-a terminat pe loc. Russell a coborât pe ultima poziție și s-a îndreptat spre boxe pentru o verificare și pentru pneuri noi.

Cursa a fost neutralizată de mașina de siguranță pentru recuperarea mașinii lui Hamilton. Comisarii au programat o investigație asupra locului faptei pentru după cursă. În spatele lui Verstappen, Piastri s-a aflat pe poziția a doua. Câștigătorul sprintului a făcut un start bun de pe locul șase și i-a devansat pe Alonso, Leclerc, Ocon, Norris, Gasly, Tsunoda, Hülkenberg și Albon. Cu Bottas, Magnussen Stroll și Lawson, patru piloți au profitat de perioada de safety car pentru primul schimb de pneuri.

Verstappen

Hülkenberg se crede Sainz și este penalizat

Evoluția din startul cursei: În turul 5 a avut loc relansarea. Verstappen l-a surprins pe Piastri și l-a distanțat imediat cu peste o secundă. Cu toate acestea, pilotul McLaren a refuzat să se lase scuturat și a dat totul pentru a fi din nou în fereastră atunci când DRS-ul a fost eliberat. În spatele său, plutonul a urmat la intervale identice. Russell l-a prins pe Perez în urmărirea sa și a fost din nou al 13-lea.

Hülkenberg a preluat locul opt de la Tsunoda, dar bucuria a fost de scurtă durată. Controlul cursei a emis o penalizare de 10 secunde împotriva pilotului Haas pentru că s-a aliniat pe poziția de pe grila lui Sainz. Când DRS-ul a fost eliberat, sclipirea lui Piastri s-a stins. Verstappen era deja cu două secunde în fața lui. În spatele său, Alonso a fost, de asemenea, nevoit să abandoneze după ce aproape a pierdut mașina într-o alunecare la intrarea în virajul cinci și a trecut prin zona de fugă.

Verstappen

Verstappen controlează cursa

Prima fază de oprire la boxe: În turul zece, a început prima fază de oprire la boxe. Tsunoda a luat un nou set de pneuri medium. Un tur mai târziu, Ocon i-a urmat exemplul, urmat de Alonso și Gasly în turul al doisprezecelea. Efectul de domino a forțat concurența să intre în acțiune. Piastri și Leclerc s-au oprit în turul treisprezece. Norris, Hülkenberg și Sargeant au intrat pentru o oprire la boxe în turul 14. Hülkenberg și-a ispășit penalizarea de timp pentru infracțiunea de pe grilă în acest timp. Russell a urcat pe poziția a doua ca urmare a opririlor la boxe, dar la rândul său s-a îndreptat către echipa sa pentru pneuri medium noi în turul 15.

Verstappen a continuat să ruleze calm în față. Albon era deja la 22 de secunde în spatele său, pe locul doi. În afară de pilotul Williams, urmăritorii Perez și Zhou nu se opriseră încă. Ambii piloți Red Bull au schimbat pneurile pentru prima dată în turul 18. Albon a preluat pentru scurt timp conducerea, dar era acum la limită cu durata de viață a pneurilor și a trebuit să schimbe și el cauciucurile în turul următor. Același lucru a fost valabil și pentru Zhou.

Verstappen

Perez colectează penalizări pentru limita de pistă

Restul cursei: După prima oprire la boxe, Verstappen a condus în fața lui Piastri, Bottas, Stroll, Alonso, Norris, Leclerc, Ocon, Gasly și Russell. La Aston Martin a avut loc apelul radio de ordin de echipă. Lui Stroll i s-a spus să îl lase pe Alonso să treacă din cauza diferenței de strategii. Canadianul s-a conformat prompt solicitării de a face schimb de locuri.

După opririle timpurii la boxe în timpul perioadei de safety car, Bottas, Stroll, Magnussen și Lawson au fost nevoiți să schimbe pneurile pentru a doua oară din turul 22. Albon, Lawson și Perez au avut probleme pentru prima dată înainte de pauză. Trioul a fost la o singură abatere de la limita de pistă distanță de o penalizare de timp după numai 25 de tururi. Trei tururi mai târziu, Perez a fost primul care a încasat penalizarea de cinci secunde.

Verstappen

Curul lui Alonso arde

A doua oprire la boxe: În turul 26, Piastri, Leclerc și Ocon au făcut a doua oprire la boxe. Ei nu parcurseseră încă cele maxim 18 tururi permise de la primul schimb de pneuri, dar au fost nevoiți să intre din nou în service din cauza pneurilor cu care porniseră deja. De data aceasta au schimbat de la medium la hard. Alonso, Gasly și Sargeant au oprit și ei pentru pneuri hard în turul 27.

Lucrurile au devenit incomode pentru Alonso în cockpit. El a raportat la radio că scaunul său de la fese prezenta o evoluție neobișnuit de mare a temperaturii. Cu toate acestea, echipa sa nu a reușit să remedieze situația în timpul opririi la boxe. În turul 28, Norris și Hülkenberg au schimbat, de asemenea, pneurile pentru a doua oară. Ca urmare, Russell a revenit pe locul doi.

De pe pozițiile trei și cinci, Perez și Albon au intrat și ei la boxe în turul 32. Mexicanul și-a ispășit penalizarea de timp cu această ocazie. În turul 33, Russell a schimbat pe hard și a coborât pe poziția a șasea. Înaintea lui, Alonso a făcut o greșeală în virajul doi.

Spaniolul a alunecat în afara pistei în viraj și a derapat pe pietriș. La reintrare, aproape că s-a izbit de Leclerc, în spatele căruia a reintrat pe poziția a șaptea. Verstappen a făcut a doua oprire la boxe în turul 35 și și-a păstrat poziția de lider cu șase secunde față de Piastri.

Verstappen

Sargeant este nevoit să se retragă din cauza stării de greață

Parcursul cursei: În turul 36, Sargeant a anunțat la radio că nu se simte bine. Echipa l-a sfătuit să oprească mașina, dar americanul a dat asigurări că poate continua și a rămas deocamdată pe loc. Șeful echipei Williams, James Vowles, a declarat că Sargeant s-a simțit bine înainte de start, dar și-a exprimat în mașină că se simțea de parcă ar fi vrut să vomite.

Pentru Perez, a existat a doua penalizare pentru limita de pistă în turul 39. Mexicanul se afla pe locul 11 și a primit mesajul că va trebui să servească cinci secunde în plus la următoarea oprire la boxe. Aceeași soartă au avut-o și Stroll, Gasly și Albon. Pentru Sargeant, pragul de toleranță a fost depășit în același timp. Începătorul de la Williams a încetinit în ultimul sector și a revenit la boxe pentru a se retrage din cauza stării sale de sănătate.

Verstappen

Ordin de echipă la McLaren

Faza finală: A treia și ultima fază de oprire la boxe a început în turul 40. Bottas, Stroll, Magnussen, Lawson și Hülkenberg au deschis turul. Un tur mai târziu, Tsunoda a oprit și el. Pentru Piastri, Leclerc, Ocon și Perez, a venit rândul ultimei opriri la boxe în turul 44. Norris, Alonso, Gasly și Albon i-au urmat imediat. Verstappen, Russell și Zhou au fost singurii piloți rămași să schimbe pneurile.

Norris a primit instrucțiuni de la echipa sa în turul 47 să nu-l atace pe Piastri în lupta pentru locul doi. Britanicul și-a exprimat prin radio lipsa de înțelegere pentru această decizie, invocând avansul său de peste 20 de secunde față de Leclerc. Echipa nu a fost de acord, dar Norris a mărit ritmul și a refuzat să gestioneze diferența față de Piastri. În turul 51, Russell a fost nevoit să intre la boxe pentru un ultim schimb de pneuri. El a montat pneuri soft pentru sprintul final și a reintrat în acțiune pe locul patru, dar la 17 secunde în spatele lui Norris.

Verstappen s-a oprit pentru pneuri medium un tur mai târziu și a revenit pe pistă ca lider, cu patru secunde în fața lui Piastri.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Verstappen
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss