More

    Latest Posts

    Masi out, spiritul lui Whiting se întoarce la Race Control.

    Masi a fost demis din funcția de director de cursă în F1 după ce a prezidat finalul controversat al Marelui Premiu Abu Dhabi 2021. Michael Masi a fost înlocuit din funcția de director de cursă al Formulei 1, într-o remaniere care prevede revenirea lui Herbie Blash fostul director adjunct al cursei lângă Charlie Whiting.

    După luni de zile în care piloții, comentatorii și fanii au cerut plecarea lui Masi, FIA, organismul care guvernează cursele, a confirmat că acesta nu va mai avea niciun rol în conducerea curselor de F1 și că i se va “oferi” o nouă poziție în cadrul organizației.

    Fostul rol al lui Michael Masi va fi acum împărțit. Eduardo Freitas și Niels Wittich, directori de cursă pentru Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) și, respectiv, pentru DTM, vor împărți funcția de director de cursă în F1, prin rotație între curse. Aceștia vor fi asistați de Herbie Blash, care revine în F1 în calitate de consilier senior permanent, la cinci sezoane după ce a renunțat la funcția de director adjunct al cursei pentru regretatul Charlie Whiting.

    În cadrul altor modificări, o cameră de control virtual al cursei va fi înființată pentru fiecare Mare Premiu, oferind o analiză a momentelor cheie, într-un mod similar cu VAR (Video Assistant Referee) din fotbal.

    „O nouă echipă de conducere a cursei va fi pusă în funcțiune începând de la Barcelona pentru sesiunea de teste”, a declarat președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, într-un anunț video. „Niels Wittich și Eduardo Freitas vor acționa alternativ, în calitate de director de cursă, asistați de Herbie Blash în calitate de consilier senior permanent, Michael Masi, care a îndeplinit o muncă foarte dificilă timp de trei ani ca director de cursă în Formula 1, după Charlie Whiting, va primi o nouă poziție în cadrul FIA”.

    Masi

    Ben Sulayem a declarat că planul a fost propus în timpul reuniunii Comisiei F1 de la începutul acestei săptămâni de la Londra, iar “reforma în profunzime a organizației privind arbitrajul și conducerea cursei a fost susținută în unanimitate de CEO-ul F1 și de directorii echipelor”.

    Decizia a fost luată după o reuniune a Comisiei F1, formată din oficiali, directori de echipe și promotori de curse, pentru a discuta despre ancheta FIA privind evenimentele din timpul ultimelor tururi ale Marelui Premiu din Abu Dhabi. Alegerea lui Masi de a ignora procedura standard și de a accelera sfârșitul perioadei de Safety Car a permis un ultim tur de pistă la finalul sezonului.

    Aceasta i-a oferit avantajul celui de-al doilea clasat, Max Verstappen, care a trecut la pneuri noi fără riscul de a pierde poziția. Lewis Hamilton nu a avut aceeași șansă de la un avans care abia dacă a părut amenințat toată cursa. El a fost pe cale să câștige Marele Premiu și titlul de campion din spatele mașinii de siguranță până la decizia fără precedent a lui Masi. Verstappen l-a depășit în mod corespunzător pe Hamilton și și-a adjudecat primul său titlu mondial.

    Masi

    Herbie Blash se întoarce în F1 după cinci sezoane de absență, după ce a renunțat la funcția de director adjunct al FIA pentru regretatul Charlie Whiting, predecesorul lui Michael Masi. El a deținut această funcție din 1996 și a fost înlocuit de Laurent Mekies, care a plecat curând de la FIA pentru Ferrari în 2018. De atunci, FIA nu a reușit să găsească un înlocuitor direct pentru a prelua postul, lucru care ar fi putut avea un impact asupra arbitrajului din sezonul ’21 și a pus o presiune suplimentară asupra lui Michael Masi.

    Masi

    Parteneriatul dintre Blash și Whiting a început în perioada în care cei doi au lucrat împreună la Brabham sub conducerea lui Bernie Ecclestone. Blash a fost mecanicul lui Jochen Rindt, în timp ce Whiting avea să devină în cele din urmă inginer șef al echipei Brabham.

    Ambii înlocuitori ai lui Masi au o bogată experiență în sporturile cu motor. Niels Wittich – după ce a lucrat în mai multe serii, inclusiv în F1 – a fost cel mai recent director de cursă în DTM, în timp ce Eduardo Freitas se mută din rolul de director de cursă FIA al campionatelor Le Mans 24 de ore, FIA WEC, ELMS și Asian LMS.

    Ancheta FIA asupra evenimentelor de la Abu Dhabi are ca scop elaborarea unor modificări ale regulamentelor pentru a preveni repetarea evenimentelor care a recunoscut că au “pătat” finalul unui sezon palpitant. Cu toate acestea, detaliile anchetei nu sunt făcute publice.

    „A fost o discuție bună, dar integritatea FIA va fi întotdeauna intactă”, a declarat Ben Sulayem, proaspăt ales, după reuniunea Comisiei F1. „Am fost ales pentru a face acest lucru, dar și pentru a avea un motorsport corect, deoarece aceasta este datoria mea. Așa că a fost o întâlnire foarte bună. Am trecut în revistă o mulțime de lucruri importante pentru sezon, așa că mă aștept la un sezon bun în F1”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24

    Photocredit: Getty Images


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss