Charles Leclerc, de la Ferrari, a fost cel mai bun în a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Statelor Unite din 2022 al Formulei 1, unde timpii au fost practic lipsiți de semnificație, deoarece sesiunea a fost dedicată testelor pentru pneurile Pirelli din 2023.
Leclerc a fost unul dintre cei trei piloți care au rulat două dintre compozițiile Pirelli 2022 – alături de Valtteri Bottas și Daniel Ricciardo – deoarece a stat în afara FP1 cu Robert Shwartzman la volanul F1-75, ca parte a antrenamentelor pentru începători impuse de regulamentul 2022.
În timp ce restul plutonului a completat planurile de rulare stabilite dictate de Pirelli pe două dintre compozițiile sale prototip pentru anul viitor – date echipelor în alocare “oarbă”, piloții fiind obligați să ruleze ambele tipuri, dar fără să știe care era care în timpul rulării – acel trio a stabilit în mod corespunzător cei mai rapizi timpi ai sesiunii.
Ei au avut la dispoziție 35 de minute pentru a se pune la punct pentru prima oară pe circuitul de la Austin în 2022, înainte de a se alătura apoi colegilor lor pe cauciucul nemarcat.
Acesta este din capătul mai dur al gamei Pirelli 2023, compușii moi fiind testați în sesiunea FP2 pentru GP-ul Mexicului de weekendul viitor, după ce testele respective au trebuit să fie abandonate la evenimentul umed din Japonia de data trecută.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Bottas a condus plutonul la ieșirea de la boxe pentru începutul sesiunii prelungite de 90 de minute, cu Ricciardo în urmă – cei doi fiind înlocuiți de Theo Pourchaire și Alex Palou la Alfa Romeo și, respectiv, McLaren în FP1.
Rulând cu pneurile medium 2022, Bottas a stabilit reperul la 1m40.655s, înainte ca Ricciardo să îl devanseze cu 1m40.474s, folosind de asemenea pneurile cu pereți galbeni.
După cinci minute, Leclerc i-a întrecut pe amândoi cu prima sa cursă – folosind pneurile soft 2022 – pentru a ajunge pe primul loc cu 1m38.856s.
El a fost detronat pentru scurt timp de coechipierul său Carlos Sainz, care a rulat de la început cu prototipuri, deoarece a fost primul în FP1, înainte ca Leclerc să-și restabilească locul în fruntea timpilor cu un 1m37.614s pentru a-și încheia runda încălțată cu softuri.
După un drum rapid la boxe pentru a trece la pneuri medium, Leclerc a stabilit cel mai rapid timp al FP2 chiar înainte de expirarea celor 15 minute – 1m36,810s.
Imediat după aceea a intrat la boxe și, după un stagiu de aproape 10 minute în garajul Ferrari, și-a completat timpul permis cu pneurile 2022, completând un rulaj cu combustibil mare, timpii săi fiind cu aproximativ cinci secunde mai lenți decât cel mai bun timp personal.
Acest lucru reproduce o sesiune tipică de FP2, dar, având în vedere că această sesiune a început cu trei ore mai târziu decât ora de start a cursei de duminică, ora 14:00, condițiile nu au fost complet comparabile.
În timp ce Leclerc făcea acest lucru, Bottas și Ricciardo își terminaseră rularea pneurilor 2022 pe un plan de contra-run – trecând de la mediile la softuri.
Ricciardo l-a devansat pe Sainz pentru a rula al doilea la 0.817s în urma lui Leclerc cu 23 de minute pe tabelă, urmat la câteva secunde mai târziu de Bottas, care a înregistrat un timp cu doar 0.029s mai lent la primul său zbor cu softs.
Cinci minute mai târziu, la o treime din distanța parcursă, Bottas a făcut un alt tur de circuit excelent pentru a-l depăși pe Ricciardo și pentru a ocupa locul doi în spatele lui Leclerc – cu 0,715s mai lent decât Ferrari.
Sainz a fost în fruntea piloților care au rulat doar cu noile pneuri prototip, printre care s-au numărat Kevin Magnussen și Nicholas Latifi, în ciuda faptului că și această pereche a stat în afara FP1, Haas și Williams alegând să rămână la un plan de rulare doar cu pneuri 2023.
Acesta a fost dictat de Pirelli și a fost compromis de patru curse – două teste de “performanță” cu o încărcătură de combustibil de 20 kg și două stinturi de cursă lungă, mașinile pornind cu 100 kg de combustibil.
Cei mai rapizi timpi ai rulajelor de performanță – cinci tururi în total, cu trei tururi de împingere necesare de fiecare parte a tururilor de ieșire și de intrare – au fost înregistrați în primul stint, cu timpul de 1m38,763s al lui Sainz, care l-a plasat pentru scurt timp cel mai rapid, apoi a fost depășit de timpul de 1m38,232s.
Sainz a fost urmat de Mick Schumacher, Lando Norris și Max Verstappen, iar Lewis Hamilton, Pierre Gasly și Sergio Perez au completat top 10.
După ce au fost efectuate cele două curse de performanță de cinci tururi, piloții au fost apoi nevoiți să efectueze două stinturi de 8 tururi cu un nivel de combustibil mai ridicat.
Timpii obținuți cu acest nivel de combustibil au fost cu aproximativ 4-5 secunde mai mici decât cei obținuți cu nivelul inferior.
O altă parte a testului a inclus temperaturile mai scăzute ale păturii pentru pneuri, care vor fi obligatorii pentru 2023 – 50°C, față de nivelul actual de 70°C, și înaintea unei interdicții planificate pentru încălzirea pneurilor, care va intra în vigoare în 2024.
Acest lucru ar fi putut foarte bine să fie un factor în numărul mare de greșeli la care s-a asistat vineri în timpul FP2, mai mulți piloți având alunecări luride la ieșirea din viraje cu pneurile modificate pentru anul viitor, despre care se înțelege că au modificări subtile de design mai degrabă decât o ajustare totală din partea Pirelli.
Aceste modificări includ asigurarea faptului că pneurile din 2023 nu au caracteristica de subvirare la viteză redusă de care piloții nu s-au bucurat pe varianta actuală.
Fernando Alonso a avut o mare pocnitură la ieșirea din virajul 1 – ac de păr la stânga în urcare de la începutul turului Austin – și din virajul 11 care rulează pe linia dreaptă din spate.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.