Masi trebuie să rămână director de cursă în F1, dacă ne luăm după dezastrul din Formula E. Rolul lui Michael Masi atârnă în balanță de la finalul controversat din Marele Premiu de la Abu Dhabi de anul trecut, care a lăsat Mercedes și pe Lewis Hamilton “dezamăgiți” după ce cursa a fost “manipulată”, după cum a sugerat septuplul campion.
Lumea rețelelor de socializare este profund divizată de aproape 2 luni, dar ar trebui ca funcția lui Masi să depindă de ceea ce vor fanii?
O anchetă a FIA este în curs de desfășurare și se așteaptă o actualizare în următoarele săptămâni. Odată cu anunțarea anchetei, zvonuri nefondate au sugerat că săgețile argintii fac presiuni pentru ca Masi să fie demis. În timp ce toată lumea are o părere despre ceea ce s-a întâmplat pe circuitul Yas Marina, precum și în cursele anterioare din Brazilia, Qatar și Arabia Saudită, Masi ar trebui, fără îndoială, să rămână la conducere.
Să aruncăm o privire mai atentă la motivele pentru care Michael Masi este omul potrivit pentru acest post.
Este ușor de uitat cât de obositor este rolul său în cadrul FIA. Pe lângă funcția de director de cursă, Masi o preia și pe cea de delegat pentru siguranță. Astfel, între curse, el călătorește adesea pe circuite noi sau viitoare pentru a se asigura că standardele sunt respectate. Cu noile locații din Qatar și Arabia Saudită anul trecut, Masi a fost într-un flux constant între weekendul de cursă și Orientul Mijlociu pentru a se asigura că lucrările sunt la înălțime. Acest lucru nu este sustenabil, ceea ce înseamnă că volumul său de muncă trebuie redus.
Munca depusă de Masi de la începutul pandemiei de Covid a fost eroică, cu nenumărate zile departe de casă, care i-au adăugat mai mult stres decât oricine altcineva din paddock. A devenit clar că FIA trebuie să îi ofere o echipă de sprijin în jurul său pentru a se asigura că are ochii numai pe munca sa de director de cursă. Acestea sunt puncte despre care s-a mai vorbit înainte, însă apelul la demitere continuă.
Dar cine este acolo pentru a prelua conducerea? Nu există alegeri evidente, având în vedere preocupările legate de experiența acumulată atunci când Charlie Whiting a decedat din păcate. Eduardo Freitas are două decenii de experiență în controlul curselor și supervizează Campionatul Mondial de Anduranță, o posibilă opțiune, având în vedere că a făcut parte din echipajul GP-ului Portugaliei, asistându-l pe Masi. Însă sugestiile din trecut par să indice că portughezul este fericit acolo unde este și nu ar accepta rolul din F1.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Singura alegere evidentă ar fi Scot Elkins, directorul de cursă al Formula E și Extreme E. Abia în noiembrie anul trecut, acesta a adăugat în portofoliul său și DTM și campionatul de sprijin DTM Trophy.
Dezastrul din Formula E dovedește că Masi ar trebui să rămână.
Iată care este problema. Dacă Masi a fost demis pentru un final de Grand Prix dezastruos, nici Elkins nu se poate lăuda cu un palmares curat. Prima etapă a campionatului mondial de Formula E din acest an a avut loc în Arabia Saudită la sfârșitul lunii ianuarie, iar în cursa a doua a avut loc un incident alarmant cu un vehicul de tip tractor pe pistă.
După ce Alexander Sims a suferit un accident târziu la Mahindra, mașina de siguranță a intrat în decor. Cu toate acestea, un utliaj JCB a intrat pe circuit după un apex orb, forțând mașina de siguranță să se oprească. Acest lucru a provocat un carambol în spate, cel puțin o mașină suferind avarii. Pe măsură ce timpul se scurgea în cele 45 de minute de cursă, cu direcția de cursă dornică să reia cursa, trenul mașinii de siguranță a continuat să circule în timp ce mașina lovită a fost ridicată.
Imagini șocante cu piloți care trec pe sub un Mahindra atârnat de un utilaj JCB, o scenă care a provocat furie în urma evenimentului. O astfel de decizie, în condițiile în care se presupune că siguranța se află pe primul plan, este inacceptabilă. Ar fi trebuit să se arunce un steag roșu. Ideea aici este că, dacă Masi este concediat, ar putea fi un caz de a fi atent la ceea ce îți dorești. În acest moment, nu există un om mai bun pentru această funcție.
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Getty Images
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.