Latest Posts

Martin și Bagnaia luptă pentru titlul de campion mondial după Indonezia?

Vizualizări: 11543

Zerouri pentru Enea Bastianini și Marc Marquez la Mandalika au dus la un avans și mai mare al lui Jorge Martin și „Pecco” Bagnaia în Campionatul Mondial.

Jorge Martin și Francesco Bagnaia au fost cei doi principali pretendenți la câștigarea titlului în sezonul MotoGP 2024 chiar înainte de începerea turului asiatic din calendarul Campionatului Mondial de Motociclism din acest an. Acum, după ce primul dintre cele cinci weekenduri din Asia a fost finalizat, ei sunt și mai importanți.

Atât Enea Bastianini, care a terminat pe locul trei în Campionatul Mondial, cât și Marc Marquez, care a terminat pe locul patru în Campionatul Mondial, au plecat cu zero puncte de la Marele Premiu al Indoneziei, desfășurat duminică la Mandalika. Bastianini, pilotul de uzină Ducati, a căzut cu puțin timp înainte de final, în timp ce se afla pe locul al treilea. Marquez a ieșit deja din cursă în acest moment, deoarece mașina sa Gresini-Ducati, care se afla pe locul șapte, a suferit avarii la motor și au apărut flăcări.

martin

În timp ce Bastianini și Marquez se aflau deja la 59 și 60 de puncte în spatele liderului campionatului, Jorge Martin, înainte de startul weekendului indonezian, diferența lor a crescut acum la 75 și, respectiv, 78 de puncte (clasamentul general MotoGP 2024). Bagnaia, pe de altă parte, și-a redus diferența față de Martin de la 24 la 21 de puncte pe parcursul weekendului. După sprintul de sâmbătă, deficitul său era de numai douăsprezece puncte.

Astfel, în ciuda „sezonului de greșeli”, Jorge Martin și Francesco Bagnaia sunt cei care vor decide între ei titlul MotoGP 2024, dacă lucrurile vor decurge normal.

Enea Bastianini și Marc Marquez ar avea nevoie de mult mai mult decât unul sau două zerouri din partea celor doi principali concurenți în cele cinci weekenduri de curse rămase pentru a reduce diferența actuală. Cu toate acestea, nu va fi o plimbare în parc pentru Martin și Bagnaia.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Încrederea este unul dintre acele lucruri. Practic, trebuie să o reconstruiești de fiecare dată”, a declarat liderul campionatului mondial, Jorge Martin, chiar și după victoria impunătoare de la start și sosire de duminică, de la Mandalika.

Cu o zi înainte, pilotul echipei Pramac Ducati căzuse în virajul 16 în timp ce conducea sprintul. Iar în Marele Premiu al Indoneziei de acum un an, el a căzut în virajul 11 în timp ce conducea. Aceste două incidente l-au ținut ocupat pe parcursul victoriei sale de duminică.

martin

Martin recunoaște: Drumul spre victorie a fost „complicat din punct de vedere mental”

„Din punct de vedere mental, a fost foarte complicat”, recunoaște Martin și relatează: ”Începând cu turul 13, au apărut câteva fantome în mine. Dar odată depășită acea fază, totul a fost bine. În turul 16, am acordat o atenție deosebită să merg bine și să nu fac aceeași greșeală ca ieri. Mă bucur că am învățat din greșelile mele”.

Martin și-a dat frâu liber bucuriei victoriei în ultimul tur. În virajul 16, unde se accidentase cu o zi înainte, a sărutat asfaltul și a fost sărbătorit exuberant de comisari. Martin a ajuns la Parc Ferme mult mai târziu decât „Pecco” Bagnaia, care a terminat cursa pe locul al treilea, și Pedro Acosta, care a terminat pe locul al doilea, dar nu a fost sigur că poate păstra locul al doilea până două ore mai târziu.

În orice caz, Martin a fost încântat că a reușit o revenire impresionantă după pasul greșit făcut la sprint, doar 24 de ore mai târziu: „Mi-am luat revanșa astăzi, fără îndoială. M-am oprit și am sărutat asfaltul”.

„Cred că atunci când te accidentezi și apoi câștigi, este chiar mai satisfăcător decât atunci când câștigi ambele curse. Chiar nu a fost ușor astăzi, în primul rând din cauza accidentului de ieri și în al doilea rând din cauza accidentului de anul trecut”, a declarat Martin.

martin

Bagnaia: pe podium datorită unui dispozitiv de măsurare a înălțimii cursei

Pilotul Ducati Works a avut din nou un start departe de a fi ideal. El a revenit din primul tur pe locul șase, după ce a plecat de pe P4. În timp ce Martin a obținut o victorie la start și la sosire din pole position, Bagnaia a rămas blocat pe locul șase până în turul 21 al 27-lea. Dar apoi a recuperat trei poziții în decurs de trei tururi.

Mai întâi, coechipierul lui Bagnaia de la Ducati, Enea Bastianini, a căzut pe locul al treilea la intrarea în virajul 1. Un tur mai târziu, Bagnaia l-a depășit pe Marco Bezzecchi (VR46-Ducati) și un alt tur mai târziu pe Franco Morbidelli (Pramac-Ducati). Ca urmare, câștigătorul Mandalika de anul trecut a terminat pe locul al treilea de această dată.

„Îmi pare rău pentru Enea”, a spus Bagnaia, am fost blocat mult timp în spatele lui Bez’ pentru că motocicleta lui avea o tracțiune foarte bună. A fost mult mai ușor să trec de „Franky”. Pentru că are aceeași motocicletă ca și mine, am știut ce trebuie să fac pentru a obține un avantaj”.

Ce vrea să spună Bagnaia prin asta? Bagnaia a folosit dispozitivul de înălțime spate al motocicletei sale Ducati GP24 pentru manevra de depășire a lui „Franky” Morbidelli în drumul spre virajul 10. Morbidelli nu a făcut acest lucru în acel moment și, prin urmare, nu a avut nicio șansă.

„Factorul decisiv”, a explicat Bagnaia, ”a fost că am ieșit foarte bine din virajul 8 în acest tur. Dacă ai prea mult unghi de înclinare acolo, atunci dispozitivul este inutil. Dar în acest caz, ieșirea mea din viraj a fost foarte bună. Așa că l-am folosit și a fost de mare ajutor, fără îndoială”.

martin

Perspective pentru Japonia: Martin este avertizat, Bagnaia stă la pândă

A doua din cele cinci opriri ale turneului asiatic din calendarul MotoGP 2024 este Marele Premiu al Japoniei de la Motegi, weekendul viitor (5/6 octombrie). Anul trecut, Jorge Martin a câștigat atât sprintul, cât și Marele Premiu acolo, deși cursa de duminică a fost umedă și a fost anulată prematur.

Cu o săptămână înainte de Marele Premiu al Japoniei 2024, prognoza meteo anunță din nou ploaie. Indiferent dacă va fi de fapt un alt Mare Premiu umed sau uscat, Martin a fost deja avertizat.

„Fiecare weekend este diferit. În acest weekend în Indonezia am fost poate un pic prea încrezător”, face aluzie la accidentarea sa în sprint și explică: ”Mă simțeam foarte puternic și credeam că totul merge bine. Poate că am fost prea încrezător și de aceea am făcut o greșeală. Trebuie să fiu mai atent”.

Rivalul lui Martin din campionat, Bagnaia, a răspuns atunci când a fost întrebat dacă weekendul indonezian în ansamblu a mers mai bine pentru el: „Nu știu. Cred că amândoi am scos maximum din el”.

„Pentru Jorge, a fost cu siguranță important să fi câștigat din nou pentru prima dată de la Le Mans. Iar pentru mine a fost important să recuperez puncte. Nu am reușit să fac acest lucru astăzi, dar în general diferența a fost totuși redusă cu trei puncte. Putem construi pe această bază”, a declarat Bagnaia.

martin

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss