More

    Latest Posts

    Max Verstappen a fost omul de bătut vineri în Canada.

    Max Verstappen, de la Red Bull, a deschis bataia pentru Marele Premiu al Canadei, impunând ritmul în prima sesiune de antrenamente de Formula 1 în fața lui Carlos Sainz și Fernando Alonso.

    Verstappen

    Campionul în exercițiu a fost în mod constant în fruntea vremurilor la Montreal, care își face prima apariție în calendar de la evenimentele controversate din 2019. Max Verstappen a dat startul weekendului în timpul căruia va lua startul în cel de-al 150-lea GP al său, rulând cu 0,25s în fața celui mai rapid pilot al Scuderia Ferrari, Fernando Alonso fiind al treilea, depășindu-i pe Sergio Perez și Charles Leclerc.

    În timp ce amenințarea de ploaie a fost calculată la doar 20% pentru această sesiune, norii gri care se apropiau au dus la o activitate intensă pe pistă imediat ce a început numărătoarea inversă de o oră. Yuki Tsunoda a fost urmat în condiții de vânt de Alfa Romeo și Daniel Ricciardo, în timp ce doar cei de la Williams Racing și Alonso au rămas inițial în garajele lor. Iar dintre cei care au ieșit direct la start, toți, cu excepția lui Yuki Tsunoda și Charles Leclerc (ambii pe softuri), au ieșit cu un set de pneuri C4 Pirelli de compoziție MEDIUM cu pereți galbeni.

    Markerii inițiali au cochetat în jurul efortului de 1m20s și 1m19s înainte ca Max Verstappen să înceapă să scadă semnificativ ritmul în timp ce a înregistrat un 1m17.991s pentru a se situa la 1,4s în fața lui Lewis HamiltonValtteri Bottas, Daniel Ricciardo și Carlos Sainz au rulat cu aproximativ o secundă în urma lui Max Verstappen, înainte ca Lewis Hamilton să coboare la 1m18.613s și să reducă diferența la șase zecimi.

    Verstappen

    Toate cele 20 de mașini s-au aventurat după șase minute pentru a maximiza timpul de circuit după ploile torențiale de joi seara, înainte ca Valtteri Bottas să urce în top cu efortul său de 1m17.902s. În acest moment, Max Verstappen făcea un tur de răcorire pentru a-și reenergiza pneurile, dar apoi a izbutit rapid cele mai rapide sectoare al doilea și al treilea pentru a reveni pe primul loc cu un 1m16.507. Acesta a decimat în mod corespunzător timpul lui Valtteri Bottas cu 1,4s.

    Prima cursă semnificativă a învingătorului de la Monaco, Sergio Perez, l-a adus pe mexican la o jumătate de secundă în urma coechipierului său, până când Max Verstappen a făcut un alt tur de pistă. Pilotul RB18 a finalizat un sector curat în acea etapă pentru a coborî la 1m15,799s, ceea ce l-a împins inițial la 1,2s față de Sergio Perez în fruntea clasamentului. Max Verstappen a mai găsit încă nouă sutimi cu următoarea sa încercare, înainte ca Sergio Perez să fugă în frunte după 14 minute datorită unui 1m15.660s, care l-a plasat prompt cu patru sutimi în față.

    După începutul agitat al procedurilor, activitatea de pe pistă a dispărut practic după prima treime a sesiunii, înainte ca Sergio Perez, apoi Max Verstappen să treacă la pneuri SOFT după 28 de minute. Cu toate acestea, Max Verstappen a revenit rapid în garajul Red Bull Racing, deoarece o defecțiune la bara antiruliu spate a făcut ca roata sa interioară să se ridice. Dar după ce Carlos Sainz a fost primul cu 1m15.441s și s-a situat la o zecime în fața lui Sergio Perez, Max Verstappen – deși a cedat primul și al doilea sector rivalului său de la Scuderia Ferrari – a stabilit cel mai bun timp al sesiunii.

    Verstappen

    El a alergat la ritmul său de 1m15,158s pentru a se situa la 0,25s peste spaniol, înainte de o ultimă trecere la medii pentru cei de pe teren, în timp ce încercau să înțeleagă ritmul lor de cursă respectiv. În spatele lui Max Verstappen, care s-a plâns de decupări, deoarece motorul său Honda rebranduit a consumat cu lăcomie asistența electrică hibridă, și Carlos Sainz a fost Fernando Alonso la bordul Alpine-ului său. Dublul campion și-a jucat rapiditatea la ieșirea din ultimul viraj, în timp ce un atac de supravirare l-a dus chiar până la vestitul “Zidul Campionilor”.

    Sergio Perez a alergat până pe locul patru, în timp ce Charles Leclerc, care a abandonat în timp ce conducea GP-ul Azerbaidjanului ultima oară din cauza unei defecțiuni la unitatea de putere, a fost la jumătate de secundă în urma lui Max Verstappen, care a alergat până pe locul cinci. Charles Leclerc a intrat în sesiune cu o nouă combustie internă, dar a păstrat un turbocompresor folosit pentru a lăsa o penalizare iminentă pe grilă neconfirmată în acest moment.

    George Russell a fost al șaselea cel mai rapid la bordul Mercedes-ului său, în timp ce Lance Stroll a început cursa de acasă, conducând o cursă decentă a Aston Martin F1 pe locul șapte. Lewis Hamilton, care a avut plângeri cu privire la echilibrul mașinii din spate, a împărțit piloti Aston Martin F1, în timp ce Sebastian Vettel a alergat până la al nouălea – germanul obținând pole position în 2019 grație unui 1m10.240s. Daniel Ricciardo, între timp, a completat top 10 în fața lui Pierre Gasly, în timp ce Lando Norris a fost al 12-lea, dar a parcurs 12 tururi mai puțin decât coechipierul său, deoarece echipa McLaren F1 a detectat o problemă la mașina britanicului.

    Verstappen

    Alex Albon i-a condus pe Yuki Tsunoda și Esteban Ocon, a cărui sesiune a fost întreruptă devreme de un incendiu la frâna din dreapta față, cauzat de detritusul care și-a făcut loc în conductă. Valtteri Bottas a condus un front Alfa Romeo subjugat pe locul 16, în timp ce Mick Schumacher, Nicholas Latifi și Kevin Magnussen au completat ordinea. Conform tradiției din Canada, cârtițele locale s-au bucurat de un joc de mare risc de a se feri de mașini în timp ce acestea se grăbeau să traverseze pista.

    Ce am învățat:

    • Pilotul echipei Red Bull Racing, Max Verstappen a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Canadei, cu fiecare ocazie utilizând pneurile SOFT, P Zero Roșu. Pilotul Ferrari, Charles Leclerc a fost cu doar 0,081s mai lent în spatele său în FP2, deși tot pe pneuri SOFT.
    • După ploaia de noaptea trecută, vremea a fost caldă și uscată de-a lungul zilei, FP2 încheindu-se la 26 de grade temperatură ambientală, respectiv 33 de grade pe pistă. O ploaie torențială a început imediat după antrenamente, ceea ce a avut ca efect „resetarea” pistei înainte de FP3.

    Verstappen

    • Ca și la Baku, FP1 a fost sesiunea mai relevantă pentru cursă: ambele desfășurându-se la ora locală 14.00. FP2 a fost mai puțin reprezentativă, având loc mai târziu decât orele de start pentru calificări și cursă.
    • Doar penurile SOFT și MEDIUM au fost utilizate în FP1, pneurile HARD, P Zero Alb fiind utilizate de doar două echipe în FP2. Leclerc a mers în FP2 exclusiv pe pneurile SOFT: singurul pilot care a făcut asta.
    • Există în prezent o diferență de aproape 0,5 secunde între SOFT și MEDIUM, cu o diferență similară estimată între medium și hard. Pista a evoluat mult de-a lungul sesiunilor, dar ploaia de azi noapte a spălat guma depusă.

    Verstappen

    Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Canadei:

    Verstappen

    Verstappen

    Max Verstappen de la Red Bull l-a devansat pe Charles Leclerc pe primul loc în a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Canadei de Formula 1 din 2022, Carlos Sainz fiind al treilea pe celălalt Ferrari.

    Valtteri Bottas a condus plutonul la startul celei de-a doua sesiuni de antrenamente de o oră de vineri, deși a intrat imediat la boxe la finalul primului său tur și a rămas acolo pentru următoarele 20 de minute, în timp ce echipa Alfa Romeo F1 lucra la mașina sa. Acest lucru a însemnat că coechipierul lui Valtteri Bottas, Zhou Guanyu, a trecut pentru a stabili reperul primului loc la 1m20,145s, care a fost bătut rapid de Sebastian Vettel și Lance Stroll – primul a fost eliberat în calea lui Kevin Magnussen când a părăsit garajul Aston Martin F1 la începutul sesiunii.

    Acest lucru l-a forțat pe pilotul echipei Haas F1 să își blocheze roțile pentru a evita să-l lovească pe Sebastian Vettel în pitlane, într-un incident care va fi investigat acum că FP2 s-a încheiat. Primul tur al lui Esteban Ocon pe softuri a coborât cel mai bun timp la 1m16,842s, la câteva momente după ce perechea Aston Martin F1 a trecut, chiar înainte ca primul efort al lui Max VerstappenRed Bull Racing folosind mediile, la fel ca majoritatea plutonului în această etapă – să îl ducă pe acesta la cel mai rapid timp, 1m15,618s.

    Verstappen

    Prima cursă a lui Max Verstappen a durat 10 tururi, iar fiecare zbor care a urmat unui tur de revenire i-a adus câștiguri suplimentare, el îmbunătățind la 1m15.096s, apoi la 1m14.792s și în cele din urmă la 1m14.532s la finalul primelor 15 minute. Campionul mondial a petrecut apoi următoarea fază a sesiunii la boxe, timp în care Charles Leclerc s-a apropiat la 0.298s de locul doi, cu o serie de tururi rapide pe un traseu la fel de lung, dar folosind în schimb pneurile SOFT.

    Chiar înainte de jumătatea cursei, Max Verstappen a folosit pentru prima dată pneurile C5 cu pereți roșii și a obținut un nou timp record – 1m14.127s. Aflat chiar în spatele celuilalt pilot Red Bull Racing și pe aceeași compoziție, Sergio Perez, care a avut un blocaj în acul de păr și apoi un moment de ieșire de pe pistă în primele viraje din primele etape, a depus un efort de simulare a calificărilor care a fost cu puțin peste o secundă mai lent decât timpul de lider al lui Max Verstappen.

    Următorul care a încercat un efort de simulare a calificărilor a fost Charles Leclerc și a stabilit cel mai rapid timp în sectorul de mijloc pentru a îmbunătăți al doilea cel mai bun timp la 0.081s în urma lui Max Verstappen. Carlos Sainz s-a clasat pe locul al treilea la scurt timp după aceea cu 1m14,352s, în timp ce Sebastian Vettel a zburat singur pe pneuri SOFT, apoi a ajuns pe locul al patrulea – la 0,315s în spatele liderului – cei doi fiind notați de directorul de cursă pentru un incident care a implicat un condus nejustificat de lent la ieșirea de la boxe înainte de simulările de calificare respective.

    Verstappen

    Grupul a trecut apoi la colectarea datelor de cursă lungă, cu nori grei care s-au format în jurul pistei și au amenințat acțiunea la sfârșitul sesiunii, deși nu a plouat. Prin urmare, acest lucru a blocat restul primilor 10 clasați, cu Fernando Alonso pe locul cinci, în fața AlphaTauri-ului lui Pierre Gasly și a lui George Russell, care, împreună cu coechipierul său Lewis Hamilton, a ratat prima bucată din FP2, deoarece munca echipei Mercedes AMG F1 pentru a-și ajusta W13-urile a continuat după începerea sesiunii.

    George Russell s-a plâns de “țopăiala masive” în virajul 9 la dreapta rapidă, care duce pe linia dreaptă scurtă care duce la acul de păr, în primele etape, înainte ca cel mai bun timp al său pe softts – 1m14.971s – să vină în timpul unei avalanșe de timpi rapizi chiar după jumătatea cursei. Lando Norris și Daniel Ricciardo s-au clasat pe locurile opt și nouă, iar la finalul sesiunii, ultimul a fost aproape de a se ciocni cu Zhou Guanyu în apropierea șicanei de la virajele 3/4 – pilotul echipei Alfa Romeo F1 se pare că nu a știut că McLaren-ul era într-un tur fierbinte.

    Esteban Ocon a completat top 10 în fața lui Sergio Perez, Lance Stroll și Lewis Hamilton. Septuplul campion mondial a ajuns să rateze primele 15 minute din cauza ajustărilor de set-up, iar cel mai bun timp al său a fost cu 0.45s mai lent decât cel mai rapid timp al lui George Russell în celălalt mașina al echipei Mercedes AMG F1. Lewis Hamilton a descris manevrabilitatea mașinii sale ca fiind “acum imposibil de condus” în ultimele etape.

    Verstappen

    Valtteri Bottas a ajuns în cele din urmă în spatele plutonului, fără niciun timp stabilit și cu doar trei tururi de ieșire/intrare, deoarece de fiecare dată când finlandezul a ieșit din nou după turul său inițial de explorare, o problemă cu schimbările de viteze l-a obligat să se întoarcă în garajul Alfa Romeo F1. FP2 a fost întreruptă de o scurtă activare virtuală a safety car-ului în primele etape, deoarece un șerif a fost nevoit să fugă pe pistă la ieșirea din acul de păr pentru a recupera o cutie de băutură care era spulberată de vânt pe pistă în condiții de viscol, lucru care s-a întâmplat pe tot parcursul sesiunii.

    Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu al Canadei:

    Verstappen

    Verstappen

    • „A fost interesant de văzut cum multe echipe au efectuat stinturi lungi în FP1, ca rezultat al unui cumul de factori. În primul rând, a fost nevoie să se acumuleze informații în cazul în care FP2 ar fi fost afectat de ploaie. Al doilea, „experimentarea” unei suprafețe care fusese „resetată” de ploaia torențială, în condiții cu care echipele se vor confrunta în calificări și cursă.
    • Soft-ul a fost în centrul atenției: chiar și pe pista mai puțin aderentă de dimineață, am văzut puțină abrazivitate pentru această compoziție. Hard-ul a fost utilizat și mai puțin, poate și pentru că echipele vor să economisească pentru cursă. Așa cum am văzut deja, vremea a fost extrem de imprevizibilă până acum, lucru care ne așteptăm să continue peste weekend.”

    Verstappen

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network / Pirelli

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss