More

    Latest Posts

    Marele Premiu al Turciei, Sâmbătă. –Posibile strategii de cursă– Pirelli Report.

    Posibile strategii de cursă și puncte de vedere cu privire la Marele Premiu al Turciei de către inginerii Pirelli și directorul Motorsport Mario Isola.

    Marele Premiu

    Rezultatele Complete ale Sesiunii de Calificare:

    Marele Premiu

    Marele Premiu

    Posibile strategii de cursă:

    • Cea mai rapidă abordare pentru cele 58 de tururi ale Marelui Premiu al Turciei este cu două opriri, un stint pe P Zero Galben MEDIUM și două pe P Zero Alb HARD. Aceasta deoarece două opriri minimizează graining-ul și uzura, permițând piloților să tragă la maxim pe durata stinturilor mai scurte.
    • A doua cea mai rapidă strategie este cu o singură oprire, trecându-se de pe medium pe hard (iar următoarea cea mai rapidă strategie după asta implică efectuarea a două stinturi pe medium și unul pe hard). Pentru cei piloți care au trecut de Q2 cu pneurile medium, și care vor porni în cursă cu acestă compoziție, există doar câteva opțiuni pentru ei (în funcție de pneurile pe care le mai au la dispoziție).
    • Oricum, o strategie „sprint” cu două opriri, mult mai agresivă, care  presupune utilizarea pneuluiP Zero Roșu SOFT  pentru start, ar putea da roade în anumite circumstanțe – astfel că strategia este destul de echilibrată. Cei care vor porni pe soft vor trebui să oprească relativ repede în cursă datorită ratei mari de uzură a acestei compoziții (aceasta și datorită spălării pistei cu apă sub presiune), dar după asta vor avea și alte opțiuni.
    • Timpul de pit stop este unul dintre cele mai reduse din întreg sezonul, aproape 20 de secunde, ceea ce favorizează strategia cu două opriri: în special dacă va fi o cursă cu evenimente.

    Marele Premiu

    Rezultatele celei de-a treia sesiuni Antrenamente Libere:

    Gasly

    Să fim atenți:

    • Turul cel mai rapid în calificări a fost realizat de pilotul Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton, care a utilizat pneul soft C4, cu care a depășit timpul de pole de anul trecut realizat pe ploaie cu 25 de secunde și bătând astfel recordul pe tur pe Istanbul Park, resetat deja de ieri. Cum Lewis Hamilton va pierde 10 poziții datorită înlocuirii motorului, pole-position va reveni efectiv coechipierului său Valtteri Bottas care s-a calificat al doilea.
    • Vremea a fost unul dintre cei mai importanți factori de influență de azi, piloții alergând în Q1 pentru a realiza timpul cel mai bun, după ce o ploaie torențială a fost prognozată la scurt timp după începerea calificărilor. Aceasta însă nu s-a materializat deși condițiile au rămas reci și umede, sesiunea desfășurându-se pe 20 de grade temperatură ambientală, respectiv 23 de grade la nivelul pistei. Perechea Mercedes AMG F1 au fost singurii piloți care au trecut de Q1 cu doar un singur set de pneuri soft.
    • Toți piloții au utilizat pneurile soft în Q1 și Q3, dar P Zero Galben MEDIUM a fost văzut în Q2, sesiune care dictează pneurile cu care primii 10 clasați vor porni în cursă. Toți cei 15 piloți din Q2 au reușit cel mai bun timp pe medium, cu excepția lui Yuki Tsunoda de la AlphaTauri și a pilotului Haas F1, Mick Schumacher. Doar Tsunoda a reușit să intre în Top 10, astfel că el va fi singurul pilot din prima jumătate a grilei care va porni pe soft. Yuki Tsunoda a fost de altfel singurul pilot care a rulat pe medium în prima parte din Q3.
    • Sesiunea FP3 de dimineață s-a derulat în condiții de pistă udă de la start la final, piloții utilizând pneurile de ploaie și intermediare Cinturato.

    Seturi de anvelope disponibile pentru piloții din cursa de astăzi:

    Marele Premiu

    Ferrari

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
    „Ploaia avut ca efect resetarea circuitului, dar chiar și în condițiile de ploaie din antrenamente piloții au raportat o aderență mai bună decât anul trecut. Piloții s-au adaptat rapid la aderența în evoluție în timpul calificărilor când au rulat pe slick-uri, aproape jumătate din ei alegând medium pentru Q2.

    O strategie cu două opriri, utilizându-se medium pentru un stint și hard pentru două stinturi este, cel puțin pe hârtie, cea mai rapidă strategie pentru mâine, dar o strategie medium-hard cu o singură oprire sau o strategie „sprint” cu soft ar trebui luate în considerare, astfel că există o serie de posibilități interesante. Vremea va juca de asemenea un rol important, riscul de ploaie fiind prezent.

    Dacă va fi cazul, rulajul pe ud din FP3 se va fi dovedit extrem de valoros. Punctul de trecere între ploi și intermediare precum și între intermediare  și slick-uri este mai coborât decât pe alte piste, iar acest lucru va influența strategiile în condiții de vreme schimbătoare.”

    Marele Premiu

    Marele Premiu

    Formula 1

    Marele Premiu

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss