Scirocco Cup România: eMtr3i învinge pe Autopolis

Etapa a șaptea din Scirocco Cup România s-a desfășurat pe circuitul japonez Autopolis. Din pole pleacă eMtr3i. El are un start bun, dar CRS_Baciu reușește...
More

    Latest Posts

    F1: Daniel Ricciardo spune că ar putea părăsi F1 din cauza dorinței sale finale.

    Pilotul Renault, Daniel Ricciardo, a recunoscut că poate pleca departe de F1 dacă simte că un Campionat Mondial nu mai este o posibilitate. Honeybadger-ul...

    F1: Renault și AlphaTauri solicită ajutor de urgență de la Liberty Media.

    Lucrurile merg bine pe hârtie, dar acum se dovedește că chiar și echipele care păreau relativ sigure solicită avansuri de la Liberty Media pentru...

    F1: Câteva upgrade-uri Ferrari care sunt planificate pentru Marele Premiu al Austriei.

    Potrivit presei italiene (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intenționează să aducă mai multe actualizări interesante pentru prima cursă din sezonul Formula 1 2020, care...

    Două echipe se opun planului F1 pentru grila inversată în a doua cursă a curselor duble.

    Se crede că Racing Point s-a alăturat acum echipei Mercedes care indică faptul că vor vota împotriva experimentării cu sprinturi de calificare scurte și...

    Marele Premiu al Ungariei 2019 – Preview

    Cea de-a 12-a etapă a campionatului mondial ne aduce în Ungaria, mai exact pe Hungaroring, un circuit european mai puțin cunoscut, dar cu o istorie bogată în ceea ce privește Formula 1. În 1986, Bernie Ecclestone a insistat să aducă ”Marele Circ” în spatele ”Cortinei de Fier”, iar ideea a fost una inspirată deoarece nu a părăsit calendarul până în ziua de astăzi. Nume precum Ayrton Senna, Michael Schumacher și nu în ultimul rând Lewis Hamilton s-au impus pe circuitul maghiar de nenumărate ori. Britanicul de la Mercedes a devenit în ultimii ani cel mai de succes pilot de pe Hungaroring, având la activ 6 victorii.

    Hungaroringul este un circuit care și-a păstrat în mare parte aceeași configurație din 1986 încoace, a suferit doar o modificare minoră în 2003 cu scopul de a facilita depășirile. De altfel, aceasta este marea problemă a acestui circuit, lipsa oportunităților de depășire. Cauza acestei probleme poate fi găsită în design-ul monoposturilor care nu au permis în ultimii ani mașinilor din spate să stea prea aproape, dar merită să aruncăm o privire și asupra configurației propriu-zise a circuitului.

    Imagini pentru hungaroring

    Cele 14 viraje (8 dreapta, 6 stânga) formează un tur de 4.381 km, o distanță relativ mică, fiind pe locul 6 în topul celor mai scurte circuite din calendar, cu doar 20 metri mai lung decât circuitul din Canada. Principalul loc de depășire îl reprezintă linia de start/sosire, fiind prima zonă DRS, mai apoi fiind urmată de a doua zonă DRS, mai scurtă, între virajul 1 și 2. Unii piloți mai lansează atacuri pe scurta linie dreaptă dintre virajele 11 și 12, dar este riscant deoarece riscă să fie depășiti la loc peste două viraje când cel din spatele lor va avea DRS. Faptul că acesta nu este un circuit folosit foarte des, face ca praful depus pe asfalt și pe lângă să le pună probleme piloților în ziua de vineri mai ales. Lucrurile se mai îmbunătățesc totuși până duminică deoarece cursele suport mai ajută la înlăturarea stratului de praf depus. Asfaltul este unul relativ nou, fiind așezat acum 3 ani cu ocazia primei reasfaltări de la construcția circuitului.

    Cea de-a 34-a ediție a Marelui Premiu al Ungariei vine la 7 zile după probabil cea mai spectaculoasă cursă a ultimilor ani (Canada 2011 fiind un contracandidat bun) unde Max Verstappen s-a impus după ce a efectuat 5 pit stop-uri. Ploaia este un eveniment meteorologic foarte rar în zona Hungaroringului, mai ales în perioada aleasă de organizatori, când temperaturile ajung undeva pe la 40 de grade Celsius. De altfel, primul Mare Premiu al Ungariei pe ploaie a avut loc de-abia la 20 ani după prima cursă organizată aici, când Jenson Button s-a impus după ce a plecat de pe poziția a 14-a.

    Strategia joacă un rol foarte important aici în Ungaria, poate un pic mai mult decât în celelalte Mari Premii, deoarece timing-ul pit-stop-urilor și rapiditatea acestora pot asigura pilotului niște stinturi rapide, fără prea mult trafic. Vorbind de strategie, Pirelli a publicat numărul de pneuri ales de fiecare echipă, iar graficul îl puteți vedea mai jos.

    Imagini pentru hungary gp 2019 tyre choice

    Gradul de uzură este destul de ridicat din cauza asfaltului relativ proaspăt și a faptului că nu prea a fost folosit între cursele de Formula 1. Astfel, numărul ridicat de pneuri Soft este necesar pentru sesiunea de calificări, dar și pentru ziua de vineri pentru a găsi cel mai bun setup pentru acest weekend. Numărul mai mare de pneuri Soft ales de primele trei echipe poate fi explicat prin dorința acestora de a stabili cel mai rapid timp în Q2 cu un set de Medii pentru a lua startul cu acel set în cursa de duminică. Desigur, acest lucru este un avantaj deoarece le permite echipelor să aibă o flexibilitate mai mare asupra momentului în care aleg să cheme monoposturile pentru pit stop-ul obligatoriu. Totuși, aceștia își permit să încerce această strategie deoarece se pot califica în Q3 chiar și pe un set de pneuri Medii, care de obicei este cu 0.6-1 secundă mai lent decât un set de pneuri Soft.

    Prognoza meteo pentru acest weekend este un pic neobișnuită pentru circuitul din Ungaria, temperaturile rămânând sub 30 grade Celsius, iar vineri și sâmbătă există câteva șanse să vedem niște picături de ploaie.

    Programul acestui weekend (Ora României):

    VINERI (02.08.2019)

    • Prima sesiune de antrenamente (FP1) – 12:00
    • A doua sesiune de antrenamente (FP2) – 16:00 

    SÂMBĂTĂ (03.08.2019)

    • A treia sesiune de antrenamente (FP3) – 13:00
    • Calificările – 16:00

    DUMINICĂ (04.08.2019)

    • Marele Premiu al Ungariei – 16:10

    Photo credits: Hungaroring.com, FormulaPassoion, Pirelli

    Latest Posts

    F1: Daniel Ricciardo spune că ar putea părăsi F1 din cauza dorinței sale finale.

    Pilotul Renault, Daniel Ricciardo, a recunoscut că poate pleca departe de F1 dacă simte că un Campionat Mondial nu mai este o posibilitate. Honeybadger-ul...

    F1: Renault și AlphaTauri solicită ajutor de urgență de la Liberty Media.

    Lucrurile merg bine pe hârtie, dar acum se dovedește că chiar și echipele care păreau relativ sigure solicită avansuri de la Liberty Media pentru...

    F1: Câteva upgrade-uri Ferrari care sunt planificate pentru Marele Premiu al Austriei.

    Potrivit presei italiene (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intenționează să aducă mai multe actualizări interesante pentru prima cursă din sezonul Formula 1 2020, care...

    Două echipe se opun planului F1 pentru grila inversată în a doua cursă a curselor duble.

    Se crede că Racing Point s-a alăturat acum echipei Mercedes care indică faptul că vor vota împotriva experimentării cu sprinturi de calificare scurte și...

    Don't Miss

    F1: Daniel Ricciardo spune că ar putea părăsi F1 din cauza dorinței sale finale.

    Pilotul Renault, Daniel Ricciardo, a recunoscut că poate pleca departe de F1 dacă simte că un Campionat Mondial nu mai este o posibilitate. Honeybadger-ul...

    GP24 Inside: Off-Road cu Vasile Rotar, navigator al MRT Motorsport.

    Vasile Rotar, este sărbătoritul nostru de astăzi, iar tot cu această frumoasă ocazie, ne dezvăluie experiența sa, alături de cei mai minunați oameni ai...

    GP24 Inside – Interviu cu Mădălin Ilinca-Cristinel, geniul simracing-ului

    Sincer să fiu nu știu cum de nu am făcut asta mai de mult. Eu și Mădălin ne cunoaștem de ceva timp iar acum,...

    F1: Mick Schumacher in Alfa Romeo la jumătatea sezonului?

    Mick Schumacher este susținut pentru a obține un cockpit de Formula 1 în acest sezon cu Alfa Romeo. Deși F1 încă așteaptă să înceapă,...

    F1: Câteva upgrade-uri Ferrari care sunt planificate pentru Marele Premiu al Austriei.

    Potrivit presei italiene (La Gazzetta dello Sport), Scuderia Ferrari intenționează să aducă mai multe actualizări interesante pentru prima cursă din sezonul Formula 1 2020, care...