Latest Posts

Marele Premiu de la Miami: Rezultatele FP1, Leclerc în fața lui Russell și Verstappen.

Vizualizări: 12712

Charles Leclerc de la Ferrari, l-a învins la limită pe George Russell, la bordul mașinii Mercedes AMG F1 actualizate, pentru a stabili ritmul în prima sesiune de antrenamente înaintea Marelui Premiu inaugural de Formula 1 de la Miami.

Charles Leclerc, liderul clasamentului pe puncte și dublu câștigător al cursei de până acum în 2022, a profitat la maximum de evoluția extremă a pistei de pe noul circuit stradal pentru a stabili un timp de referință de 1m31,098s. Acest lucru i-a oferit o marjă de manevră subțire de șapte sutimi de secundă față de George Russell, deoarece W13 are o aripă față mai eficientă, plus aripi spate și aripi de grindă cu specificații de forță de apăsare mai mică pentru acest weekend.

Max Verstappen l-a condus pe coechipierul său de la Red Bull Racing, Sergio Perez, în primele patru locuri, dar campionul în exercițiu a fost împiedicat de temperaturile ridicate din Florida, care i-au influențat pilotajul. Nicholas Latifi a condus Aston Martin-urile lui Lance Stroll și Sebastian Vettel la ieșirea de la boxe într-un cor de aplauze, în timp ce cei 80.000 de spectatori au văzut pentru prima dată mașinile.

Leclerc, Miami

Toți, cu excepția lui Mick Schumacher, au ieșit pe circuitul de 3,3 mile în primele două minute ale sesiunii de o oră, majoritatea efectuând primele tururi cu pneul mediu C3. Zhou Guanyu și Sergio Perez au intrat amândoi adânc în virajul 1 în timp ce au forțat limitele asfaltului sufocant, pe care s-au înregistrat peste 50 de grade Celsius. Între timp, George Russell a fost nevoit să sară pe frâne și să oprească în pitlane pentru a evita mașina Alpine F1 a lui Fernando Alonso în momentul în care dublul campion a ieșit din garaj.

Pentru a se aclimatiza la noul loc, majoritatea echipelor au renunțat la obișnuitele tururi de instalare și și-au ținut piloții pe pistă – Schumacher s-a alăturat în cele din urmă după opt minute. Suprafața verde a pistei s-a dovedit a fi deosebit de alunecoasă, Yuki Tsunoda și Charles Leclerc fiind nevoiți să revină după ce amândoi au pierdut partea din spate și s-au răsturnat cu mașinile lor, în timp ce Max Verstappen a forțat limitele atingând peretele exterior în virajul 16 la stânga.

În ciuda primelor sperieturi, Charles Leclerc a alergat în fruntea timpilor cu al său timp de  1m34.846s pentru a deține un avantaj de trei zecimi, înainte ca Max Verstappen să se avânte la un 1m33.44s pentru a se distanța cu 0.7s. Piloții Scuderia Ferrari și Red Bull Racing au continuat să facă schimb de locuri în fruntea clasamentului, pe măsură ce pista a evoluat și a oferit mai multă aderență, aducând timpii pe tur sub bariera de 1m33s.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Leclerc, Miami

Bătălia neoficială timpurie a atins apogeul cu un 1m32,442s de la Carlos Sainz, în timp ce Charles Leclerc a rulat la doar o zecime în urmă pe același pneu Pirelli cu compoziție medie pentru a-l detrona pe Sergio Perez, care a folosit pneuri moi, pe locul trei. Însă, stintul a pilotului de la Red Bull Racing a fost scurtată rapid atunci când Verstappen, exprimându-și frustrarea că nu a reușit să învețe pista pe deplin, a fost chemat la boxe după numai nouă tururi. Echipa a inspectat apoi partea din spate a RB18-ului său în timp ce se lupta cu supraîncălzirea.

Valtteri Bottas a adus apoi steagul roșu după 25 de minute, când finlandezul a pierdut partea din spate a mașinii sale Alfa Romeo în virajul 7-8, un viraj lung de viteză medie la stânga. El a părut să sufere un moment de supravirare bruscă și, în timp ce C42 a trecut peste banda de rulare pictată, nu a mai putut rezista, iar mașina a fost proiectată înapoi în bariera TecPro.

Ansamblul aripii spate a părut să suporte cea mai mare parte a impactului. Bottas nu a reluat sesiunea. Steagurile verzi au fost fluturate opt minute mai târziu, întreruperea oferindu-le celor de la Red Bull posibilitatea de a-i trimite atât pe Perez, cât și pe Verstappen pentru ultimul sfert de oră.

Carlos Sainz a ieșit apoi pe un set de pneuri cu compoziția moale C4 și ar fi putut provoca un al doilea steag roșu în succesiune rapidă, când a suferit un mare derapaj de mare viteză în virajul 4. Pilotul Scuderiei Ferrari a pierdut partea din spate și a trecut peste banda de rulare vopsită, având norocul de a evita pereții perimetrali de o parte și de alta a pistei și a intrat la boxe cu o pană în partea dreaptă față.

Leclerc, Miami

Profitând de sperietura provocată de rivalul său din față, Max Verstappen a revenit repede la viteză, fiind rapid în frunte cu un efort de 1m31.350s pe pneuri soft, îmbunătățind apoi la 1m31.277s. Dar în curând a renunțat la zi, sărind din mașină cu patru minute înainte de final, după ce nu a parcurs un stint de mai mult de cinci tururi la bordul fierbintei sale RB18. Avantajul său a rămas la 0,5s în fața lui Alexander Albon, care a trecut linia de cronometrare cu 1m31.854s, tot pe pneuri soft, pentru a urca pe locul doi la bordul mașinii sale Williams Racing.

Apoi, îmbunătățirile de ultimă oră ale lui Charles Leclerc și George Russell au venit pentru a stabili ritmul, în timp ce Max Verstappen s-a menținut pe locul trei și a fost în cele din urmă la 0,18s de cel mai rapid Scuderia Ferrari. Gasly a fost al cincilea în fața lui Carlos Sainz, în timp ce Alex Albon a rezidat în cele din urmă pe locul șapte, peste Lewis Hamilton și mașina Haas F1 a lui Kevin Magnussen, care a fost singurul pilot care s-a delectat cu cel mai lent pneu hard disponibil.

Daniel Ricciardo a completat top 10, dar este investigat pentru un incident în care a fost implicat Mick Schumacher pe linia dreaptă din spate, pilotul McLaren F1 părând să se încetinească și să-l forțeze pe pilotul Haas F1 care îl urmărea să se arunce în afara liniei. Într-o sesiune în care mulți au fost prinși în incidente similare de posibile blocaje, Lando Norris, care a urcat pe podium la Imola, a rulat pe locul 11, devansându-i pe Fernando Alonso, Zhou Guanyu și Sebastian Vettel.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu de la Miami:

Leclerc, Miami

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss