More

    Latest Posts

    Marelui Premiu al Principatului Monaco: Pirelli Report

    Sergio Perez, de la Red Bull Racing, a câștigat duminică un Mare Premiu al Principatului de Monaco palpitant, după ce și-a sincronizat perfect opririle la boxe într-o cursă de Formula 1 cu circuitul uscat/umed, întreruptă de steagul roșu.

    După un start întârziat, afectat de ploaie, liderul timpuriu Charles Leclerc (Scuderia Ferrari) a fost prea lent la oprirea pentru pneuri intermediare, permițându-i lui Sergio Perez – care a plecat al treilea – să treacă în față. Cel de-al doilea pilot al Scuderiei Ferrari, Carlos Sainz, a trecut direct de la pneuri ude la slick-uri, dar a reintrat totuși în spatele lui Sergio Perez, a cărui strategie îndrăzneață privind pneurile a dat roade. Charles Leclerc nu a putut termina decât al patrulea, după o a doua oprire panicată la boxe pentru slick-uri, în spatele celei de-a doua mașini Red Bull Racing a olandezului Max Verstappen.

    Monaco

    Monaco

    • Povestea pneurilor de cursă:
      Monaco a produs una dintre acele curse amestecate pentru care principatul este uneori faimos, cu pneuri de ploaie, intermediare și slick folosite – la un moment dat, toate cele trei tipuri de pneuri au fost pe pistă în același timp. Cursa a fost câștigată de Sergio Perez de la Red Bull de pe locul trei pe grilă, folosind trei schimburi de pneuri, strategia fiind în centrul rezultatului în condiții extrem de variabile. Cursa a fost declarată după 64 de tururi, desfășurându-se până la limita maximă de timp, ca urmare a întârzierilor anterioare.
    • De asemenea, cursa a fost marcată de o mașină de siguranță urmată de o perioadă de steag roșu, ceea ce s-a adăugat la complicațiile strategice cauzate de uscarea pistei. Toți piloții au început cursa întârziată pe pista complet umedă, în conformitate cu regulile pentru un start în spatele mașinii de siguranță, dar pe măsură ce pista s-a uscat, mulți au trecut pe cea intermediară – momentul acestei prime opriri devenind foarte influent pentru rezultatul final.

    Monaco

     

    • O ploaie torențială neprevăzută înainte de start a însemnat că, la 21 de grade Celsius la temperatura ambiantă și 31 de grade pe pistă, cursa a început la o temperatură de 21 grade Celsius: considerabil mai rece decât în zilele precedente. Prin urmare, piloții și echipele au trebuit să reacționeze la condițiile schimbătoare pe măsură ce le întâlneau – încercând să își lase opțiunile deschise pentru a decide dacă să treacă pe intermediar sau pe slick după primul stint complet pe ploaie.
    • Un steag roșu a însemnat că a doua jumătate a cursei s-a transformat efectiv într-un sprint până la final, piloții având voie să schimbe pneurile la boxe. Alegerea pneurilor a fost influențată aici nu doar de condiții, ci și de pneurile pe care fiecare pilot le avea la dispoziție din alocările sale.

    Monaco

    Modul în care compoziții pneurilor au făcut diferența:

    • HARD: Acesta a fost un pneu crucial pentru cursă, care a funcționat bine chiar și în condiții de crossover. În condițiile în care pista se usca, șapte dintre finaliști au trecut direct de la pneul de ploaie la cel de hard după aproximativ 20 de tururi: probabil în speranța de a merge până la final.
    • MEDIUM: Această anvelopă a fost folosită doar pentru ultimul stint (pilotul Williams Alexander Albon trecând la ea mai devreme). Mai mulți alți piloți l-au ales pentru a avea o anvelopă nouă pentru final, chiar dacă era posibil să sufere de o anumită granulație.
    • SOFT: A fost folosit doar de Yuki Tsunoda de la AlphaTauri în cursă, deoarece nu era ideal pentru circumstanțele unice de astăzi. Tsunoda a fost singurul pilot din cursă care a folosit toate pneurile disponibile: hard, medium, soft, intermediar și umed.
    • INTERMEDIAR: În multe privințe, a fost cheia cursei, cu niște timpi rapizi inițiali stabiliți de Pierre Gasly de la AlphaTauri – care a trecut mai devreme pe pneuri intermediare – convingând multe echipe să treacă la acestea imediat ce pista a fost gata. Perez a intrat la boxe pentru ele în turul 16 și a rulat pe pneuri intermediare mai mult timp decât rivalii săi direcți, ceea ce i-a permis să preia conducerea.
    • FULL WET: Folosit de toți piloții la start, în condiții de ploaie puternică. Citirea punctului de trecere de la umed la intermediar (precum și de la intermediar la slick) a fost esențială astăzi, linia de rulare uscându-se rapid.

    Monaco

    Monaco

    • „Acesta a fost una dintre acele curse imprevizibile tipice pentru Monaco, unde strategia a fost dictată de cel care a reacționat cel mai bine la condițiile schimbătoare, iar cei care și-au asumat riscuri au fost răsplătiți.
    • Vremea schimbătoare după două zile însorite a adus câteva complicații la ceea ce de altfel ar fi fost o strategie destul de clară, cu momentul deciziei de a schimba de pe ploi pe alte pneuri fiind crucial, pe un circuit stradal foarte alunecos și care a influențat punctul de trecere, mai mult decât au făcut-o temperaturile.
    • La asta s-au adăugat și alți factori greu de prevăzut, precum perioade de safety car și steag roșu, care au necesitat la rândul lor decizii rapide – influențate de asemenea și de pneurile disponibile pentru fiecare pilot. Decizia lui Perez de a utiliza pneurile medium pentru stintul final l-a ajutat să-și asigure victoria, în fața lui Carlos Sainz pe hard, deși Perez a trebuit să-și gestioneze cu grijă pneurile n ultimele tururi. 
    • Fiecare pneu din gama noastră a fost utilizat în această cursă, toate performând bine în ciuda condițiilor complet imprevizibile și a punctelor de trecere de pe cel mai îngust și neiertător circuit al sezonului.”

    Monaco

    • Cursa de sprint de Formula 2 a fost câștigată de Dennis Hauger, obținând prima sa victorie după ce Jake Hughes (Van Amersfoort), cel care se afla în Pole Position pe grila inversă, a abandonat pe grila de start.Jehan Daruvala a realizat o dublă Prema, iar Marcus Armstrong a urmat îndeaproape pentru Hitech, completând podiumul. Toți piloții au folosit P Zero Red Soft, Hauger gestionând perfect restartul după o mașină de siguranță.
    • A existat o împărțire destul de echilibrată între piloții care au început cursa principală de duminică dimineața pe soft și cei care au folosit P Zero Purple SuperSoft. O mașină de siguranță timpurie i-a obligat pe cei care au pornit pe soft să ruleze un stint relativ lung pe SuperSoft, pentru a nu irosi oprirea “gratuită” la boxe.
    • Printre aceștia s-a numărat câștigătorul cursei și liderul campionatului, Felipe Drugovich (MP Motorsport), care a rulat pe SuperSoft timp de 22 de tururi la finalul cursei, după ce a plecat din Pole Position. Hauger, care a terminat al șaptelea, a fost cel mai bine clasat pe strategia alternativă SuperSoft-Soft.

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco:

    Monaco

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Pirelli

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss