Latest Posts

Marc Marquez explică: Problemele de la pneuri a cauzat un start prost

Vizualizări: 3831

Dispozitivul holeshot de pe Ducati-ul Gresini al lui Marc Marquez nu a fost activ la startul de la Spielberg, dar aceasta nu a fost problema reală, ci o consecință a acesteia

Înainte de startul Marelui Premiu al Austriei de duminică de la Spielberg, Marc Marquez avea mari speranțe după sesiuni de antrenamente puternice și intrarea directă în Q2 (vineri), P3 în calificări (sâmbătă dimineața) și un accident enervant în sprint (sâmbătă după-amiază). Dar chiar înainte de stingerea semafoarelor roșii duminică, problemele au început deja.

Faptul că Marquez a luat un start foarte prost de pe locul al treilea pe grilă, deoarece dispozitivul de holeshot de pe Ducati GP23 nu era activ și că, pentru a înrăutăți situația, a intrat în linie dreaptă în primul viraj după un contact cu Franco Morbidelli (Pramac-Ducati), a fost doar o reacție în lanț cauzată de o problemă la pneuri.

„Astăzi am fost pur și simplu ghinioniști. Tot ce putea să meargă prost a mers prost”, a suspinat Marquez, explicând: ”A existat o problemă tehnică cu o jumătate de oră înainte de start. Când mecanicii au vrut să monteze roata din față, au verificat presiunea pneului și au constatat că valva era spartă”.

Marquez

Marquez recunoaște: Neactivarea dispozitivului a fost greșeala sa

„Au trebuit să se grăbească la Michelin pentru a schimba pneul de la o jantă la alta. Acest lucru a fost făcut foarte bine, dar temperatura pneului a scăzut semnificativ. Tot restul a ieșit din acest haos”, a spus Marquez și a continuat: Pe grilă, mi-au spus să mă asigur că am pneul la temperatură în turul de încălzire.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Am fost mai concentrat pe asta decât pe ce altceva trebuia făcut. Ca urmare, nu am activat corect dispozitivul pentru start”, a mărturisit Marquez. Pilotul Gresini își amintește: „Pe ultima linie dreaptă înainte de start am frânat pentru a activa dispozitivul pentru roata din față. Dar apoi am frânat din nou și a fost din nou dezactivat. Fără dispozitiv, a fost dificil să iau un start bun”.

Când a realizat acest lucru, ieșind mult mai rău decât piloții din jurul său în primii câțiva metri, Marquez „a rămas foarte calm”, după cum spune el. Ce i-a trecut prin minte în acel moment? „Am vrut să frânez devreme pentru primul viraj pentru a nu înrăutăți lucrurile. Dar apoi am simțit un impact puternic pe partea stângă”.

Marquez

Morbidelli și Marquez descriu coliziunea dinaintea virajului 1

Această lovitură a fost contactul dintre Gresini-Ducati-ul lui Marquez și Pramac-Ducati-ul lui Franco Morbidelli. Contactul dintre cele două motociclete a însemnat la rândul său că atât Marquez, cât și Morbidelli nu au putut seta punctul de frânare pentru primul viraj așa cum doreau. Ambii au intrat direct în virajul 1 și au pierdut numeroase locuri.

Franco Morbidelli descrie scena cu propriile sale cuvinte: „A fost un incident nefericit. Ritmul lui Marc nu era normal pentru că nu-și activase dispozitivul. Când am vrut să frânez pentru primul viraj, el a venit pe stânga. Probabil că a făcut asta pentru a-l evita pe Jack [Miller]. Ne-am atins amândoi”.

Marquez nu își amintește să fi tras la stânga. Iată cum a trăit el situația: „Când am intrat în contact cu Morbidelli, mă deplasam în linie dreaptă. Am frânat acolo unde a frânat Miller, care era pe interior. Apoi am simțit brusc o lovitură în partea stângă”.

„Dar nu a fost nici vina lui Morbidelli, nici a mea”, a spus Marquez. „Trebuie doar să realizezi câte coliziuni am văzut în primul viraj. Din fericire, amândoi am ieșit în siguranță din viraj”.

Ulterior, Marquez s-a referit la dispozitivul său de holeshot, pe care nu l-a activat în cele din urmă înainte de start: „M-am băgat singur în mizeria asta. Ar fi trebuit să o evit”.

Adevărul este că: Marquez, care a plecat de la P3, a revenit din primul tur pe locul 13, în timp ce Morbidelli, care a plecat de la P8, a ocupat doar locul 17. „De acolo, am avansat pas cu pas”, a declarat Marquez. Rezultatul final după 28 de tururi a fost P4 pentru el, în timp ce Morbidelli a terminat P8.

Marquez

Marquez trece de la P13 la P4, dar nu este mulțumit

„Cel puțin m-am distrat puțin în depășiri”, a spus Marquez. Unul după altul, starul Gresini i-a depășit pe Fabio Quartararo, Pedro Acosta, Pol Espargaro, Alex Marquez, Maverick Vinales, Aleix Espargaro, Jack Miller, Marco Bezzecchi și Brad Binder.

Marquez a primit în dar poziția în duelul cu Miller deoarece pilotul KTM a căzut direct în fața sa în șicana. Cu un tur înainte, avusese loc un contact exact în acest punct: Marquez a prins roata din spate a KTM RC16 cu brațul drept. „Asta s-a întâmplat pentru că pneul meu din față din spatele lui Jack Miller s-a încins prea tare și nu am putut să frânez unde voiam”, a explicat spaniolul.

Marquez descrie cea mai dificilă dintre cele nouă poziții câștigate după startul greșit ca fiind „probabil manevra de depășire împotriva lui Bezzecchi. Am petrecut câteva tururi în spatele lui până când am reușit să trec”. Acest duel a vizat poziția a cincea. Marquez l-a prins în cele din urmă pe Bezzecchi în șicana.

Marquez a găsit apoi o cale de a trece de Brad Binder pentru a trece în cele din urmă linia de sosire pe locul patru. Cu toate acestea, el nu este mulțumit: „Aș fi putut ajunge pe podium astăzi, dar acest lucru nu a mai fost posibil. Nu sunt mulțumit de locul patru pentru că am eșuat în cele mai importante două puncte ale weekendului”.

Pe de o parte, Marquez se referă la accidentarea sa în sprintul de sâmbătă, când era al doilea în spatele liderului Francesco Bagnaia. Pe de altă parte, el se referă la Marele Premiu ratat de duminică, care nu a decurs deloc conform planului pentru el cu o jumătate de oră înainte de start.

Marquez

Marc Marquez, fără victorie de peste 1.000 de zile

Ultima dată când Marc Marquez a reușit să câștige o cursă MotoGP a fost acum mai bine de 1.000 de zile. S-a întâmplat pe 24 octombrie 2021, la Marele Premiu Emilia-Romagna de la Misano. Atunci, el încă pilota pentru echipa Honda Works.

A fost ultima cursă înainte ca un accident în timpul unui antrenament de motocross în Spania să provoace reapariția vechii leziuni oculare a lui Marquez din 2011. Din cauza acestei noi leziuni (vedere dublă), sezonul 2021 s-a încheiat prematur pentru el.

Ultima dată când Marquez a terminat un sezon complet de MotoGP fără să rateze o cursă a fost acum cinci ani. A fost sezonul 2019, ultimul până în prezent, pe care l-a încheiat ca campion mondial.

Pentru Marquez, sezonul 2020 a fost dominat de fractura gravă la braț pe care a suferit-o chiar în deschiderea sezonului, la Jerez. Ca urmare, el a început sezonul 2021 cu întârziere, înainte de a fi nevoit să îl încheie prematur din cauza accidentării oculare menționate mai sus.

În 2022, Marquez a suferit o nouă operație în mijlocul sezonului la un braț pe care și-l fracturase cu doi ani înainte și a ratat din nou câteva curse din această cauză. Iar în 2023, a fost rănit mai întâi într-un accident violent cu Miguel Oliveira la Portimao, în deschiderea sezonului, și apoi din nou în weekendul cu multe accidente de la Sachsenring.

Faptul că așteaptă de peste 1.000 de zile o victorie nu contează pentru Marquez, după cum spune el: „Nu-mi pasă. A fost clar pentru mine că acest an va fi un an de reconstrucție. Sunt în procesul de a-mi recâștiga încrederea pas cu pas. Începutul de sezon a mers bine. Apoi părea că am mai făcut un pas înapoi”.

„Acum”, a continuat Marquez, ”încet-încet facem din nou progrese. Trebuie să ne bazăm pe asta în a doua parte a sezonului. Trebuie să încercăm să urcăm din nou pe podium. Dacă nu reușim să obținem o victorie în acest an, atunci va veni anul viitor”.

Pentru sezonul MotoGP 2025, Marc Marquez va trece de la echipa client Ducati Gresini la echipa de lucru Ducati, alături de actualul dublu campion mondial MotoGP Francesco Bagnaia.

Marquez

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss