A 6-a etapă a calendarului competițional este Marele Premiu din Monaco, cea mai prestigioasă cursă din istoria Formulei 1. Circuitul stradal de pe riviera franceză este recunoscut pentru dificultatea sa, orice greșeală aici însemnând aproape sigur un acroșaj cu barierele de protecție. Reputația circuitului a plasat întrecerea din Monaco alături de Indy 500 și cursa de 24 de ore de la Le Mans, formând împreună „Tripla coroană a motorsportului”.
Prima cursă desfășurată în principat a avut loc în 1929 și a fost câștigată de William Grover la volanul unui Bugatti 35B pe un circuit stradal diferit față de cel din prezent. Siguranța piloților și a spectatorilor era un lucru trecut cu vederea înainte anilor ’60-’70. Barierele de protecție și-au făcut apariția de străzile din Monaco începând cu anul 1969, piloții intrând în stâlpi, clădiri sau copaci înainte de instalarea acestora. Cel mai faimos incident premergător barierelor Armco a fost înregistrat de Alberto Ascari care a pierdut controlul monopostului și a ajuns în apele portului.
Cel mai de succes pilot de pe străzile din principat rămâne Ayrton Senna, cu 6 victorii la activ, dintre care 5 consecutive între 1989 și 1993. Stilul de condus al brazilianului se potrivea perfect cu circuit stradal îngust de la Monaco unde putea să își arate măiestria. Dintre piloții actuali, cele mai multe victorii sunt înregistrate de Sebastian Vettel și Lewis Hamilton, fiecare cu câte 2.
Circuitul din Monaco – 1929 Circuitul din Monaco – 2019
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Configurația actuală a circuitului de 3,337 km prezintă 19 viraje și este cunoscut pentru puținele zone care permit depășiri. Virajul cu nr. 6, cunoscut și ca „acul de păr” este cel mai lent viraj din calendar, viteza medie fiind de 48 km/h. Două viraje de dreapta leagă acul de păr de virajul 9 prin tunelul de sub hotelul Fairmont unde monoposturile înregistrează viteze de până la 260 km/h înainte ca piloții să treacă printr-o schimbare bruscă de lumină la ieșirea din tunel înainte de zona de frânare a șicanei „Nouvelle”. Zona Piscinei descrie virajele 13,14, 15 și 16 și este cea mai importantă combinație de viraje de pe circuit unde piloții cu puțină experiență pot pierde timp sau mai rău pot atinge barierele de protecție.
După primele două sesiuni de antrenamente de ieri, Mercedes pare a avea un avantaj față de Red Bull care la rândul lor sunt cu câteva zecimi în fața celor de la Ferrari. Bătălia pentru pole-position va fi între piloții Mercedes și Max Verstappen care pare a fi mult mai în sincron cu monopostul Red Bull de anul acesta, comparativ cu colegul său. Fiind cursa de casă pentru Charles Leclerc, atenția este mult mai mare asupra pilotului monegasc, dar ritmul slab arătat de mașina Ferrari în virajele lente din sectorul 3 din Barcelona par să arate că va trebui să împingă la maxim pentru a spera să se apropie de primii 3.
Mercedes pare să fi venit în Monaco cu o inovație în ceea ce privește suspensia, punctul de prindere superior al suspensiei la roată a fost ridicat foarte mult, fapt ce le permite acestora să ruleze cu un unghi caster mai pronunțat ceea ce la rândul său reduce din subvirare în virajele lente. Soluția aceasta este suspectă deoarece monopostul de Formula 1 nu are voie să se ridice sau să coboare cu mai mult de 5 mm din poziția neutră a coloanei de direcție până la limita maximă a acesteia, iar monopostul Mercedes pare să aibă fluctuații verticale semnificative în virajele lente precum acul de păr. Rămâne de văzut dacă oficialii se vor autosesiza în legătură cu acest design și dacă formația de la Brackley va putea folosi acest design în continuare.
Vinerea este zi de pauză în Monaco deoarece autoritățile insistă să deschidă traficul pentru public. Programul următoarele sesiuni rămase îl puteți găsi mai jos:
SÂMBĂTĂ (25.05.2019)
- A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
- Sesiunea de calificări – 16:00
DUMINICĂ (26.05.2019)
- Marele Premiu din Monaco – 16:10
- Photocredit: FUnoAnalisiTecnica, Reddit
Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.