Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Marele Premiu din Monaco – Preview

    A 6-a etapă a calendarului competițional este Marele Premiu din Monaco, cea mai prestigioasă cursă din istoria Formulei 1. Circuitul stradal de pe riviera franceză este recunoscut pentru dificultatea sa, orice greșeală aici însemnând aproape sigur un acroșaj cu barierele de protecție. Reputația circuitului a plasat întrecerea din Monaco alături de Indy 500 și cursa de 24 de ore de la Le Mans, formând împreună „Tripla coroană a motorsportului”.

    Prima cursă desfășurată în principat a avut loc în 1929 și a fost câștigată de William Grover la volanul unui Bugatti 35B pe un circuit stradal diferit față de cel din prezent. Siguranța piloților și a spectatorilor era un lucru trecut cu vederea înainte anilor ’60-’70. Barierele de protecție și-au făcut apariția de străzile din Monaco începând cu anul 1969, piloții intrând în stâlpi, clădiri sau copaci înainte de instalarea acestora. Cel mai faimos incident premergător barierelor Armco a fost înregistrat de Alberto Ascari care a pierdut controlul monopostului și a ajuns în apele portului.

    Cel mai de succes pilot de pe străzile din principat rămâne Ayrton Senna, cu 6 victorii la activ, dintre care 5 consecutive între 1989 și 1993. Stilul de condus al brazilianului se potrivea perfect cu circuit stradal îngust de la Monaco unde putea să își arate măiestria. Dintre piloții actuali, cele mai multe victorii sunt înregistrate de Sebastian Vettel și Lewis Hamilton, fiecare cu câte 2.

    Circuitul din Monaco – 1929                                        Circuitul din Monaco – 2019

    Configurația actuală a circuitului de 3,337 km prezintă 19 viraje și este cunoscut pentru puținele zone care permit depășiri. Virajul cu nr. 6, cunoscut și ca „acul de păr” este cel mai lent viraj din calendar, viteza medie fiind de 48 km/h. Două viraje de dreapta leagă acul de păr de virajul 9 prin tunelul de sub hotelul Fairmont unde monoposturile înregistrează viteze de până la 260 km/h înainte ca piloții să treacă printr-o schimbare bruscă de lumină la ieșirea din tunel înainte de zona de frânare a șicanei „Nouvelle”. Zona Piscinei descrie virajele 13,14, 15 și 16 și este cea mai importantă combinație de viraje de pe circuit unde piloții cu puțină experiență pot pierde timp sau mai rău pot atinge barierele de protecție.

    După primele două sesiuni de antrenamente de ieri, Mercedes pare a avea un avantaj față de Red Bull care la rândul lor sunt cu câteva zecimi în fața celor de la Ferrari. Bătălia pentru pole-position va fi între piloții Mercedes și Max Verstappen care pare a fi mult mai în sincron cu monopostul Red Bull de anul acesta, comparativ cu colegul său. Fiind cursa de casă pentru Charles Leclerc, atenția este mult mai mare asupra pilotului monegasc, dar ritmul slab arătat de mașina Ferrari în virajele lente din sectorul 3 din Barcelona par să arate că va trebui să împingă la maxim pentru a spera să se apropie de primii 3.

    Mercedes pare să fi venit în Monaco cu o inovație în ceea ce privește suspensia, punctul de prindere superior al suspensiei la roată a fost ridicat foarte mult, fapt ce le permite acestora să ruleze cu un unghi caster mai pronunțat ceea ce la rândul său reduce din subvirare în virajele lente. Soluția aceasta este suspectă deoarece monopostul de Formula 1 nu are voie să se ridice sau să coboare cu mai mult de 5 mm din poziția neutră a coloanei de direcție până la limita maximă a acesteia, iar monopostul Mercedes pare să aibă fluctuații verticale semnificative în virajele lente precum acul de păr. Rămâne de văzut dacă oficialii se vor autosesiza în legătură cu acest design și dacă formația de la Brackley va putea folosi acest design în continuare.

    Vinerea este zi de pauză în Monaco deoarece autoritățile insistă să deschidă traficul pentru public. Programul următoarele sesiuni rămase îl puteți găsi mai jos:

    SÂMBĂTĂ (25.05.2019)

      • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
      • Sesiunea de calificări – 16:00

    DUMINICĂ (26.05.2019)

      • Marele Premiu din Monaco – 16:10

     

    • Photocredit: FUnoAnalisiTecnica, Reddit


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss