Marele Premiu din Singapore 2019 – Preview

Cu doar 7 etape rămase până la sfârșitul sezonului, ”Marele Circ” se întoarce în Singapore pentru clasica cursă la lumina reflectoarelor. Lewis Hamilton conduce clasamentul cu un avans de 63 puncte față de coechipierul său, iar la încă 26 puncte în spate se află Max Verstappen care este într-o bătălie strânsă cu cei doi piloți Ferrari. Charles Leclers sosește aici după două victorii consecutive, primele din carieră, dar care reprezintă și primele victorii pentru Ferrari după cea a lui Kimi Raikkonen din 2018. La o primă vedere s-ar putea părea că inginerii Ferrari au reușit să pună cap la cap monopostul care promitea atât de multe după testele din Barcelona, dar adevăratul motiv pare să fie o dominanță la capitolul motor. Atât circuitul din Belgia cât și cel din Italia sunt bine cunoscute pentru liniile drepte lungi care avantajează mașinile cu viteze de vârf ridicate, iar Ferrari a profitat de acest aspect pentru a compensa deficitul la capitolul apăsare aerodinamică.

Totuși, circuitul ”Marina Bay” din Singapore este unul stradal, cu multe viraje la aproape 90 grade, unde apăsarea aerodinamică va fi cheie. Cele 23 de viraje formează un tur de 5.063 km parcurs în sensul invers acelor de ceasornic, astfel punând mai multă presiune pe pneurile de pe partea dreapta, în special dreapta față. Oficialii au decis să introducă de anul acesta a 3-a zonă DRS, după virajul 13 pentru a încuraja depășirile.

Marele Premiu din Singapore este la cea de-a 12-a ediție, prima fiind cea din 2008 care a marcat prima cursă pe nocturnă din istoria Formulei 1. Patru piloți s-au impus până acum aici, printre care Lewis Hamitlon (4 victorii), Sebastian Vettel (4 victorii), Fernando Alonso (2 victorii) și Nico Rosberg (1 victorie). Este unul dintre cele mai încete circuite din calendar, cursa derulându-se pentru două ore în mod normal, iar temperaturile ridicate, combinate cu umiditatea, fac acest weekend să fie cel mai greu din punct de vedere fizic pentru piloți. De altfel, majoritatea piloților își construiesc programul de antrenament fizic pentru acest weekend, deoarece dacă reușesc să facă față la acest weekend, atunci restul sezonului nu ar trebui să fie o problemă. Cursa de anul acesta vine cu o altă problemă totuși, aceea fiind aerul contaminat cu fum de la incendiile de vegetație. Totuși situația nu este chiar atât de gravă ca în 2013 sau 2015 când nivelul de poluare a ajuns la 400 PSI (Pollution Standard Index).

Revenind la noutățile din acest weekend, Ferrari vine cu un pachet aerodinamic nou, printre care o aripă față, aripă spate și un difuzor nou. Aceste upgrade-uri vin și în ajutorul lui Vettel care pare să prefere monoposturile mai încărcate din punct de vedere aerodinamic, similare cu mașinile Red Bull care i-au adus 4 titluri mondiale.

Uitându-ne la selecția de pneuri, alegerile echipelor sunt destul de standard, pneurile Soft urmând să fie folosite în număr mare în calificări și în antrenamente, iar cele Medii și Hard rămân pentru cursa de duminică.

Imagini pentru singapore gp 2019 tyre selection

În ceea ce privește prognoza meteo, temperaturile par să fie stabile în jurul valorii de 32-33 grade Celsius, cu șanse de 15% de precipitații pe parcusul weekendului.

Programul acestui weekend (Ora României):

VINERI (20.09.2019)

  • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 11:30
  • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 15:30 

SÂMBĂTĂ (21.09.2019)

  • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
  • Calificările – 16:00

DUMINICĂ (22.09.2019)

  • Marele Premiu din Singapore – 15:10

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings