Latest Posts

Marele Premiu de la Singapore – Avancronica – Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 10607

Marele Premiu de la Singapore: La ce ne putem aștepta când Formula 1 revine pe circuitul stradal Marina Bay pentru cursa din acest sfârșit de săptămână?

Sezonul european este acum în cărți, iar Formula 1 se îndreaptă spre cursele de zbor, începând cu Marele Premiu al Singapore din acest weekend. Marina Bay a suferit câteva modificări temporare ale circuitului pentru cursa din acest weekend, cele mai mari din 2013, când a fost eliminată celebra șicană  „Singapore Sling, întrucât virajele 16-19 de sub tribună au fost înlocuite de o linie dreaptă. Acest lucru se datorează lucrărilor de construcție, iar timpii pe tur vor fi reduși cu aproape 20 de secunde.

Cei de pe circuit vor spera să îl prindă pe Max Verstappen și să îi refuze a 11-a victorie consecutivă și să prelungească recordul pe care l-a doborât data trecută în Italia. Max Verstappen nu a câștigat niciodată în Singapore și are doar un loc doi ca cea mai bună clasare de la debutul său din 2015. Va rămâne acest lucru neschimbat, sau viitorul triplu campion va șterge în sfârșit cu creta victoria de pe  „lista sa de lucruri de făcut?

Marele, Premiu

Succes la titlu pentru Red Bull Racing?
Max Verstappen nu poate câștiga titlul în acest weekend, acest lucru va trebui să aștepte cel mai devreme până în Japonia, dar este posibil ca Red Bull Racing să încheie Campionatul Constructorilor. În prezent, echipa are 310 puncte avans față de Mercedes-AMG F1, care ocupă locul al doilea, și trebuie să obțină minimum 43 de puncte pentru a-și asigura al șaselea titlu de constructor, echipa Mercedes-AMG F1 nereușind să obțină niciun punct.

Este vorba de o dublă clasare pentru Red Bull Racing, la care se adaugă faptul că Lewis Hamilton și George Russell au terminat în afara punctelor. Alternativ, în cazul în care echipa Mercedes-AMG F1 obține un punct în cursă, Red Bull Racing ar trebui să obțină și cel mai rapid tur de circuit pentru a se asigura că trofeul rămâne în Milton Keynes. Este posibil, dar puțin probabil, cu un dublu titlu în Japonia, scenariul cel mai probabil pentru echipă.

Marele, Premiu

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mercedes-AMG F1 și Aston Martin F1 resuscitează?
Atât Mercedes-AMG F1, cât și Aston Martin F1 nu au fost în lupta pentru Marele Premiu al Italiei, liniile drepte lungi și viteza mare de la Monza nefiind în totalitate potrivite pentru pachetele lor. Dar, pe măsură ce echipele aruncă forța de apăsare pe mașinile lor pentru acest weekend, acest lucru ar putea fi benefic atât pentru W14, cât și pentru AMR23, care s-au descurcat mai bine pe circuitele cu forță de apăsare mare.

Fernando Alonso a evidențiat Marina Bay ca fiind o pistă pe care a simțit că Aston Martin F1 ar putea lupta pentru o victorie la începutul sezonului, în timp ce Lewis Hamilton are un record comun de patru victorii în Singapore și nu este străin să tragă o mașină necompetitivă într-o poziție în care nu ar trebui să fie pe străzi. Oh, și mai există și posibilitatea să plouă în ziua cursei…

Marele, Premiu

Lupta echipei Scuderia Ferrari:
Și, pe de altă parte, există Scuderia Ferrari, al cărei pachet  „special Monza nu va funcționa pe circuitul accidentat și întortocheat din Singapore. Aripile tăiate și înălțimea redusă a trenului de rulare nu sunt potrivite pentru cerințele de la Marina Bay, ceea ce înseamnă că echipa trebuie să se întoarcă la pachetul cu forță de apăsare mare care s-a dovedit a fi problematic pentru echipă, cel mai recent în Marele Premiu al Olandei.

SF-23 este o mașină mai bună atunci când este eliminată forța de apăsare decât atunci când este adăugată, ceea ce înseamnă că următoarele câteva curse s-ar putea dovedi dificile. Scuderia Ferrari a trecut pe locul al treilea în clasamentul constructorilor, în fața lui Aston Martin F1, obiectivul echipei fiind acum să se mențină pe acest loc pentru restul sezonului, Mercedes AMG F1 fiind pe locul al doilea, cu 45 de puncte în față, pe locul al doilea.

Marele, Premiu

Prognoza meteo pentru Marele Premiu al Statului Singapore:

Vineri (antrenamente libere 1 și 2)
Condiții: Posibilitate de o ploaie sau două în timpul zilei, cu un vânt slab până la moderat dinspre sud.
Antrenamente libere 1: 32°C / Antrenamente libere 2: 29°C
Temperatura maximă așteptată: 33 Celsius
Temperatura minimă așteptată: 16 Celsius
Șanse de ploaie: 20%.

Sâmbătă (antrenamente libere 3 și calificări)
Condiții: O zi mai instabilă decât vineri. Parțial înnorat, cu o șansă moderată de ploi torențiale în timpul zilei.
Antrenamente libere 3: 30°C / Calificări: 29°C
Temperatura maximă așteptată: 32 Celsius
Temperatura minimă așteptată: 26 Celsius
Șanse de ploaie: 40%.

Duminică (Cursa)
Condiții: Probabilitate mare de ploi torențiale și puternice în timpul zilei și spre seară. Cursa: 30°C
Temperatura maximă așteptată: 32 Celsius
Temperatura minimă așteptată: 26 grade Celsius
Șanse de ploaie: 60%.

Marele, Premiu

Cinci detalii interesante despre Marele Premiu al Statului Singapore:

  • O Istorie a Curselor:
    Marele Premiu al statului Singapore este o creație relativ modernă ca etapă a Formulei 1, fiind înscris în calendar pentru prima dată în 2008. Însă Marele Premiu al Singapore în sine nu este o noutate, deoarece a fost organizat între 1966 și 1973 după regulile Formulei Libere – deschisă unei mari varietăți de mașini diferite.Desfășurat pe circuitul de pe Thomson Road, pe străzile din inima orașului, evenimentul a început de fapt în 1961, sub numele de Marele Premiu al Anului Orientului, înainte ca Singapore să devină un stat suveran independent (în 1965). Cursa a devenit populară printre piloții din Australia și Noua Zeelandă, pilotul kiwi Graeme Lawrence obținând trei victorii consecutive la volanul unor mașini de la trei producători diferiți: McLaren F1, Scuderia Ferrari și Brabham.
  • O cursă a Premierelor:
    Circuitul de pe Thomson Road a devenit rapid prea periculos și prea incomod pentru oraș, dar Singapore va găsi o modalitate de a primi din nou cursele pe străzile sale cu o nouă pistă amenajată în jurul Golfului Marina. Cursa inaugurală din 2008 a fost una dintre primele pentru Formula 1: prima cursă stradală din Asia și prima cursă nocturnă. De atunci, a devenit un model spectaculos pentru alte adăugiri mai recente în calendar, precum Jeddah și Las Vegas. Dar nu uitați de unde a început totul.
  • Tăierea Virajelor:
    Circuitul de la Marina Bay oferă un contrast puternic cu circuitul care îl precede în calendar, Monza. În loc de linii drepte lungi și viteze mari, circuitul din Singapore s-a axat întotdeauna pe viraje lente, cu 23 de viraje în total. Totuși, va exista o ușoară schimbare pentru 2023, patru dintre aceste viraje – virajele 16-19 – fiind eliminate în timp ce zona este reamenajată într-un nou spațiu pentru evenimente.În timp ce lungimea circuitului va fi redusă de la 5,063 km la 4,928 km, se estimează că timpii pe tur ar putea scădea cu 10 secunde sau mai mult. În consecință, distanța cursei va crește de la 61 la 63 de tururi. Aceasta este, probabil, cursa care va arăta cel mai diferit față de echivalentul său de anul trecut.

Marele, Premiu

  • Învingerea decalajului orar:
    Unul dintre motivele pentru care Marele Premiu din Singapore s-a desfășurat în nocturnă a fost acela de a păstra o oră obișnuită pentru audiențele televizate, spre deosebire de alte curse din Orientul Îndepărtat al Asiei, contracarând diferența de fus orar de șase ore față de Europa Centrală.De asemenea, echipele și piloții au folosit acest lucru în avantajul lor, rămânând la ora europeană pentru a evita decalajul orar, ceea ce înseamnă că iau micul dejun la începutul după-amiezii, iau cina după miezul nopții și nu se duc la culcare până în jurul orei patru dimineața. Sau, alternativ, petrec până la ora micului dejun.
  • Munca Până la Transpirație:
    Marele Premiu din Singapore este una dintre cele mai solicitante curse ale sezonului pentru piloți, în ciuda – sau poate din cauza – vitezelor relativ mici. De obicei, este al doilea cel mai lent tur al sezonului, după Monaco. Spre deosebire de Monaco, distanța cursei nu este redusă pentru a compensa acest lucru, astfel că acțiunea se desfășoară adesea pe durata maximă permisă de două ore – mai ales că întreruperile Safety Car sunt extrem de frecvente.Cu atât de multe viraje și doar linii drepte scurte, piloții (și pneurile) lucrează din greu în mod constant. Chiar și pe timp de noapte, temperatura și nivelul de umiditate sunt ridicate, ceea ce înseamnă că piloții pot pierde până la trei kilograme de transpirație în timpul cursei.

Marele Premiu de la Singapore - Avancronica - Pirelli Report (+Program TV)

Date și configurația al circuitului de la Singapore:

  • Primul Marele Premiu F1 găzduit: 1966
  • Numărul de tururi: 62
  • Lungimea circuitului: 4,940 km
  • Distanța totală a cursei: 306,143 km
  • Recordul pe tur: 1:41.905 (Kevin Magnussen – 2018)

Marele Premiu de la Singapore - Avancronica - Pirelli Report (+Program TV)

Pneurile și Pista:

  • Așa cum a fost cazul pentru toate celelalte circuite stradale de anul acesta, Pirelli va aduce la Singapore cel mai moale trio de compoziții: C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero medium și C5 ca P Zero Roșu soft.
  • Grand Prix Singapore are loc pe timpul nopții, începând la ora locală 20.00. Umiditatea ridicată, temperaturile înalte și retenția de căldură datorită zidurilor de protecție de pe marginea pistei fac din aceasta o cursă foarte solicitantă pentru piloți.
  • Layout-ul a fost modificat anul acesta, cu secțiunea dintre virajele 16 și 19 schimbată într-o linie dreaptă lungă de 397m. Aceasta înseamnă că avem un număr mai mic de viraje, 19 față de 23, în timp ce lungimea totală a turului este acum de 4,940km (comparativ cu 5,063km înainte). Cursa a fost extinsă la 62 de tururi: cu un tur mai mult decât anul trecut.
  • Există numeroase zone cu marcaj stradal, specific drumurilor publice și capace de canal, ceea ce afectează adeseori nivelul de aderență pe Marina Bay: în special dacă plouă.

Marele, Premiu

  • Strategia cu o singură oprire este prioritaro, deoarece prin oprirea la boxe se pierd aproximativ 28 de secunde, cel mai mult din întreg sezonul, alături de Imola. Cea mai dură compoziție disponibilă este în mod normal pneul preferat pentru cursă, dacă pista rămâne uscată.
  • Ca și în cazul altor piste stradale, poziția pe grilă este crucială pentru un finish bun, date fiind posibilitățile limitate pentru depășire. Calificările tind să aibă o influență mare asupra rezultatului final.
  • Anul trecut, startul a fost amânat cu o oră datorită unei furtuni care a lovit Marina Bay cu câteva minute înainte de formarea grilei. Mașinile au luat startul pe pneuri intermediare și apoi au trecut pe medium și soft – un Safety Car Virtual influențând strategiile.
  • Prima ediție a Singapore Grand Prix s-a desfășurat în 2008. De atunci cursa a avut loc de 12 ori, cu pauză în 2020 și 2021, datorită pandemiei de Covid-19. Au fost cinci câștigători în total: Sebastian Vettel (cinci victorii), Lewis Hamilton (patru victorii), Fernando Alonso (două victorii) și Nico Rosberg și Sergio Perez cu câte una. Echipele cu cele mai multe victorii aici sunt Mercedes și Red Bull, cu câte patru, în timp ce Ferrari are cele mai multe pole-position: șase.

Marele Premiu de la Singapore - Avancronica - Pirelli Report (+Program TV)

Marele, Premiu

 „Ultima etapă a acestui lung sezon, ce poartă Formula 1 pe trei continente și 16 zone orare diferite, începe cu Singapore în acest weekend. Aceasta a fost prima cursă desfășurată pe lumină artificială: idee ce a fost apoi urmată și de alții, sub diverse forme. Din punct de vedere tehnic, Marina Bay este un circuit stradal tipic: foarte virajat (cu 19 viraje, multe dintre ele la 90 de grade) și puține zone de eșapare. Drept rezultat, chiar și cea mai mică greșeală poate fi costisitoare, în timp ce layoutul pistei obligă mașinile să ruleze cu un grad ridicat de apăsare”.

 „Anul acesta, turul de pistă are o nouă configurație grație noilor construcții din zona Marina Bay: parte din pistă care includea virajele 16 și 19 este acum o linie dreaptă, lungă de aproape 400m. Această schimbare va face turul de pistă mai rapid. În primul rând pentru că lungimea totală este acum mai mică de cinci kilometri și în al doilea rând pentru că layout-ul a devenit mult mai cursiv. Trebuie însă să așteptăm ca să vedem dacă aceste schimbări vor influența strategiile, deoarece, în teorie – se creează noi oportunități pentru depășire – acestea fiind complicate dacă nu ai o mașină mult mai rapidă”.

 „Această pistă nu stresează în mod special pneurile în privința încărcării, dar pneurile spate trebuie atent manageriate de-a lungul perioadelor de tracțiune când se iese din virajele lente. Temperaturile sunt de obicei ridicate, Singapore fiind la doar 15 de kilometri de ecuator. Această situație crește riscul de supraîncălzire: nu doar pentru pneuri dar și pentru restul, inclusiv componente mecanice și desigur, pilotul”.

Marele Premiu de la Singapore - Avancronica - Pirelli Report (+Program TV)

F1

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Statului Singapore în acest weekend:

  • Vineri 15.09.2023, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Vineri 15.09.2023, 16:00 – 17:00, Antrenamente Libere 2
    F1TVPro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 16.09.2023, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere 3
    F1TVPro, Digisport 3, (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 16.09.2023, 16:00 – 17:00, Calificări
    F1TVPro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 4, Prima Sport 3
  • Duminica 17.09.2023, 15:00 – 17:00, Cursa
    F1TVPro, Digisport 1 (+HD), Prima Sport 1
  • La momentul publicării, Orange Sport nu a anunțat transmisia în direct a cursei de duminică.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Marele, Premiu
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss