Latest Posts

Marele Premiu al Ungariei 2019 – Preview

Vizualizări: 24876

Cea de-a 12-a etapă a campionatului mondial ne aduce în Ungaria, mai exact pe Hungaroring, un circuit european mai puțin cunoscut, dar cu o istorie bogată în ceea ce privește Formula 1. În 1986, Bernie Ecclestone a insistat să aducă ”Marele Circ” în spatele ”Cortinei de Fier”, iar ideea a fost una inspirată deoarece nu a părăsit calendarul până în ziua de astăzi. Nume precum Ayrton Senna, Michael Schumacher și nu în ultimul rând Lewis Hamilton s-au impus pe circuitul maghiar de nenumărate ori. Britanicul de la Mercedes a devenit în ultimii ani cel mai de succes pilot de pe Hungaroring, având la activ 6 victorii.

Hungaroringul este un circuit care și-a păstrat în mare parte aceeași configurație din 1986 încoace, a suferit doar o modificare minoră în 2003 cu scopul de a facilita depășirile. De altfel, aceasta este marea problemă a acestui circuit, lipsa oportunităților de depășire. Cauza acestei probleme poate fi găsită în design-ul monoposturilor care nu au permis în ultimii ani mașinilor din spate să stea prea aproape, dar merită să aruncăm o privire și asupra configurației propriu-zise a circuitului.

Imagini pentru hungaroring

Cele 14 viraje (8 dreapta, 6 stânga) formează un tur de 4.381 km, o distanță relativ mică, fiind pe locul 6 în topul celor mai scurte circuite din calendar, cu doar 20 metri mai lung decât circuitul din Canada. Principalul loc de depășire îl reprezintă linia de start/sosire, fiind prima zonă DRS, mai apoi fiind urmată de a doua zonă DRS, mai scurtă, între virajul 1 și 2. Unii piloți mai lansează atacuri pe scurta linie dreaptă dintre virajele 11 și 12, dar este riscant deoarece riscă să fie depășiti la loc peste două viraje când cel din spatele lor va avea DRS. Faptul că acesta nu este un circuit folosit foarte des, face ca praful depus pe asfalt și pe lângă să le pună probleme piloților în ziua de vineri mai ales. Lucrurile se mai îmbunătățesc totuși până duminică deoarece cursele suport mai ajută la înlăturarea stratului de praf depus. Asfaltul este unul relativ nou, fiind așezat acum 3 ani cu ocazia primei reasfaltări de la construcția circuitului.

Cea de-a 34-a ediție a Marelui Premiu al Ungariei vine la 7 zile după probabil cea mai spectaculoasă cursă a ultimilor ani (Canada 2011 fiind un contracandidat bun) unde Max Verstappen s-a impus după ce a efectuat 5 pit stop-uri. Ploaia este un eveniment meteorologic foarte rar în zona Hungaroringului, mai ales în perioada aleasă de organizatori, când temperaturile ajung undeva pe la 40 de grade Celsius. De altfel, primul Mare Premiu al Ungariei pe ploaie a avut loc de-abia la 20 ani după prima cursă organizată aici, când Jenson Button s-a impus după ce a plecat de pe poziția a 14-a.

Strategia joacă un rol foarte important aici în Ungaria, poate un pic mai mult decât în celelalte Mari Premii, deoarece timing-ul pit-stop-urilor și rapiditatea acestora pot asigura pilotului niște stinturi rapide, fără prea mult trafic. Vorbind de strategie, Pirelli a publicat numărul de pneuri ales de fiecare echipă, iar graficul îl puteți vedea mai jos.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Imagini pentru hungary gp 2019 tyre choice

Gradul de uzură este destul de ridicat din cauza asfaltului relativ proaspăt și a faptului că nu prea a fost folosit între cursele de Formula 1. Astfel, numărul ridicat de pneuri Soft este necesar pentru sesiunea de calificări, dar și pentru ziua de vineri pentru a găsi cel mai bun setup pentru acest weekend. Numărul mai mare de pneuri Soft ales de primele trei echipe poate fi explicat prin dorința acestora de a stabili cel mai rapid timp în Q2 cu un set de Medii pentru a lua startul cu acel set în cursa de duminică. Desigur, acest lucru este un avantaj deoarece le permite echipelor să aibă o flexibilitate mai mare asupra momentului în care aleg să cheme monoposturile pentru pit stop-ul obligatoriu. Totuși, aceștia își permit să încerce această strategie deoarece se pot califica în Q3 chiar și pe un set de pneuri Medii, care de obicei este cu 0.6-1 secundă mai lent decât un set de pneuri Soft.

Prognoza meteo pentru acest weekend este un pic neobișnuită pentru circuitul din Ungaria, temperaturile rămânând sub 30 grade Celsius, iar vineri și sâmbătă există câteva șanse să vedem niște picături de ploaie.

Programul acestui weekend (Ora României):

VINERI (02.08.2019)

  • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
  • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00 

SÂMBĂTĂ (03.08.2019)

  • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
  • Calificările – 16:00

DUMINICĂ (04.08.2019)

  • Marele Premiu al Ungariei – 16:10

Photo credits: Hungaroring.com, FormulaPassoion, Pirelli

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss