Alex Marquez, pilotul echipei Gresini, a fost cel mai rapid la debutul său la Ducati în prima sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Portugaliei de MotoGP din 2023.
Pentru prima dată după sezonul 2006, o nouă campanie de MotoGP începe în Europa, Portugalia marcând prima din cele 21 de etape din 2023, toate cu curse de sprint în zilele de sâmbătă. După un test pe Circuitul Internațional Algarve în urmă cu două săptămâni, sezonul a început în condiții umede, deoarece o ploaie ușoară înainte de prima sesiune de 45 de minute a anului a lăsat pista unsuroasă.
Vremea avea să se limpezească, iar Alex Marquez avea să se regăsească în fruntea clasamentului cu un timp de 1m38,782s după un atac de timp întârziat, pe cauciuc moale proaspăt. El i-a condus pe Joan Mir, noul semnatar al echipei Honda de uzină, și pe lui Luca Marini, pilotul echipei Ducati VR46 în timp ce campionul mondial în exercițiu Francesco Bagnaia a fost un al nouălea constant pe Ducati al echipei sale de fabrică.
Câțiva piloți au ieșit pe pistă pe cauciuc slick pentru a testa condițiile la începutul FP1, deși cei mai mulți au renunțat rapid la acest lucru, doar Marini și Marco Bezzecchi de la VR46 și Johann Zarco de la Pramac Ducati rămânând pe circuit. După opt minute de rulare, Bezzecchi a condus cu un timp de 1m49.000s, în timp ce majoritatea piloților priveau de pe pitlane. Cu 32 de minute rămase pe ceas, petele de ploaie s-au atenuat și pista a prins viață.
Un expert în condiții dificile, Jack Miller s-a aflat în fruntea plutonului pe KTM-ul său cu un timp de 1m46.129s câteva momente mai târziu, dar ordinea se va schimba pe măsură ce aderența se va îmbunătăți. Jorge Martin, pe a doua dintre Ducati-urile Pramac, a preluat conducerea cu 1m40.396s cu 25 de minute înainte de final, îmbunătățindu-se în următoarele cinci minute până la 1m39.206s.
Odată cu introducerea curselor de sprint în 2023, cele două sesiuni de antrenamente de vineri au căpătat o semnificație suplimentară, deoarece ordinea combinată la sfârșitul FP2 din această după-amiază va determina cine intră direct în lupta pentru pole position în calificări și cine trebuie să dispute Q1. Ca atare, o serie de piloți au montat anvelope soft proaspete pentru o cursă de contratimp în ultimele etape ale FP1.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Alex Marquez a fost pilotul care a depășit timpul de 1m39,206s al lui Jorge Martin cu un 1m38,782s, care nu a mai fost contestat până la steagul în carouri. Joan Mir a fost la doar 0,045s în afara acestui tur, deși dificultățile cu care Honda s-a confruntat pe parcursul iernii sugerează că acest timp va fi în cele din urmă mai mult decât înșelător. Luca Marini a început în forță pentru echipa VR46, pe locul trei, în fața lui Marco Bezzecchi, iar Johann Zarco a fost al cincilea, în fața Aprilia lui Maverick Vinales, liderul clasamentului.
Jorge Martin a revenit pe locul șapte la steagul cu carouri, în fața campionului mondial din 2021, Fabio Quartararo pe Yamaha și Francesco Bagnaia, iar Marc Marquez a completat topul 10 pe a doua dintre Honda-urile de uzină. Aleix Espargaro a fost al 11-lea pe Aprilia sa de fabrică, în timp ce revine ușor la pilotaj după o intervenție chirurgicală la o problemă de fibroză la brațul drept după teste, cu Jack Miller care l-a urmat pe locul 12.
Alex Rins a fost al 13-lea, în timp ce se pregătește pentru debutul său pe Honda cu LCR, iar Franco Morbidelli a fost al 14-lea pe a doua Yamaha, după o căzătură în condiții de umiditate la începutul FP1. Noul pilot a fabricii Ducati, Enea Bastianini, a fost al 15-lea, în fața celor de la RNF Aprilia, Miguel Oliveira și Raul Fernandez.
MotoGP Portugalia: Rezultatele complete ale antrenamentului 1:
Jack Miller de la KTM a condus o a doua sesiune de antrenamente haotică pentru Marele Premiu de MotoGP al Portugaliei, care a fost semnalizată de două ori cu steag roșu, a doua oară din cauza unui accident grav în care a fost implicat Pol Espargaro, care a fost ulterior transportat cu elicopterul la spital.
După o iarnă de trudă pentru Jack Miller și KTM, australianul încheie prima zi a sezonului 2023 cu un nou record al turului pe circuitul internațional din Algarve, după o ascensiune de ultimă oră, cu un timp de 1m37,709s. După ce a început la ora locală 15:00, FP2 de o oră – care a fost prelungită pentru 2023 ca parte a modificării formatului – sesiunea nu s-a încheiat decât aproape două ore mai târziu din cauza a două opriri prelungite.
Prima a avut loc după puțin mai puțin de 15 minute, când o problemă tehnică cu sistemul de cronometrare de pe circuit a forțat oprirea sesiunii. O întârziere de aproximativ o jumătate de oră a fost întreruptă la ora locală 15:43, Maverick Vinales de la Aprilia fiind lider în acel moment cu un timp de 1m38,866s. Sesiunea a fost semnalizată din nou cu steag roșu cu puțin sub 14 minute de rulare, din cauza unei căzături violente a pilotului Pol Espargaro de la Tech3 GASGAS.
Spaniolul, care se întoarce la echipa Tech3, susținută de KTM, după doi ani dezastruoși la Honda, a fost lansat de pe RC16-ul său în virajul 10 și s-a rostogolit violent în barieră. Pol Espargaro a fost tratat pe pistă timp de aproximativ o jumătate de oră înainte de a fi urcat într-o ambulanță, pilotul Tech3 fiind acum în drum spre spitalul din Faro cu elicopterul pentru verificări la spate și gât.
Sesiunea a reînceput la ora locală 16:40, iar Aleix Espargaro, fratele lui Pol Espargaro, a fost cel mai rapid dintre toți, cu un timp de 1m38.253s pe care l-a stabilit pe Aprilia sa înainte de cel de-al doilea steag roșu. Cum timpii combinați la finalul antrenamentelor de vineri din 2023 au decis grupele de calificare, ultimele etape s-au transformat într-o sesiune frenetică de atacuri contracronometru. Pilotul VR46 Ducati Luca Marini era pe cale să detroneze turul lui Aleix Espargaro, dar a căzut în timp ce îl urmărea pe coechipierul Marco Bezzecchi.
Cu opt minute înainte de final, Jorge Martin, pe Pramac Ducati, a trecut pe primul loc cu un timp de 1m37,991s, stabilind astfel un nou record al turului. Totuși, nu avea să reziste prea mult timp, deoarece campionul mondial în exercițiu Francesco Bagnaia i-a luat locul lui Martin câteva momente mai târziu, cu 1m37,856s. Sesiunea lui Bagnaia a mai durat însă doar câteva viraje, deoarece s-a oprit la intrarea în virajul 5 cu o problemă la Ducati-ul său de fabrică. Maverick Vinales, pe Aprilia soră, a devansat timpul lui Francesco Bagnaia cu trei minute înainte de final, spaniolul înregistrând un timp de 1m37,746s.
Dar nu a fost suficient de bun pentru a-l opri pe Jack Miller, care, în mod surprinzător, a urcat în clasament cu 1m37,709s pentru a conduce cu 0,037s la steagul cu carouri. Francesco Bagnaia s-a menținut pe locul al treilea în spatele lui Maverick Vinales, în ciuda problemei sale de la finalul cursei, în timp ce accidentul lui Luca Marini nu a fost suficient pentru a-i refuza un loc în sesiunea de sâmbătă pentru pole shootout.
Jorge Martin a completat top cinci de la Fabio Quartararo de la Yamaha, care a urcat pe locul șase în ultimul tur, după ce a lâncezit în afara primelor 10 locuri cruciale. În ultimele etape ale FP2, Fabio Quartararo a fost umbrit de Marc Marquez. Dar pilotul de la Honda a căzut urmărindu-l pe francez în ultimele etape și se va confrunta cu Q1 sâmbătă.
Johann Zarco (Pramac), Marco Bezzecchi, Aleix Espargaro și Enea Bastianini de la Ducati au ocupat ultimele locuri din Q2. Alex Marquez, liderul FP1, a fost privat de un loc în Q2 cu puțin peste o zecime, el terminând pe locul 11 pe Gresini Ducati, în timp ce Joan Mir a condus echipa Honda pe locul 12, niciun pilot HRC nefiind în Q2.
Alex Rins s-a intercalat între Joan Mir și Marc Marquez pe locul 13 și l-a devansat pe coechipierul său de la LCR, Takaaki Nakagami. Căzăturile celor de la RNF, Raul Fernandez și Miguel Oliveira, i-au lăsat pe ambii pe locurile 17 și 19, în timp ce niciun alt pilot KTM nu s-a apropiat de turul lui Jack Miller – cu debutantul de la Tech3 Augusto Fernandez, următorul cel mai bun concurent RC16, la 1,1s de ritm, pe locul 16.
MotoGP Portugalia: Rezultatele complete ale celei de-a doua sesiuni de antrenamente:
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Getty Images
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.